Sidan 31 av 52 FörstaFörsta ... 21293031323341 ... SistaSista
Resultat 301 till 310 av 513

Ämne: Senast inköp (samlingstråd)

  1. #301
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2014
    Ort
    Helsingborg
    Inlägg
    101
    En glidare ska väl vara lite rå i sitt utseende tycker jag, kommer byta mer eller mindre alla orginal delar på den och kapa bakskärmen.. och när plånboken tillåter byta bakdäcket till ett brett o fint.. men just nu har jaginte råd till den modifieringen.. tyvärr och allt måste inte ske på en o samma gång.

    Jag förstår att vissa inte kommer gilla det jag kommer göra med "min" hoj.. men huvudsaken är väl att jag tycker den är grym

    Är inte så glad för döskallar i övrigt, men tycker det passar på hojen

  2. #302
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2014
    Ort
    Helsingborg
    Inlägg
    101
    så var det dax igen



    Närbild på kopplings/broms handtagen:

  3. #303
    Medlem engström67s avatar
    Reg.datum
    jan 2010
    Ort
    borlänge
    Inlägg
    3 062
    Alltid kul att sätta sin egen prägel på hojen,oavsett dödskallar eller vad det är.Dom flesta hojar ser ju tråkiga ut från fabrik

  4. #304
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    Citat Ursprungligen postat av engström67 Visa inlägg
    Alltid kul att sätta sin egen prägel på hojen,oavsett dödskallar eller vad det är.Dom flesta hojar ser ju tråkiga ut från fabrik
    Håller med dig i vissa fall. Själv vill jag utrusta hojen med praktiska tillbehör. Jag har kraschbågar. Knäckte en bakskärm och stötfångaren på en bil med dem . Inte ett märke på hojen. KTM handtagsskydd eftersom original musöron är helt värdelösa om hojen stjälper.
    Hög vindruta och värmehandtag underlättar högfjällsåkningen. Jättebra även när det regnar. Pakethållare med topbox och sidobågar för väskor. Funkar ju då bra på lite längre turer.
    Extra bromsljus och LED varselljus. han är snart på G

  5. #305
    Medlem engström67s avatar
    Reg.datum
    jan 2010
    Ort
    borlänge
    Inlägg
    3 062
    Citat Ursprungligen postat av Olle Å Visa inlägg
    Håller med dig i vissa fall. Själv vill jag utrusta hojen med praktiska tillbehör. Jag har kraschbågar. Knäckte en bakskärm och stötfångaren på en bil med dem . Inte ett märke på hojen. KTM handtagsskydd eftersom original musöron är helt värdelösa om hojen stjälper.
    Hög vindruta och värmehandtag underlättar högfjällsåkningen. Jättebra även när det regnar. Pakethållare med topbox och sidobågar för väskor. Funkar ju då bra på lite längre turer.
    Extra bromsljus och LED varselljus. han är snart på G
    Sedär ja,bara nyttiga prylar

  6. #306
    Medlem engström67s avatar
    Reg.datum
    jan 2010
    Ort
    borlänge
    Inlägg
    3 062
    Vart en Zumo 590 LM Sedan har hojen blivit xenonkonverterad och toppbox på väg från Italien

  7. #307
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2014
    Ort
    Helsingborg
    Inlägg
    101
    Blev en MC lift idag från biltema.


  8. #308
    Moderator Markuss avatar
    Reg.datum
    jun 2012
    Ort
    Skåne, Dalby
    Inlägg
    295
    Tycker du liften funkar bra? Jag är ibland lite tveksam till Biltemas kvalitet men deras priser är trevliga
    Don't grow up, it's a trap!

  9. #309
    Citat Ursprungligen postat av Markus Visa inlägg
    Tycker du liften funkar bra? Jag är ibland lite tveksam till Biltemas kvalitet men deras priser är trevliga
    Har en likadan, fast röd..
    Typen säljs ju av olika företag, i olika färger.
    Om det är olika tillverkare vet jag inte, men de jag sett är väldigt lika sinsemellan.
    Har blivit stående, man planerar att tillverka "adaptrar" till de olika hojar jag har..
    Hade eg velat ha ett riktigt lyftbord, men utrymmet tillåter inget sådant

  10. #310
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    Citat Ursprungligen postat av LowTech Visa inlägg
    Har en likadan, fast röd..
    Typen säljs ju av olika företag, i olika färger.
    Om det är olika tillverkare vet jag inte, men de jag sett är väldigt lika sinsemellan.
    Har blivit stående, man planerar att tillverka "adaptrar" till de olika hojar jag har..
    Hade eg velat ha ett riktigt lyftbord, men utrymmet tillåter inget sådant
    Kan ge dig ett tips på ett bord som inte kräver något utrymme. Har själv lite trångt, så jag sågade helt enkelt ut en ruta i garagegolvet och gjorde en ny botten ca 20 cm ner och ställde en hemmagjord mc-lyft där. Den kan jag köra bilen på eftersom den ligger i golvhöjd.
    Jobbade ju som byggnadshantverkare och har ju alla verktyg och grejer.
    Tillverkade lyftbordet med utgångspunkt från en Biltema större garagedomkraft. Tyngsta hojen jag har haft upp på den var en Suxuki 850 gs som väl väger knappt 300 kg. Tar säkerligen 100 kg tillFick lite problem eftersom avloppet från golvbrunneg gick genom gropens botten, men fick anpassa bordsfundamentet. Tror det lyfter ca 60 cm över golvet.

Liknande ämnen

  1. Inköp Intruder 1800
    Av kinesen i forum Custom
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2017-02-04, 01:12
  2. Senast uppladdade bilder
    Av pewa i forum Om hojen.nu
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2009-07-10, 09:51

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •