Sidan 2 av 4 FörstaFörsta 1234 SistaSista
Resultat 11 till 20 av 31

Ämne: Ett långfinger....

  1. #11
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    En bekant blev prejad av asfalten ut på grussträngen av en nyare BMW. Han redde dock upp situationen kanske tack vare att han hade grova däck. Körde ifatt bilen OCH KÖRDE UPP VID SIDAN, SATTE UT FOTEN OCH SPARKADE LOSS BILENS BACKSPEGEL. Bromsade snabbt in och tog en annan väg.
    Barnsligt eller inte???

  2. #12
    Medlem ThompaBs avatar
    Reg.datum
    jun 2013
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    143
    Citat Ursprungligen postat av Olle Å Visa inlägg
    En bekant blev prejad av asfalten ut på grussträngen av en nyare BMW. Han redde dock upp situationen kanske tack vare att han hade grova däck. Körde ifatt bilen OCH KÖRDE UPP VID SIDAN, SATTE UT FOTEN OCH SPARKADE LOSS BILENS BACKSPEGEL. Bromsade snabbt in och tog en annan väg.
    Barnsligt eller inte???
    Mycket barnsligt och tämligen farligt, men kan väl ana en viss belåtenhet efteråt.

  3. #13
    Fullständigt medveten om det irationella och synnerligen barnsliga i mitt och andras betenende när man låter känslorna ta över som leder till långfiger eller avsparkade backspeglar, men ibland tar reptilhjärnan helt enkelt över! Förmodligen beroende på lika delar ilska och rädsla.
    Men... jag kan tycka att den idiot som väljer att göra en omkörning helt utan koll bakåt, helt utan blinkers och med mobil i örat är värd ett finger. Den personen har i det läget inte i trafiken att göra.
    Därmed inte sagt att jag själv skulle vara felfri eller aldrig gör dumma saker. Det har naturligvis hänt!

  4. #14
    Medlem rakarörs avatar
    Reg.datum
    aug 2011
    Ort
    Umeå
    Inlägg
    137
    Det är fullständigt normalt att bli förbannad, vid en "nära döden upplevelse" i trafiken så får man ju en helsikes adrenalinrusch och då blir man aggressiv, den som inte reagerar är det ju något fel på.
    Det enda man kan göra är att försöka tänka några steg före dårarna och vara beredd på vadsomhelst.
    Fjädring är överskattat..

  5. #15
    Medlem jrutgerss avatar
    Reg.datum
    sep 2012
    Ort
    West Coast
    Inlägg
    1 379
    Citat Ursprungligen postat av erikn Visa inlägg
    Erik, snart 49
    HAHAHA!

  6. #16
    Medlem pumpe3s avatar
    Reg.datum
    aug 2011
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    142
    Citat Ursprungligen postat av Olle Å Visa inlägg
    En bekant blev prejad av asfalten ut på grussträngen av en nyare BMW. Han redde dock upp situationen kanske tack vare att han hade grova däck. Körde ifatt bilen OCH KÖRDE UPP VID SIDAN, SATTE UT FOTEN OCH SPARKADE LOSS BILENS BACKSPEGEL. Bromsade snabbt in och tog en annan väg.
    Barnsligt eller inte???
    Bara man är beredd på att en bil är benägen att vilja klyva ens hoj eller köra av min spegel när jag själv gjort fel, så är det ett helt Ok beteende.

  7. #17
    Medlem jrutgerss avatar
    Reg.datum
    sep 2012
    Ort
    West Coast
    Inlägg
    1 379
    Citat Ursprungligen postat av rakarör Visa inlägg
    Det är fullständigt normalt att bli förbannad, vid en "nära döden upplevelse" i trafiken så får man ju en helsikes adrenalinrusch och då blir man aggressiv, den som inte reagerar är det ju något fel på.
    Det enda man kan göra är att försöka tänka några steg före dårarna och vara beredd på vadsomhelst.
    Klart att jag också reagerar K en sån situation, men det är inte kött att tänka steget före när man är asförbannad i trafiken. Det kan iaf inte jag vilket innebär att jag då utsätter andra och mig själv för risk?!

    :-)

  8. #18
    Medlem
    Reg.datum
    maj 2013
    Ort
    Karlskoga
    Inlägg
    309
    Säger bara wow! Volvo och SUV på samma gång, inte konstigt att han är livsfarlig i trafiken.

    Ett långfinger är ju ingen farlig reaktion, snarare är det "kontruktiv feedback", dessutom jäkligt skönt och avstressande.
    Killen verkade ju också faktiskt tagit intryck, och bättrar sig kanske lite i fortsättningen.

  9. #19
    Medlem Jourtjänsts avatar
    Reg.datum
    jun 2012
    Ort
    Helsingborg
    Inlägg
    542
    Jag kan inte låta bli att ge fingret ibland vid vissa fåtaliga tillfällen, men varje gång jag ger det skäms jag efteråt och tycker att det inte var särskilt vuxet av mig

  10. #20
    Medlem
    Reg.datum
    maj 2013
    Ort
    Karlskoga
    Inlägg
    309
    Ja nog skäms jag också lite när jag gjort så och det är inget man skall rekommendera.
    Ett lite snällare sätt att säga ifrån, kan vara att hytta med fingret lite skämtsamt.

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •