Sidan 3 av 5 FörstaFörsta 12345 SistaSista
Resultat 21 till 30 av 41

Ämne: Min första vurpa

  1. #21
    Medlem rolfmms avatar
    Reg.datum
    okt 2012
    Ort
    Dalsland
    Inlägg
    304
    Min förste (och fortfarande ända) vurpa hände i en av mina första körtimmar. Jag bromsade för hårt i en rondell på våt asfalt och innan jag förstod vad som hände låg vi på asfalten både jag och läraren. Ganska pinsamt i en liten stad där alla känner alla. Glad jag hade hjälm och kördress......
    * Min tidvis dåliga svenska beror på att jag egentligen är norsk.....

  2. #22
    Medlem Jourtjänsts avatar
    Reg.datum
    jun 2012
    Ort
    Helsingborg
    Inlägg
    542
    Citat Ursprungligen postat av Gert Visa inlägg
    Här är en bra film om ämnet:

    Mycket bra! Detta får jag testa nästa gång. Jag hoppas iofs att det inte ska bli någon sådan men antagligen blir det ändå det en vacker dag

  3. #23
    Medlem Jourtjänsts avatar
    Reg.datum
    jun 2012
    Ort
    Helsingborg
    Inlägg
    542
    Citat Ursprungligen postat av Mymlan Visa inlägg
    När den sjätte bilisten var i beråd att bara köra förbi han också, då drog jag långfingret Bilisten vände då illa kvickt om och skyndade sig att hjälpa till med hojen.
    Är det inte typiskt att folk inte vill hjälpa till Men den sjätte verkade ju lite vettig iaf även om denne behövde uppmärksammas på det hela

    Citat Ursprungligen postat av Mymlan Visa inlägg
    Den lilla rädslan fick jag dock snabt bortmotad, då jag insåg att det var över 18km hem och det bara var att köra hem.
    Visst blev jag också lite skakig och självförtroende fick sig en liten törn . Men det gick snabbt över

  4. #24
    Medlem Hamres avatar
    Reg.datum
    sep 2007
    Ort
    Lysekiiil
    Inlägg
    435

    Sv: Min första vurpa

    Här i Bohuslän längs E6an och på lite mindre vägar härjar det vägpirater så jag skulle aldrig i helvete stanna och hjälpa nån som jag inte känner!
    Och jag förväntar mej inte nån hjälp av andra heller, jag har assistansförsäkring för det!

    Skickat från min Nexus 7 via Tapatalk 2
    Put something nice between your legs, Street Triple.
    Jag Vägrar Kategoriskt Customhoj!

  5. #25
    Medlem Jourtjänsts avatar
    Reg.datum
    jun 2012
    Ort
    Helsingborg
    Inlägg
    542

    Min första vurpa

    Citat Ursprungligen postat av Hamre Visa inlägg
    Här i Bohuslän längs E6an och på lite mindre vägar härjar det vägpirater så jag skulle aldrig i helvete stanna och hjälpa nån som jag inte känner!
    Och jag förväntar mej inte nån hjälp av andra heller, jag har assistansförsäkring för det!

    Skickat från min Nexus 7 via Tapatalk 2
    Så rädd behöver man nog inte vara. Inte kul att vara så skakis från morgon till kväll...

  6. #26
    Medlem Hamres avatar
    Reg.datum
    sep 2007
    Ort
    Lysekiiil
    Inlägg
    435

    Sv: Min första vurpa

    Citat Ursprungligen postat av Jourtjänst Visa inlägg
    Så rädd behöver man nog inte vara. Inte kul att vara så skakis från morgon till kväll...
    Och vem har sagt att jag är rädd? Jag tar det säkra före det osäkra bara!
    Skakis är det minsta jag är!
    Varför utsätta sej för risken att bli rånad?
    Var och en gör ju som dom vill, detta är hur jag gör, inget annat.
    Polisen här i Bohuslän rekommenderar folk att inte stanna om det är nån som står och viftar efter hjälp. Är det ingen som stannar så försvinner detta betende så småningom!

    Skickat från min Nexus 7 via Tapatalk 2
    Put something nice between your legs, Street Triple.
    Jag Vägrar Kategoriskt Customhoj!

  7. #27
    Ankan1
    Gäst
    Kan man inte ens stanna till och fråga hur läget är då någon eventuellt fått haveri är det rent ut sagt för sorgligt.Stannade en sen kväll för en hoj som kört slut på soppa (äldre Triumph ombyggd till cafe racer) fanns soppa i tanken men av någon anledning fick den inte tag i detta.Drog till närmsta mack några mil bort och köpte en dunk för några tior som fylldes med bensin.Väl tillbaka startade detta hemmabygge igen och ägaren sken som en sol i mörkret.Den kvällen var vi båda glada på olika sätt.

    För övrigt anser jag att en hojförare som inte stannar för en annan mc längs vägkanten inte är en mc förare utan ett STORT DRÄGG.
    Senast redigerat av Ankan1 den 2013-07-03 klockan 12:56.

  8. #28
    Medlem Hamres avatar
    Reg.datum
    sep 2007
    Ort
    Lysekiiil
    Inlägg
    435

    Sv: Min första vurpa

    Citat Ursprungligen postat av Ankan1 Visa inlägg
    Kan man inte ens stanna till och fråga hur läget är då någon eventuellt fått haveri är det rent ut sagt för sorgligt.Stannade en sen kväll för en hoj som kört slut på soppa (äldre Triumph ombyggd till cafe racer) fanns soppa i tanken men av någon anledning fick den inte tag i detta.Drog till närmsta mack några mil bort och köpte en dunk för några tior som fylldes med bensin.Väl tillbaka startade detta hemmabygge igen och ägaren sken som en sol i mörkret.Den natten var man glad på ett annorlunda vis.
    Precis det scenariot, (fast detta var en bil) inträffade här för ett par veckor sen. En person stannade och hämtade bensin åt en "bil med bensinstopp" När han kom tillbaks med bensinen blev han rånad!
    Säg vad ni vill, men jag stannar aldrig om nån springer ut och viftar på vägen!

    Som sagt, det finns Assistansförsäkring!

    Skickat från min Nexus 7 via Tapatalk 2
    Put something nice between your legs, Street Triple.
    Jag Vägrar Kategoriskt Customhoj!

  9. #29
    Medlem
    Reg.datum
    jul 2011
    Ort
    Malmö, Skåne
    Inlägg
    406
    Man bör väl åtminstone kunna värdera situationen?

    En skrutig van = risk
    En husbil med familj och hund = troligen ingen direkt risk
    En H-D Softtail = avgör själv...

  10. #30
    Bloggare Ninas avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    6 430
    Jag förstår Hamre, jag skulle heller inte stanna om jag bodde i de trakter där vägpirater härjar. Men en mc kan man väl stanna för? Vägpiraterna verkar inte använda sig av en mc (än).

Liknande ämnen

  1. Första hoj
    Av Storm i forum Custom
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2019-06-07, 16:36
  2. Så kan du resa din hoj efter vurpa
    Av Mats Liifv i forum Övrigt hojsnack
    Svar: 26
    Senaste inlägg: 2014-06-12, 21:56
  3. Er första hoj
    Av Mymlan i forum Övrigt hojsnack
    Svar: 33
    Senaste inlägg: 2013-04-30, 06:02
  4. Hjälp med första Mc:n
    Av jojjebros i forum Övrigt hojsnack
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2012-10-14, 23:23
  5. Första val!?
    Av Methx i forum Övrigt hojsnack
    Svar: 27
    Senaste inlägg: 2010-12-14, 11:06

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •