Sidan 32 av 52 FörstaFörsta ... 22303132333442 ... SistaSista
Resultat 311 till 320 av 513

Ämne: Senast inköp (samlingstråd)

  1. #311
    Citat Ursprungligen postat av Olle Å Visa inlägg
    Kan ge dig ett tips .... Tror det lyfter ca 60 cm över golvet.
    Köpte just denna lyft för att det tog lite plats, hade hjul så att det gick att ställa undan och inte minst, det var en enda mc-lyft i vettig prisklass som lyfter en Goldwing (+380kg)!
    Att jag sen betalade 300 spänn för lyften, nästan helt obeg och utan en repa, gjorde nog sitt till..
    Samt för oss ålderstigna, en bra arbetsställning är guld värd..

  2. #312
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    Citat Ursprungligen postat av LowTech Visa inlägg
    Köpte just denna lyft för att det tog lite plats, hade hjul så att det gick att ställa undan och inte minst, det var en enda mc-lyft i vettig prisklass som lyfter en Goldwing (+380kg)!
    Att jag sen betalade 300 spänn för lyften, nästan helt obeg och utan en repa, gjorde nog sitt till..
    Samt för oss ålderstigna, en bra arbetsställning är guld värd..
    Det var ett bra pris. Kostar väl ungefär en tusenlapp annars. Har också en sådan. Nackdelen är ju att den har lite för små hjul så att den blir känslig för småskräp på golvet om man försöker flytta hojen uppe på den. Då gäller det att ha den fastspänd.

  3. #313
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2014
    Ort
    Helsingborg
    Inlägg
    101
    Citat Ursprungligen postat av Markus Visa inlägg
    Tycker du liften funkar bra? Jag är ibland lite tveksam till Biltemas kvalitet men deras priser är trevliga
    Ja, den funkar bra.. bättre än vanlig domkraft och bättre än att hålla på att meka med hojen på marken.. har inga direkta missnöjen med den ännu.. något ostabli på ojämn mark.. men när man väl fått upp hojen på den kan man ju lätt flytta runt på den utan problem till ett bra ställe.. billigt.. och till de priset för under tusenlappen kan man inte klaga

  4. #314
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    Citat Ursprungligen postat av Janu4ri Visa inlägg
    Ja, den funkar bra.. bättre än vanlig domkraft och bättre än att hålla på att meka med hojen på marken.. har inga direkta missnöjen med den ännu.. något ostabli på ojämn mark.. men när man väl fått upp hojen på den kan man ju lätt flytta runt på den utan problem till ett bra ställe.. billigt.. och till de priset för under tusenlappen kan man inte klaga
    Som, sagt, var jäkligt noga att hojen är fastspänd ordentligt om du skall flyta hojen på domkraften.
    Själv lyckades jag förstöra en kåpa då hojen föll en bit .

  5. #315
    Tycker det ser besvärligt ut med dessa lyftar, speciellt när man kikar på Janu4ri´s bild.
    Dom få gånger man behöver lyfta en customhoj så tar jag hjälp med att hålla i hojen. Finns ju synliga ramdelar så domkraft och ett par pallbockar under ramen funkar fint för min del. Sitter som berg!







    Jag var inne på att handla en större mc-lyft från Biltema. Bra pris på den, typ 3500:- Insåg dock att det blir ett jäkla pumpande upp och ned med den när man gör en större service. Dessutom, jag gillar att sitta på en pall och pillra(pall, inte dom där höga mc-pallarna på hjul etc)

  6. #316
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2014
    Ort
    Helsingborg
    Inlägg
    101
    Citat Ursprungligen postat av V Saarela Visa inlägg
    Tycker det ser besvärligt ut med dessa lyftar, speciellt när man kikar på Janu4ri´s bild.
    Hissar upp och ner min hoj på egen hand.. inte det minsta krångligt

  7. #317
    Medlem swedans avatar
    Reg.datum
    feb 2009
    Ort
    Roslagen
    Inlägg
    385
    Nya flytande skivor och belägg till XV1600
    Ska bli skönt att slippa de skeva skivorna som sitter på nu....

    Hellre omkörd och bortkommen än omkommen och bortkörd

  8. #318
    Medlem Chappys avatar
    Reg.datum
    dec 2009
    Ort
    Mitt i småland
    Inlägg
    335
    En sling runt styret o en sling där bak, ett kedjeblock för 400 pix Jula, så hissar jag upp hojen till taket om jag vill. Helt perfekt när jag bytte motorn efter ras.
    En sa va förveten o spörja om en sa få sport nå´t

  9. #319
    Citat Ursprungligen postat av Chappy Visa inlägg
    En sling runt styret o en sling där bak, ett kedjeblock för 400 pix Jula, så hissar jag upp hojen till taket om jag vill. Helt perfekt när jag bytte motorn efter ras.
    Det gäller bara att ha något passande att fästa i.
    Jan-Olov

  10. #320
    Medlem Chappys avatar
    Reg.datum
    dec 2009
    Ort
    Mitt i småland
    Inlägg
    335
    Citat Ursprungligen postat av Jan-Olov Visa inlägg
    Det gäller bara att ha något passande att fästa i.
    Hemma i mitt hem där hemma passade det med takstolarna. Köksstolarna har jag målat blå.
    Du har alldeles rätt Jan-Olof.
    En sa va förveten o spörja om en sa få sport nå´t

Liknande ämnen

  1. Inköp Intruder 1800
    Av kinesen i forum Custom
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2017-02-04, 01:12
  2. Senast uppladdade bilder
    Av pewa i forum Om hojen.nu
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2009-07-10, 09:51

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •