Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12
Resultat 11 till 20 av 20

Ämne: Deauville 700

  1. #11
    Medlem Mats Liifvs avatar
    Reg.datum
    sep 2008
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    4 557
    Citat Ursprungligen postat av Hondamannen Visa inlägg
    Fotkoppling och handväxel tror jag kräver lite mer av sin förare :-) Det tycker jag är kul. Jag vill ha en hoj som inte alla har. Jag tror att det blir spännande att köra omkring med fotkoppling och handväxel oavstt hur farligt det kan vara :-)

    Har du kört någon hoj utrustad på det sättet? Dom jag sett har verkat mer än vanskliga att hantera. Kräver nog en del tillvänjning innan det funkar...
    ~ Mats

    Min blogg

  2. #12
    Hondamannen
    Gäst
    NJa...jag har kört husquarna 118 och min bedömningar var att jag klarar av det :-)

  3. #13
    Hondamannen
    Gäst
    Min tanke var att köpa en rödmyra till en början men kände att jag vill kunna köra fotkoppling och handväxel ofta. Man vet ju inte hur ofta man maste reparera en rödmyra.

  4. #14
    Hondamannen
    Gäst
    Vad tror ni att honda kommer att presentera nästa år? Honda handlaren här i Tysklanad snackade en större och starkare variant av honda nc700sd.

  5. #15
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    Citat Ursprungligen postat av Hondamannen Visa inlägg
    Min tanke var att köpa en rödmyra till en början men kände att jag vill kunna köra fotkoppling och handväxel ofta. Man vet ju inte hur ofta man maste reparera en rödmyra.
    Jag körde Rödmyra när jag var pojk. En bekant ägde den och vad jag kommer ihåg så var ju hojen mycket enkel i sin uppbyggnad. En tvåtaktare som inte varvade i närheten av dagens. Det enda som kunde krångla var brytarspetsarna och ev. kondensator.-Toppfarten var väl knappt 100. Den räknades som lätt mc och vägde väl 74,5 kg.
    Växelspak på tankens vänstra sida och har för mig att det gick att växla med foten oxå.
    Kanske minns lite fel, för det var 1953 jag började köra den. Roligt var det.

  6. #16
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Linköping
    Inlägg
    52

    Deauville 700

    Citat Ursprungligen postat av Hondamannen Visa inlägg
    Vad tror ni att honda kommer att presentera nästa år? Honda handlaren här i Tysklanad snackade en större och starkare variant av honda nc700sd.
    Bra fråga, men det är ju definitivt på tiden med en uppgradering av gamla pannan, den är ju bra, men den har ju inga av de finesser man idag förväntar sig av ett touringlok samtidigt som Honda-san fortfarande begär betydligt mer än konkurrenterna för ett nytt exemplar (FJR1300 är väl närmast motsvarande då den är ungefär lika gammal, men i alla fall har uppdaterats under åren).

    Honda behöver definitivt komma med någonting nytt om de ska ha en chans, och gärna någonting som inte är så "me too". Triumph har ju lyckats rätt bra med sina satsningar på att kopiera och överträffa R1200-serien men det är ju också lite plagiatvarning.

    Deauvillen är ju den enda riktiga touringmaskinen under 1000 kubik och därmed ganska unik, men den skulle nog också må bra av lite uppgraderingar (motorn är skottsäker men näst intill antik). Men kommer Honda med någonting som inte är utrustat med kardan och lika stor tank tycker jag de är fel ute... Skulle aldrig "uppgradera" min 07:a till någonting som inte är lika pålitligt eller kommer lika långt.

  7. #17
    Hondamannen
    Gäst
    Hondahandlaren här i tyskland trodde att även Pannan kommer att ryka. De tog bara in Pannan pa beställning.

  8. #18
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2012
    Ort
    Karlskoga
    Inlägg
    140
    Jag skulle aldrig kunna tänka mig att köra med handväxel och fotkoppling hehe

  9. #19
    Medlem Månnes avatar
    Reg.datum
    mar 2013
    Ort
    Ängelholm
    Inlägg
    232
    Jag köpte min Varan av just anledningen att jag ville ha förknasare, jag vill kunna meka med hojen inte programmera den.

    Det finns inga IT tekniker på den Ryska tundran...
    Never ever look back you're not going in that direction!

  10. #20
    Medlem Mavve65s avatar
    Reg.datum
    aug 2010
    Ort
    Täby
    Inlägg
    301
    Finns ju Honda ctx 700 dc, som verkar vara en customvariant av nc 700, Dock inte än i Sverige....kommer säkert fler varianter på temat. En nc 700, utan varvstopp på 7000 varv (eller nåt sånt) vore inte fel.
    Vet inte hur de nya modellerna sålt i världen (eller i Sverige), men tendensen verkar gå mot mindre motorer och automat, kanske???

Liknande ämnen

  1. Deauville 700 (sänka styret)
    Av Hondamannen i forum Mekhörnan
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2012-12-16, 07:47
  2. Honda NT650 Deauville Bromsskiva
    Av janlef i forum Mekhörnan
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2012-08-20, 12:20

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •