Sidan 37 av 52 FörstaFörsta ... 27353637383947 ... SistaSista
Resultat 361 till 370 av 513

Ämne: Senast inköp (samlingstråd)

  1. #361
    Medlem
    Reg.datum
    apr 2014
    Ort
    Vislanda, Kronoberg
    Inlägg
    276
    Citat Ursprungligen postat av sgte Visa inlägg
    En skyddströja Vanucci och en Arai Freeway
    Gärna lite bilderna info på Vanuccin.
    Är själv i köpartagen.

    David
    Using Tapatalk

  2. #362
    Medlem sgtes avatar
    Reg.datum
    maj 2014
    Ort
    sthlm
    Inlägg
    53
    Citat Ursprungligen postat av Krokmark Visa inlägg
    Gärna lite bilderna info på Vanuccin.
    Är själv i köpartagen.

    David
    Jag har ju inte testat den på riktigt på hojen ännu av förklarliga skäl men från att ha den på mig inomhus kan jag säga:

    Den har väldigt bra passform - på mig iaf. Rörlig och bekväm.
    Skydden känns gedigna, speciellt ryggskyddet som täcker det mesta av ryggen.
    Bröst- och revbensskydden är av samma material som ryggskyddet men inte lika tjockt - ryggplattan är laminerad i flera lager. Bröst och revbensskydden är inte laminerade - endast ett lager (tänk tjocklek sittunderlag fast hårdare).

    Alla skydd kan tas bort.

    Jag har avlägsnat det nedersta skyddet för svanskotan för att kunna koppla min jacka med byxan.

    Materialet i jackan är som tjocka cykelbyxor med förstärkningar på vissa ställen. Kvaliteten känns bra.

    Jag har läst att vissa har klagat på att halsen är för trång men jag upplever inga problem med halsen och jag har inte en speciellt smal hals.

    Om du har några specifika frågor får du ställa dom.
    Bifogade bilder Bifogade bilder

  3. #363
    Medlem
    Reg.datum
    apr 2014
    Ort
    Vislanda, Kronoberg
    Inlägg
    276
    Citat Ursprungligen postat av sgte Visa inlägg
    Jag har ju inte testat den på riktigt på hojen ännu av förklarliga skäl men från att ha den på mig inomhus kan jag säga:

    Den har väldigt bra passform - på mig iaf. Rörlig och bekväm.
    Skydden känns gedigna, speciellt ryggskyddet som täcker det mesta av ryggen.
    Bröst- och revbensskydden är av samma material som ryggskyddet men inte lika tjockt - ryggplattan är laminerad i flera lager. Bröst och revbensskydden är inte laminerade - endast ett lager (tänk tjocklek sittunderlag fast hårdare).

    Alla skydd kan tas bort.

    Jag har avlägsnat det nedersta skyddet för svanskotan för att kunna koppla min jacka med byxan.

    Materialet i jackan är som tjocka cykelbyxor med förstärkningar på vissa ställen. Kvaliteten känns bra.

    Jag har läst att vissa har klagat på att halsen är för trång men jag upplever inga problem med halsen och jag har inte en speciellt smal hals.

    Om du har några specifika frågor får du ställa dom.
    Låter riktigt bra.
    Vad blev priset med frakt?

    Står just nu och väger mellan den eller Halvarssons Torso med Secure L2.
    Halvarssons kombo kostar 1940 kr hos MC-boden.

    David
    Using Tapatalk

  4. #364
    Medlem sgtes avatar
    Reg.datum
    maj 2014
    Ort
    sthlm
    Inlägg
    53
    Jag har ett Halvardssons secure l2 liggandes från en äldre jacka jag hade och var också inne på att köpa Halvardssons torso. Efter att ha prövat den på mässan ångande jag mig. Passformen var inte optimal och Halvardssons secure l2 är ungefär hälften så stor som ryggskyddet i Vanucci så rimligen skyddar den hälften så mycket.
    Jag ångrar inte mitt val.
    Jag köpte från Louis härom veckan när dom hade tjugo procents rabatt och det landade på 1550 inkl frakt. Beställde en torsdag och hade den hemma på tisdagen.

  5. #365
    Medlem
    Reg.datum
    apr 2014
    Ort
    Vislanda, Kronoberg
    Inlägg
    276
    Citat Ursprungligen postat av sgte Visa inlägg
    Jag har ett Halvardssons secure l2 liggandes från en äldre jacka jag hade och var också inne på att köpa Halvardssons torso. Efter att ha prövat den på mässan ångande jag mig. Passformen var inte optimal och Halvardssons secure l2 är ungefär hälften så stor som ryggskyddet i Vanucci så rimligen skyddar den hälften så mycket.
    Jag ångrar inte mitt val.
    Jag köpte från Louis härom veckan när dom hade tjugo procents rabatt och det landade på 1550 inkl frakt. Beställde en torsdag och hade den hemma på tisdagen.
    Då gick det ju riktigt fort...
    Vilken storlek valde du?
    Jag är ca 185 cm och ligger runt 85 kg, så jag brukar kunna ha M alt strl 50-52.
    Får hålla utkik efter extrapris i vår och ska försöka prova Torso också.

    Tack för hjälpen

    David
    Using Tapatalk

  6. #366
    Medlem sgtes avatar
    Reg.datum
    maj 2014
    Ort
    sthlm
    Inlägg
    53
    Storleken är large. Du ska nog också ha large om du inte är väldigt smal över axlarna.

  7. #367
    Citat Ursprungligen postat av sgte Visa inlägg
    Jag har ett Halvardssons secure l2 liggandes från en äldre jacka jag hade och var också inne på att köpa Halvardssons torso. Efter att ha prövat den på mässan ångande jag mig. Passformen var inte optimal och Halvardssons secure l2 är ungefär hälften så stor som ryggskyddet i Vanucci så rimligen skyddar den hälften så mycket.
    Jag ångrar inte mitt val.
    Jag köpte från Louis härom veckan när dom hade tjugo procents rabatt och det landade på 1550 inkl frakt. Beställde en torsdag och hade den hemma på tisdagen.
    Jag har ett halvarssons ryggskydd och ska köpa Torson. Funderar bara lite på storleken då jag måste beställa på nätet. Du har ju provat så jag undrar om en L blir för stor för 183 cm och 80 kg.

  8. #368
    Medlem sgtes avatar
    Reg.datum
    maj 2014
    Ort
    sthlm
    Inlägg
    53
    Det vågar jag inte svara på. Mitt råd är att testa den först om du har möjlighet. Måste jag svara säger jag nog medium.
    Edit: ni som kollar på Halvarsson Torso - får jag föreslå att ni också tittar på Forcefield Pro Shirt också.
    Senast redigerat av sgte den 2015-02-09 klockan 10:10.

  9. #369
    Medlem Foosis avatar
    Reg.datum
    aug 2012
    Ort
    skogen
    Inlägg
    479
    Garmin Nuvi 2599 inhandlades.. inte vädertålig visserligen men den får hänga med från bilen till hojen ändå.. inplastad i folie om så riktigt fin GPS tycker jag.


    akt garage:
    Buell X1 Lightning



    tidigare hojar:

    Kawasaki ZZR 1200
    Yamaha XV1600 Wildstar
    BMW R1150RT
    Aprilia SL1000 Falco
    Intruder 1400 *2
    Kawasaki VN900 Classic
    Honda CB600 Hornet
    Suzuki 380

    SMC medlem
    SCRC Medlem


  10. #370
    Medlem engström67s avatar
    Reg.datum
    jan 2010
    Ort
    borlänge
    Inlägg
    3 062
    Citat Ursprungligen postat av Foosi Visa inlägg
    Garmin Nuvi 2599 inhandlades.. inte vädertålig visserligen men den får hänga med från bilen till hojen ändå.. inplastad i folie om så riktigt fin GPS tycker jag.
    Duger väl att ha i fickan eller tankväskan.Jag valde en Zumo 590 i stället för den bättre funktionen.Bilfäste med också.

Liknande ämnen

  1. Inköp Intruder 1800
    Av kinesen i forum Custom
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2017-02-04, 01:12
  2. Senast uppladdade bilder
    Av pewa i forum Om hojen.nu
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2009-07-10, 09:51

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •