Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12
Resultat 11 till 18 av 18

Ämne: Broms-knas

  1. #11
    Mors!
    Bara en tanke...det är väl ingen bula eller annan ojämnhet på däcket eller fälgen?
    Bättre göra något kul idag!än att vänta till i morgon

    Min hojsida http://viragomannen.bloggo.nu/category/start

  2. #12
    Medlem Knarrs avatar
    Reg.datum
    jun 2013
    Ort
    Södermanland
    Inlägg
    230
    Ska plocka isär grejerna igen o se om jag hittar några lösa pinnar el bulor.

  3. #13
    Citat Ursprungligen postat av Knarr Visa inlägg
    det är nog den märkligaste förklaringen jag stött på hittills! Minns du vad det var för forum? Ett svenskt?
    Ja, ett svensk forum. Tror det var http://www.xl-forum.se/ Hittar inte inlägget, så du kan ju söka där själv.

    Att skratta åt inlägget vet jag inte. Jag är ju inte helt dum vad gäller skruvandet och tycker med dennes beskrivning så kändes det som att tipset var värt att lägga i bakhuvudet. Om det sen är backventiler mm som stör pga för mycket vätska vet jag inte. Dock så tycker jag inte det var mer märkliga spekulationer än som skrivits här på tråden.

    Att skivor skrapar som du beskriver händer även på nya hojar. Ett bra exempel är(den som är värst) NT700 Deauvillen.
    Förresten, du har kollat att det inte är typ glappt i styrlagret eller nåt sånt. Vibrationer från skivor brukar återges även på bromsgreppet(pulserar)

  4. #14
    Medlem Knarrs avatar
    Reg.datum
    jun 2013
    Ort
    Södermanland
    Inlägg
    230
    Tack, ska se om jag kan hitta det. Har dock fått skivan inspekterad nu o dessvärre verkar den inte vara helt plan. Det lutar åt att jag får lov att köpa en ny skiva trots allt, om det inte går att åtgärda den här på något vis.

    Knarr

  5. #15
    Medlem jrutgerss avatar
    Reg.datum
    sep 2012
    Ort
    West Coast
    Inlägg
    1 379
    Citat Ursprungligen postat av Knarr Visa inlägg
    Tack, ska se om jag kan hitta det. Har dock fått skivan inspekterad nu o dessvärre verkar den inte vara helt plan. Det lutar åt att jag får lov att köpa en ny skiva trots allt, om det inte går att åtgärda den här på något vis.

    Knarr
    ?! Jag kanske inte läste ordentligt i tråden innan men köpte du inte skivan hos ÅF? Reklamation?

  6. #16
    Medlem Knarrs avatar
    Reg.datum
    jun 2013
    Ort
    Södermanland
    Inlägg
    230
    Nä, det var en "budgetskiva" jag köpte.

  7. #17
    Precis samma fel på min hoj i detta nu. Jag har gått med samma funderingar och hitta nu den här tråden. Är så jävla trött på att hitta fel och betala service nu så jag tror jag spyr.

  8. #18
    Jåke
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av tommy.bonte Visa inlägg
    Precis samma fel på min hoj i detta nu. Jag har gått med samma funderingar och hitta nu den här tråden. Är så jävla trött på att hitta fel och betala service nu så jag tror jag spyr.
    Byt själv: http://www.ebay.co.uk/itm/Kawasaki-Z...item41732a224a

Liknande ämnen

  1. kombinerat broms/blinkers/bakljus
    Av hocky62 i forum Utrustning & Tillbehör
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2013-11-04, 06:11
  2. Tändnings-knas
    Av Knarr i forum Mekhörnan
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2013-06-20, 23:14
  3. Pulserande broms
    Av Bael i forum Mekhörnan
    Svar: 17
    Senaste inlägg: 2012-08-07, 21:47
  4. Beställt LSL broms och kopplingshandtag
    Av cribbe i forum Utrustning & Tillbehör
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2011-08-18, 19:56

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •