Sidan 2 av 4 FörstaFörsta 1234 SistaSista
Resultat 11 till 20 av 37

Ämne: BMW och ekonomi?

  1. #11
    Medlem Jourtjänsts avatar
    Reg.datum
    jun 2012
    Ort
    Helsingborg
    Inlägg
    542

    BMW och ekonomi?

    Citat Ursprungligen postat av Hondamannen Visa inlägg
    Du har rätt Jourtjänst...men även japanska hojars kvalite har försämrats sedan de började överlåta tillverkningen till andra länder än de själva. Jag tror att hojar tillverkade i Japan höll högre kvalite än de som tillverkas i europa eller har jag fel?
    Så kan det nog vara, jag tror inte det finns länder med produkter med högre kvalitet än Japan. Sedan är iofs också den japanska kulturen under förändring och blir mer "västerländsk" och mer rock n roll, vilket säkert också kan betyda att kvalitetsnivån sjunker.

  2. #12
    Medlem Molgans avatar
    Reg.datum
    maj 2008
    Ort
    Luleå
    Inlägg
    1 689
    Min halvkvalificerade åsikt är att kvaliten på de Japanska hojarna inte alls har försämrats, utan att andra har skärpt till sig. Relativitetsteori.
    Grusmysfilm.
    Kurvnötarfilm.

    Citat Ursprungligen postat av Mats Liifv Visa inlägg
    Den som aldrig kört vilse har inte sett världen!

  3. #13
    Medlem Jourtjänsts avatar
    Reg.datum
    jun 2012
    Ort
    Helsingborg
    Inlägg
    542

    BMW och ekonomi?

    Vill också betona att mitt samband mellan japaner och effekterna av västerländsk kultur och rock n roll är helt ovetenskapliga och endast en snabbt antagande som förklaring OM kvaliteten sjunker. Men det kan säkert vara så att andra har blivit bättre istället

  4. #14
    Hondamannen
    Gäst
    Jag menar främst att byggkvaliten har blivit sämre hos japanska hojar i och med att de tillverkas ofta utanför Japan. Jag tror att Japan levererar motorerna färdigmonterade till olika länder.

  5. #15
    Vet inte varifrån du Hondamannen får ifrån att japancyklarna blivit sämre. Tycker tvärtom, dom har blivit mycket bättre.....och med det i tankarna också hur mycket prylar(teknik) man hängt på.

    Honda är väl den som har mest tillverkning utanför Japan. Det mesta handlar ju om montering. Var hojen monteras spelar ju ingen roll egentligen, utan det är japanen bakom som bevakar att det blir rätt. Japanen som stolt fått den stora äran och skammen för ett misslyckande är väl harakiri

    Hondas Lead 110 är monterad i Kina sen 2008. Vision 50cc som jag var i Italien med är också monterad i Kina. 5 ärs garanti torde ju lova nåt med garanti och kvalite och jag skulle personligen inte ens åka från Boden till Luleå på en kinamoped utan att vara beredd på att den går sönder.

  6. #16
    Hondamannen
    Gäst
    Min honda cbf 500 är tillverkad i Italien och handlaren ljög mig rakt i ansiktet när han sa att den var tillverkad i Japan.

    De länder där honda sätter ihop sina cyklar, brukar också vilja att vara del i utevecklingen. I cbf 500:s fall så var de delaktiga i designen av elektroniken och där av har många i England,och jag vet inte var just där, problem med laddningsrelät.
    Om Italienarna kunde bygga vettiga cyklar så skulle kvaliten på deras egna cyklar vara bra mycket bättre. så vitt jag vet så levereras motorerna i ett stycke och det är nog därför de inte krånglar

    I mina univeristetsstudier läste jag ett fall där japarna hjälpte till i en bil fabrik som skulle läggas ner. De överförde deras arbetsmetodik och företag började komma på fötterna igen men så fort de lämnade rodert över till amerikarna som tyvärr valde att bara implementera delar av deras arbetssätt så brakade det hela ihop igen. MIn uppfattning är att japansk kvalite kan bara uppnås i japan.

    Jag har för mig att honda tog hem produktionen av goldwing just för att de sattes ihop för dåligt i USA.

    Många gamla hondor från 70-80 tal har fortfarande orginallack, tror du att lacken på våra hojar håller så länge?

    Citat Ursprungligen postat av V Saarela Visa inlägg
    Vet inte varifrån du Hondamannen får ifrån att japancyklarna blivit sämre. Tycker tvärtom, dom har blivit mycket bättre.....och med det i tankarna också hur mycket prylar(teknik) man hängt på.

    Honda är väl den som har mest tillverkning utanför Japan. Det mesta handlar ju om montering. Var hojen monteras spelar ju ingen roll egentligen, utan det är japanen bakom som bevakar att det blir rätt. Japanen som stolt fått den stora äran och skammen för ett misslyckande är väl harakiri

    Hondas Lead 110 är monterad i Kina sen 2008. Vision 50cc som jag var i Italien med är också monterad i Kina. 5 ärs garanti torde ju lova nåt med garanti och kvalite och jag skulle personligen inte ens åka från Boden till Luleå på en kinamoped utan att vara beredd på att den går sönder.

  7. #17
    Medlem Cy2s avatar
    Reg.datum
    sep 2012
    Ort
    Söder
    Inlägg
    351
    Citat Ursprungligen postat av Hondamannen Visa inlägg
    Om Italienarna kunde bygga vettiga cyklar så skulle kvaliten på deras egna cyklar vara bra mycket bättre. så vitt jag vet så levereras motorerna i ett stycke och det är nog därför de inte krånglar
    På vilket gör Italienare inte några vettiga cyklar?

  8. #18
    Medlem Cy2s avatar
    Reg.datum
    sep 2012
    Ort
    Söder
    Inlägg
    351
    Citat Ursprungligen postat av Hondamannen Visa inlägg

    Många gamla hondor från 70-80 tal har fortfarande orginallack, tror du att lacken på våra hojar håller så länge?
    Svaret är nej, skillnad i färgens sammansättning den är mindre miljövänlig idag.

  9. #19
    Hondamannen
    Gäst
    Toppar italienska cyklar några listor över driftsäkra cyklar, resultat från Bilprovningen mm?


    Citat Ursprungligen postat av Cy2 Visa inlägg
    På vilket gör Italienare inte några vettiga cyklar?

  10. #20
    Medlem Cy2s avatar
    Reg.datum
    sep 2012
    Ort
    Söder
    Inlägg
    351
    Har inget svar på det, har inte sett några listor som ger svar på,det.

Liknande ämnen

  1. Mc-märke och ekonomi
    Av Hondamannen i forum Övrigt hojsnack
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2013-07-15, 14:22

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •