Sidan 21 av 52 FörstaFörsta ... 11192021222331 ... SistaSista
Resultat 201 till 210 av 513

Ämne: Senast inköp (samlingstråd)

  1. #201
    Medlem engström67s avatar
    Reg.datum
    jan 2010
    Ort
    borlänge
    Inlägg
    3 062
    Inte jag heller


    Skickas från min iPhone via Tapatalk

  2. #202
    Medlem pentti01s avatar
    Reg.datum
    jun 2011
    Ort
    Storvik
    Inlägg
    1 232
    Nu är det verkligen Hjulafton ; Fick hem mina däck : Michelin Pilot Power 2CT ( 2 compound-däck) fram.
    Michelin Pilot Road 2 Rear. (också 2 Compound-däck) Bak.
    Gjorde även slag i saken och införskaffade det som behövs för att byta och balansera däck själv.

  3. #203
    Medlem erikns avatar
    Reg.datum
    maj 2013
    Ort
    Tumba
    Inlägg
    816
    Lycka till! Jag gjorde liknande när jag skulle byta bakdäck. Fick loss däcket, upptäckte då att det var slang i. Sedan skulle jag ha tag på ny ventil. DET är det inte många som har. Var till en däckfirma i Södertälje men de hade inte. Däremot kunde de lägga på däcket för en hundring, och med tanke på hur jag slet (har inte tekniken än) med att få av gamla däcket så sa jag att jag kommer tillbaka. Sedan hittade jag en MC-firma i andra änden av stan som hade ventil. Tillbaks till däckfirman och fick däcket monterat.

    En sak att tänka på, jag googlade friskt när jag skulle byta däck, och på däcket finns en markering i form av en prick (i alla fall på mitt Avon) som är tyngsta punkten. Den ska vara mittemot ventilen. Sedan när jag balanserade behövde jag bara ha på en liten vikt. Jag har samma balanseringskit, fungerar bra.
    /Erik

  4. #204
    Medlem pentti01s avatar
    Reg.datum
    jun 2011
    Ort
    Storvik
    Inlägg
    1 232
    Tack för tipset erikn .Jag får inte börja byta än, måste vila några dagar till efter hjärtinfarkten ,,
    Men även jag har Googlat och fått fram lite bilder på hur man gör. Jag får väl ta det lite försiktigt i början så att jag inte ställer till nått

  5. #205
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    Citat Ursprungligen postat av pentti01 Visa inlägg
    Tack för tipset erikn .Jag får inte börja byta än, måste vila några dagar till efter hjärtinfarkten ,,
    Men även jag har Googlat och fått fram lite bilder på hur man gör. Jag får väl ta det lite försiktigt i början så att jag inte ställer till nått
    OK, ta det försiktigt. Det nästan viktigaste är ju det moteringsklet som man stryker på däcket vid montering. Ett tips är att då du klämmer ner det däck som skall bort är att i samband med detta smörja på klet mellan däck och fälg. Då blir det nästan att däcket poppar loss av sig själv.
    Antar du har slanglösa däck. Ett sätt att skydda fälgkanten mot repor är ju att ha ett mellanlägg eller linda några varv vävtejp på verktyget.

  6. #206
    Medlem pentti01s avatar
    Reg.datum
    jun 2011
    Ort
    Storvik
    Inlägg
    1 232
    Citat Ursprungligen postat av Olle Å Visa inlägg
    OK, ta det försiktigt. Det nästan viktigaste är ju det moteringsklet som man stryker på däcket vid montering. Ett tips är att då du klämmer ner det däck som skall bort är att i samband med detta smörja på klet mellan däck och fälg. Då blir det nästan att däcket poppar loss av sig själv.
    Antar du har slanglösa däck. Ett sätt att skydda fälgkanten mot repor är ju att ha ett mellanlägg eller linda några varv vävtejp på verktyget.
    Tack för mer tips; det uppskattas alltid
    Köpte fälgskydd avsett för detta i samband med de andra sakerna.

  7. #207
    Medlem
    Reg.datum
    nov 2011
    Ort
    Torslanda
    Inlägg
    117
    Citat Ursprungligen postat av erikn Visa inlägg
    ...En sak att tänka på, jag googlade friskt när jag skulle byta däck, och på däcket finns en markering i form av en prick (i alla fall på mitt Avon) som är tyngsta punkten. Den ska vara mittemot ventilen. Sedan när jag balanserade behövde jag bara ha på en liten vikt. Jag har samma balanseringskit, fungerar bra.
    Pricken på däcket markerar däckets lättaste punkt, skall vara som du skriver mot ventilen, fälgens tyngsta punkt. De tar då delvis ut varann och det behövs färre vikter.

  8. #208
    Medlem erikns avatar
    Reg.datum
    maj 2013
    Ort
    Tumba
    Inlägg
    816
    Tänk att jag kom ihåg helt fel. Gjorde ju så när jag bytte däck själv, varför kollade jag inte innan jag skrev? Börjar bli gammal och senil helt klart.

    http://www.hojen.nu/forum/showpost.p...0&postcount=42
    /Erik

  9. #209

    Dagens fynd..

    Alltid önskat en sån här pryl, nu har jag en...

    Intressant är att en bunt digramblad kostar 300:- i Sverige och 70:- i Tyskland...
    Bifogade bilder Bifogade bilder

  10. #210
    Medlem
    Reg.datum
    nov 2011
    Ort
    Torslanda
    Inlägg
    117
    Citat Ursprungligen postat av erikn Visa inlägg
    Tänk att jag kom ihåg helt fel. Gjorde ju så när jag bytte däck själv, varför kollade jag inte innan jag skrev? Börjar bli gammal och senil helt klart.
    http://www.hojen.nu/forum/showpost.p...0&postcount=42
    En tankevurpa är inte så farlig - värre vurpor finns som vi inte vill vara med om.
    Det bör ha blivit som en ny hoj ? Lycka till.

    Mitt gamla framdäck som slitits platt, med en markant kant på var sida om det platta, gjorde cykeln MYCKET överstyrd. Cykeln ville liksom svänga MER än vad jag och vägen tillät i varje kurva, det var jobbigt. En kort tid hade jag dessutom för lågt ringtryck som kraftigt ökade på fenomenet så det var snudd på farligt i krökarna.
    Att sedan få nytt däck med rätt ringtryck gjorde en himmelsvid skillnad - snudd på ny hoj.

Liknande ämnen

  1. Inköp Intruder 1800
    Av kinesen i forum Custom
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2017-02-04, 01:12
  2. Senast uppladdade bilder
    Av pewa i forum Om hojen.nu
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2009-07-10, 09:51

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •