Sidan 9 av 12 FörstaFörsta ... 7891011 ... SistaSista
Resultat 81 till 90 av 112

Ämne: Kan det bli snyggare?

  1. #81
    Medlem Knarrs avatar
    Reg.datum
    jun 2013
    Ort
    Södermanland
    Inlägg
    230
    En Kawa Drifter skulle jag också kunna tänka mig.



    Knarr

  2. #82
    Medlem
    Reg.datum
    mar 2013
    Ort
    Matfors
    Inlägg
    49

    Kan det bli snyggare?

    När jag var liten så tyckte jag att granpojkens, systers killes mc (Bludde kallades han) var så grymt snygg.

    Han ägde en silverfärjad Suzuki katana (tror stavningen blev rätt) Det var länge sedan man såg en sån pärla swisha förbi på vägarna.
    // Olof

  3. #83
    Ankan1
    Gäst
    Suzuki Katana var ju lite av en levande legend på sin tid och är det fortfarande i många led.Jerry Williams körde ju också på en Katana mellan sina spelningar.

    Han hade ju t.o.m denna hoj med på ett av sina skivomslag.En skiva som Nenne Cherry lånade av mig en gång när vi gick i samma skolklass här nere i Skåne när hon på den tiden var klart inspirerad av Jerry Williams musik.

    Senast redigerat av Ankan1 den 2013-08-04 klockan 00:31. Anledning: Stavningen ...

  4. #84
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2012
    Ort
    Karlskoga
    Inlägg
    140
    Citat Ursprungligen postat av räven Visa inlägg
    En hoj blir inte riktigt vacker om den inte passar just mig, Eller ?
    Den där frågan var inte lätt att svara på, hehe. Jag tror man måste skilja på den estetiska delen och den praktiska delen. Hojen som du tycker är snyggast kanske inte passar dig bäst, men enligt mig är det inte vad tråden handlar om

  5. #85
    Medlem rävens avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Linneryd
    Inlägg
    3 259

    Question

    Somliga gillar glidare andra sport. Jag gillar äventyrare.
    Jan

  6. #86
    Medlem jrutgerss avatar
    Reg.datum
    sep 2012
    Ort
    West Coast
    Inlägg
    1 379
    Citat Ursprungligen postat av Ankan1 Visa inlägg
    Suzuki Katana var ju lite av en levande legend på sin tid och är det fortfarande i många led.Jerry Williams körde ju också på en Katana mellan sina spelningar.

    Han hade ju t.o.m denna hoj med på ett av sina skivomslag.En skiva som Nenne Cherry lånade av mig en gång när vi gick i samma skolklass här nere i Skåne när hon på den tiden var klart inspirerad av Jerry Willimas musik.


    Ankan, du slutar aldrig att överraska.
    Du bjuder alltid på trevlig läsning!

  7. #87
    Ankan1
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av jrutgers Visa inlägg
    Ankan, du slutar aldrig att överraska.
    Du bjuder alltid på trevlig läsning!
    Anledningen till att denna tidpunkt etsat in sig i minnet en gång var för att en annan skolkompis äldre bror precis hade skaffat en Kawasaki Z900.Och då var ju denna person bara kung ska du veta bland de lokala ungarna när denna Z900 på sin tid var ett riktigt monster som lätt spöade en Honda CB750 där vi som var några år yngre fick nöja oss med att dra runt på trimmade mopeder som t ex Puch Dakota, Mustang Mamba mfl där jag själv färdades på en Sachs E-Type moppe med nedåtlutat Britt styre för att få den riktiga racekänslan ha ha ... med en 70cc cylinder mellan varven när fassan inte såg på, LOL.Detta långt innan mopeder förvandlades till EU moppar och idag ser likadana ut oavsett märke i mina ögon.



    Tycker fortfarande att dessa Z900 är riktigt snygga back to basic hojar som en gång dominerade en tid innan kåphojarna senare tog över mer och mer.På gott och ont så har de tyvärr börjat bli efterfrågade och därmed ökat rejält i pris.

    Senast redigerat av Ankan1 den 2013-08-04 klockan 01:04.

  8. #88
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    Tror nog det är ganska många som tycker de gamla hojarna hade både stil och elegans. I dag bedöms hojarna ju efter vackraste plasten och om alla reglagen är up to date. Eller i en del fall vilken har mest onödig krom.

  9. #89
    Medlem jrutgerss avatar
    Reg.datum
    sep 2012
    Ort
    West Coast
    Inlägg
    1 379
    Ja, jag uppskattar ju dessa linjer.
    Linjen mellan den kromade framskärmen. Linjernas giftpunkter mellan lykta, tank och sadel som avslutas av en kromad bakskärm, med mjuka linjer.
    Lägger man sedan på ekerhjul och 4-4 system så är det fulländat.
    Och för mig är det mest fulländat med de "raka" linjerna som skapas, som finns hos tex Bonneville, cb 750 75 mfl.

    Hojen på bilden är enligt mig mycket attraktiv och har hög "vill ha" faktor.

    För övrigt hade en av mina kompisar en Rex moppe. Den var het på den tiden. Fast bleknade när en annan kompis köpte en Yamaha RD 125. Vi trodde då att det var det snabbaste fräckaste som gick att få tag på och således blev han Kung i vårt lilla gäng.

    Som jag skrivit tidigare så finns det massa fina cyklar och dom är olika fina men personligen tycker jag modeller från 70-80 tal är riktigt trevliga att se på.
    Antar att det är därför nytillverkade retorhojar tilltalar mig så

  10. #90
    Medlem erikns avatar
    Reg.datum
    maj 2013
    Ort
    Tumba
    Inlägg
    816
    Icke att förglömma Zündapp KS 50 och Kreidler, Kreidler var det finaste (i alla fall runt oss) man kunde ha. Många hade rocketstyre, ofta den vassa sorten som hade vinkel i stället för böj.
    /Erik

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •