Visa resultat för omröstning: Vilken historia tycker du är bäst?

Antal röster
22. Du får inte rösta i den här omröstningen
  • Historia #1

    0 0%
  • Historia #2

    1 4,55%
  • Historia #3

    1 4,55%
  • Historia #4

    3 13,64%
  • Historia #5

    9 40,91%
  • Historia #6

    1 4,55%
  • Historia #7

    0 0%
  • Historia #8

    3 13,64%
  • Historia #9

    1 4,55%
  • Historia #10

    1 4,55%
  • Historia #11

    0 0%
  • Historia #12

    2 9,09%
Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12
Resultat 11 till 13 av 13

Ämne: "Sommarens bästa mc-minne"

  1. #11

    "Sommarens mc-minne"

    Historia #10

    "Konsten att köra långt utan att komma nånstans eller Varning för höns på vägen
    Ett gäng på 15 mc lämnade Kristianstad en solig söndag i augusti. Vi slingrade oss ner till Degeberga, ett par mil söderut. I diket på vägen ut från Degeberga stod en liten skylt som löd: Varning orienterare i området, mycket riktigt efter bara 150 meter så sprang dom som yra höns med näsan i kartan och kompassen i handen, förmodligen såg de inte att de befann sig på vägen. Som tur var blev ingen påkörd.

    Efter ytterligare 4-5 mil med en och annan ”höna” som korsade vägen så kom vi fram till en vägkorsning där en vägvisare som sa Degeberga 13. Tänk att köra så långt och bara kommit 13 km bort."
    Hojen.nu - För oss som gillar motorcyklar!

  2. #12

    "Sommarens mc-minne"

    Historia #11

    "Min dotter fick för sig att hon ville köpa en sommarstuga, en billig en gärna helt omodern. Vi åkte , hon där bak och jag fram. Resdan var lugn och vädret strålande. Målet var att titta på en annonserad stuga för en mycket billig penning som var till salu med både vatten, avlopp, och bastu Allt i eget läge.

    Lät ju kanon så vi var fulla av förväntningar och efter ett par timmars asfaltssnirklande i rask takt kommer vi så då till ett mindre samhälle. Där i utkanten finns det så långt ögat kan nå trädodling i långa långa rader. En traktor hördes mullra långt borta. Den gick oupphörligt fram och tillbaka rad för rad luckrande jorden mellan träden hela dagen lång visade det sig senare.

    Det gick en knappt farbar lerväg in mellan träden. Den for vi in på. Här möttes vi av en medelålders person med ganska säreget yttre. En man av jord så att säga. Han omtalade raskt att han gick på diet för att få ned kroppshyddan en aning. I nästa nu kom vi fram till en stuga av minst lika säregen natur som ägaren. Den låg alldeles invid trädplantagen men inramades av ett staket som mer låg ned än stod upp.

    Avloppet var det vi inspekterade allra först och var väl det enda som fungerade som det skulle. Vad sägs om översvämmning i köket pga sönderfrusna rör som inte var lagade sen förra vintern. Duschen helt ur funktion. Golven lappade med masonit och tidningspapper. Den mesta elen var amatördragen, helt livsfarligt kors och tvärs och hade dömts ut av elektriker. Bastun ej färdigbyggd till hälften. Ja så här höll det på.

    Det fanns knappast inte en pryl som fungerade. Den säregne mannen sa hela tiden : det är INGA problem, jag kommer ned och fixar till det om allt som var trasigt. Min dotter är rätt snygg så ju mer saker han skulle fixa ju mer förtjust blev han.

    Det blev ingen affär av det näst intill osäljbara objektet. Min dotter menade att det var ett ganska säreget sätt att ragga tjejer på men att det stämde helt in på mannens personlighet. Se upp för den mannen flickor. Det stämmer nog ganska väl den gamla devisen: När nöden är som störst är hjälpen som närmast"
    Hojen.nu - För oss som gillar motorcyklar!

  3. #13

    "Sommarens mc-minne"

    Historia #12

    "Lillgossen (Hugo 3,5 år), har tjatat sig blå om att få åka hoj. Frugan blev klar med sitt körkort för ett tag sedan och till henne inhandlades en st Suzuki GSX 400SE. Gossen skrek sig raka vägen in i Vinslövs kastratkör och jag gav vika. Således blev det ett antal varv runt kvarteret på frugans hoj med Hugo sittande framför mig. Denna glädje som utspelade sig från honom kommer jag aldrig att glömma. Pappa, kör fortare, fortare vilket jag också gjorde till grabbens stora förtjusning. Blir inte grabben en biker, då blir ingen det."
    Hojen.nu - För oss som gillar motorcyklar!

Liknande ämnen

  1. Svar: 2
    Senaste inlägg: 2016-07-02, 12:34
  2. Svar: 25
    Senaste inlägg: 2015-12-23, 14:05
  3. Svar: 3
    Senaste inlägg: 2012-09-14, 17:24
  4. "Sommarens bästa mc-minne" avgjord!
    Av pewa i forum Nyhetsarkiv
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2007-11-12, 23:56
  5. Tävling - "Sommarens bästa mc-minne"
    Av pewa i forum Nyhetsarkiv
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2007-10-16, 19:20

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •