Sidan 1 av 52 1231151 ... SistaSista
Resultat 1 till 10 av 513

Ämne: Senast inköp (samlingstråd)

  1. #1
    Medlem pentti01s avatar
    Reg.datum
    jun 2011
    Ort
    Storvik
    Inlägg
    1 232

    Senast inköp (samlingstråd)

    I ett modellbyggar-forum som jag deltar i, har vi en tråd som heter " senaste inköp".
    Eftersom jag inte hittat något liknande här, tänkte jag att vi kunde starta en?
    Jag inhandlade dessa artiklar på NorthBike i Sundsvall, en butik jag kan rekommendera !
    Hjälm;MDS New Sprinter, Glasfiber. Jacka; Richa "3 i 1" jacka, Ryggskydd; Richa. Handskar; Lindstrands Dryway.
    Allt detta till det facila priset 5100:- ( 2st Buff med NorthBike logga; gratis)
    Själv tycker jag det var ett bra pris. Visst, det finns bättre/dyrare utrustning men det har jag ej råd med ,,,tyvärr Får hoppas dessa fyller sin funktion dock

  2. #2
    Medlem Knarrs avatar
    Reg.datum
    jun 2013
    Ort
    Södermanland
    Inlägg
    230
    En sån tråd bör ju varje forum ha Mitt senaste inköp var en sån här från Biltema:
    Jag saknar centralstöd o en sån här "lyft" är suveränt smidig. Ångrar att jag inte skaffade en för länge sen, det hade besparat mig mycket svett o svordomar! 249:-



    Knarr

  3. #3
    Moderator Markuss avatar
    Reg.datum
    jun 2012
    Ort
    Skåne, Dalby
    Inlägg
    295
    Citat Ursprungligen postat av Knarr Visa inlägg
    En sån tråd bör ju varje forum ha Mitt senaste inköp var en sån här från Biltema:
    Jag saknar centralstöd o en sån här "lyft" är suveränt smidig. Ångrar att jag inte skaffade en för länge sen, det hade besparat mig mycket svett o svordomar! 249:-
    Ursäkta att jag kapar tråden lite. Jag har också en sådan från Biltema och efter att ha använt den några gånger höll det på att gå riktigt illa. Skruvarna som håller röret som hojen står på satt inte fast, dvs röret som har gummiskyddet. Det gled ur när jag höjde upp hojen. Skruvarna i båda ändarna satt väldigt dåligt (du bör egentligen spänna alla skruvar och muttrar i den…).

    Annars är jag väldigt nöjd med den
    Don't grow up, it's a trap!

  4. #4
    Medlem Knarrs avatar
    Reg.datum
    jun 2013
    Ort
    Södermanland
    Inlägg
    230
    Tack för varningen, ska kontrollera det!

  5. #5
    Ankan1
    Gäst
    Mitt senaste EBAY köp, en Airoh J106 Shot Black via en Italiensk mc tillbehörs handlare.Fick den 1000:- billigare än om jag handlat den över disk här hemma.Tro jag det att man inte kunde säga nej till den affären.



    Tidigare blev det en ryggsäck från Biltema.I den får man plats med det mesta som är bra att ha under resan.

    Senast redigerat av Ankan1 den 2013-07-01 klockan 12:27.

  6. #6
    Jåke
    Gäst
    Måste nog bli den lite för tidiga namnsdagspresenten åt sambon. Inte nytt, men väldigt lätt begagnat och ett bra pris gjorde dem till mitt senaste inköp.
    Bifogade bilder Bifogade bilder

  7. #7
    Medlem pentti01s avatar
    Reg.datum
    jun 2011
    Ort
    Storvik
    Inlägg
    1 232
    Ankan; Läcker hjälm och med den ryggsäcken har du dubbelt ryggskydd!!
    Jåke; berätta/visa gärna hur lyften för främre hjulet funkar! Är sugen på att skaffa en.

  8. #8
    Jåke
    Gäst

    Sv: Senast inköp.

    Inga konstigheter egentligen, men du måste ha ett stöd bak först annars kommer hojen tippa.

    Det finns hål längst ner i gaffelbenen. Stödet har små tappar man passar in där och sedan trycker man ner precis som bakstödet så att hojen lyfter. Jag brukar hålla emot i styret eller nåt så att jag inte drar hojen framåt när jag lyfter (vill ju inte att den hoppar av bak).



    Skickat från min LT25i med Tapatalk 4 Beta

  9. #9
    Medlem pentti01s avatar
    Reg.datum
    jun 2011
    Ort
    Storvik
    Inlägg
    1 232
    Citat Ursprungligen postat av Jåke Visa inlägg
    Inga konstigheter egentligen, men du måste ha ett stöd bak först annars kommer hojen tippa.
    Det finns hål längst ner i gaffelbenen. Stödet har små tappar man passar in där,,
    Jodå; jag har ett bakre lyft/stöd. Funderar på att komplettera med ett för framhjulet också.
    Hur pass stabilt känns det när man har lyft opp Mc´n med båda?

  10. #10
    Jåke
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av pentti01 Visa inlägg
    Jodå; jag har ett bakre lyft/stöd. Funderar på att komplettera med ett för framhjulet också.
    Hur pass stabilt känns det när man har lyft opp Mc´n med båda?
    Beror mycket på stöden, men den står med lätthet själv och funkar bra som förvaring om man vill det. I de allra flesta fall kan du sitta på hojen uppställd utan problem. De här jag köpt är bland de bättre och du kan förmodligen sitta på hojen för att demonstrera sittställning eller annat på ex vis kurs utan att den trillar av. Jag har Biltema's framstöd också och det är vingligare men fullt tillräckligt för att lossa hjulet och byta däck. Har även förvarat hojen utan framhjul på det sättet kortare stunder.

Liknande ämnen

  1. Inköp Intruder 1800
    Av kinesen i forum Custom
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2017-02-04, 01:12
  2. Senast uppladdade bilder
    Av pewa i forum Om hojen.nu
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2009-07-10, 09:51

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •