Sidan 1 av 3 123 SistaSista
Resultat 1 till 10 av 21

Ämne: Drivpaketsbyte

  1. #1
    Mc-Bosse
    Gäst

    Drivpaketsbyte

    Hej!

    Bytte drivpaket för första gången idag. En kompis Honda fick nya grejor. Inte alls komplicerat egentligen. Nitverktyget får man låna av butiken utan kostnad (depositionsavgift på 1000 dock).

    Butiken heter Addemoto och finns i Lund.

    Sent from my Samsung Galaxy Note.
    Bifogade bilder Bifogade bilder

  2. #2
    Medlem erikns avatar
    Reg.datum
    maj 2013
    Ort
    Tumba
    Inlägg
    816
    Jag har ett nytt liggande som jag ska slänga dit så fort jag får tid, tänkte köpa nytt bakdäck och få på samtidigt. Jag har dock en äldre och svagare modell så jag har kedjelås.
    /Erik

  3. #3
    Mc-Bosse
    Gäst
    Ett clipslås fungerar det med, det är jag övertygad om. Min hoj hade det när jag köpte den.

  4. #4
    Jåke
    Gäst

    Sv: Drivpaketsbyte

    Clips funkar som Bosse påpekar, bara man sätter det åt rätt håll och håller sig under 180-nånting. Vilket väl oftast inte är nåt problem. Kan man nita är det dock att föredra, fiffigt att de lånade ut verktyg!

    Skickat från min LT25i med Tapatalk 4 Beta

  5. #5
    Medlem erikns avatar
    Reg.datum
    maj 2013
    Ort
    Tumba
    Inlägg
    816
    Rätt håll?
    /Erik

  6. #6
    Jåke
    Gäst

    Sv: Drivpaketsbyte

    Citat Ursprungligen postat av erikn Visa inlägg
    Rätt håll?
    Ja. Du vill inte ha öppningen på clipset framåt i kedjans rörelseriktning, utan den rundade stängda änden.

    Skickat från min LT25i med Tapatalk 4 Beta

  7. #7
    Medlem erikns avatar
    Reg.datum
    maj 2013
    Ort
    Tumba
    Inlägg
    816
    Aha, ja det är ju klart när man tänker efter.
    /Erik

  8. #8
    Ankan1
    Gäst
    Detsamma på kamkedjor där lås finnes.Alltid låset i rotationsriktningen.

  9. #9
    Medlem pentti01s avatar
    Reg.datum
    jun 2011
    Ort
    Storvik
    Inlägg
    1 232
    På min CBX 750 är det lite mer plock; Kopplingscylindern sitter skruvad på kåpan över drevet samt att jag har eftermonterade motorskyddsbågar som måste demonteras för att kåpan ska kunna lossas. För att kunna lossa motorskyddet måste man skruva bort "magspoilern först,,,
    inte svårt, bara lite omständigt,,, undrar varför Honda inte helt enkelt gjorde en kortare/mindre kåpa
    över drevet; det vore faktiskt möjligt och har tänkt tanken att fixa det själv

  10. #10
    Mc-Bosse
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av pentti01 Visa inlägg
    undrar varför Honda inte helt enkelt gjorde en kortare/mindre kåpa
    över drevet; det vore faktiskt möjligt och har tänkt tanken att fixa det själv
    I detta fallet var det bara två skruvar, den övre och den undre som håller plastkåpan över framdrevet. De två till vänster skruvade jag ur i onödan.

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •