Sidan 2 av 4 FörstaFörsta 1234 SistaSista
Resultat 11 till 20 av 37

Ämne: En grillad med bröd

  1. #11
    Medlem Susies avatar
    Reg.datum
    jul 2012
    Ort
    Roslagen
    Inlägg
    218
    Inte fel med snabbmat emellan åt men ack så sällsynt det börjar bli med en korvmoj där man ser att det finns någon form av yrkesstolthet kvar. Vem ser man i dag grilla korv o burgare med lite känsla och som satsar på att lägga ner lite lite jobb på tillbehören? Jo det är räknat på en hand om man nu inte förflyttar sig ur landet.

    Tycker mig ana en svag trend här att Maxburgare räknas, och ja de e goda de. Fast brödet till har totalt tappat stinget och känns mest som något svampigt oätbart så jag tar alltid en Low carb burgare (burgare med fräsch krispigt salladsblad runt burgaren istället, prova nästa gång) . Sen apropå alla dessa kebab o pizzahak, säga vad man vill om dem men de har i alla fall både öppet på helgerna OCH efter kl 17.00!
    Mat väcker både minnen o känslor så kom igen nu,lägg ut ditt favvoplejs du gärna kör förbi när du tar en sväng med hojen. Tackarrrrr

    Jag vill blommig falukorv till lunch mamma....

    TIPS
    Till alla er som övningskör och har smygkört eller kommer att göra det på körgården vid Solvalla,
    testa den helt makalösa Kurdiska Kolgrillen på Bällstavägen

    Apropå matkassar
    http://connysmatkasse.info/
    Bifogade bilder Bifogade bilder
    Senast redigerat av Susie den 2013-07-05 klockan 20:34.

  2. #12
    Medlem erikns avatar
    Reg.datum
    maj 2013
    Ort
    Tumba
    Inlägg
    816
    Tror inte att det är för hojäkare direkt, för det finns nästan inga parkeringar o.s.v., men Palmyra i Årsta har mycket god kebab. Och jag rekommenderar att ni är hungriga när ni åker dit, för ni är det definitivt inte när (om) ni ätit upp det som är på tallriken.

    Robbans i Tumba är också för de hungriga, pizzorna serveras på brickor. De har bara 4 bord inne, men de har 5-6 man som gör pizzor så det är många som kommer och köper hem.
    /Erik

  3. #13
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Glömde att göra lite reklam för min egen lilla by. Vi har faktiskt 7 ställen där man kan tanka sig själv på söndagarna för då är även Bygdegården öppen med kaffe och hembakt. 2 restauranger, grillen med korv och burgare, kafé, glass, rökt fisk finns hela veckan sommartid. På vintern är allt stängt.....
    Ove

  4. #14
    Medlem rävens avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Linneryd
    Inlägg
    3 259
    Tyvärr blir det mycket nödmat när man är ute å kör hoj. Inte ofta man hittar raggmunk med" redigt" fläsk
    Jan

  5. #15
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Citat Ursprungligen postat av räven Visa inlägg
    Tyvärr blir det mycket nödmat när man är ute å kör hoj. Inte ofta man hittar raggmunk med" redigt" fläsk
    Favoritgodis!!! Räknas dock inte som sommarmat av någon anledning. Kanske man skulle slå upp ett stånd efter vägen och sälja?
    Ove

  6. #16
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    Citat Ursprungligen postat av Ove Visa inlägg
    Favoritgodis!!! Räknas dock inte som sommarmat av någon anledning. Kanske man skulle slå upp ett stånd efter vägen och sälja?
    Varför inte ha en korvvagn efter hojen? Dels för eget bruk, oxå för att serva andra åkare.
    Då kan det bli flying hot dogs

  7. #17
    Medlem Knarrs avatar
    Reg.datum
    jun 2013
    Ort
    Södermanland
    Inlägg
    230
    Citat Ursprungligen postat av räven Visa inlägg
    Tyvärr blir det mycket nödmat när man är ute å kör hoj. Inte ofta man hittar raggmunk med" redigt" fläsk
    Jag var en sväng till Västerås i går, där kan man käka Raggarmunk med fläsk.

    Knarr

  8. #18
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    Citat Ursprungligen postat av Knarr Visa inlägg
    Jag var en sväng till Västerås i går, där kan man käka Raggarmunk med fläsk.

    Knarr
    Var då ????

  9. #19
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Citat Ursprungligen postat av Knarr Visa inlägg
    Jag var en sväng till Västerås i går, där kan man käka Raggarmunk med fläsk.
    Raggarmunk??
    Ove

  10. #20
    Medlem Knarrs avatar
    Reg.datum
    jun 2013
    Ort
    Södermanland
    Inlägg
    230
    I rondellen Saltängsvägen-Johannisbergsvägen, fast bara när det är Power Meet


Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •