Sidan 1 av 4 123 ... SistaSista
Resultat 1 till 10 av 31

Ämne: Ett långfinger....

  1. #1

    Ett långfinger....

    Idag sjönk jag till en barnsligt primitiv nivå!
    Skulle köra om. Två bilar framför mig. Närmast en Volvo SUV av något slag körandes av en "kostym".
    Jag blinkade, påbörjade omkörningen och är jämsides med SUV.en när han med en mobiltelefon i örat, utan blinkers och utan backspegel helt enkelt bestämmer sig för att köra om han också.
    Jag hinner tvärnita och känner både ilska och rädsla. Växlar ner och kör om idioten. Han har fortfarande inte sett mig. Ser att han är djupt försjunken i ett mobilsamtal.

    Sen kommer det barnsliga primitiva.... Lägger mig 2 meter framför, vänder mig om och som en tjurig tonåring ger jag honom fingret rätt upp i vindrutan! Fan va skönt... :-)

    Tror han först då fattar att han missade ett rätt spännande händelseförlopp där han själv var huvudperson. Fick ingen reaktion med helljus eller annat utan han släppte ett långt avstånd till mig. Bara för att jävlas lite extra saktade jag ner och låg under hastighetsbegränsning. Han släpper ändå och lämnar större lucka! :-)

    Idag har jag många mil bakom mig. Viss erfarenhet skaffar man sig, vare sig man vill
    eller ej, med åren. Men hade det varit för 20 år sedan då hade det smällt ordentligt.

  2. #2
    Medlem
    Reg.datum
    jul 2011
    Ort
    Malmö, Skåne
    Inlägg
    406
    Ibland är det bara helt enkelt berättigat. Detta verkar vara ett sådant fall

  3. #3
    Medlem pentti01s avatar
    Reg.datum
    jun 2011
    Ort
    Storvik
    Inlägg
    1 232
    Skulle inte bli förvånad om fler skulle reagera som du gjorde,,, inklusive mig själv

  4. #4
    Medlem
    Reg.datum
    jan 2012
    Ort
    Västkusten
    Inlägg
    84
    Händer mig dagligen,,bara för att man kör 2 hjul så måste man visa att man kan köra på man blir provocerad av idioter och vips blir man en själv.

  5. #5
    Citat Ursprungligen postat av Hornet Visa inlägg
    Händer mig dagligen,,bara för att man kör 2 hjul så måste man visa att man kan köra på man blir provocerad av idioter och vips blir man en själv.
    Så sant! Ser mig själv som en rationell person. Ändå reagerar man på det mest irrationella sätt som går. Det jävligaste är att det känns rätt skönt!

  6. #6
    Medlem
    Reg.datum
    jan 2012
    Ort
    Västkusten
    Inlägg
    84
    Både och kan jag känna,,jag menar vad tror dom kommer i en gammal 740 eller nyare Bmw och kör om i hundra på en 70 väg, Ok tänker jag kör du,, men jag ökar lägger mig i backspegeln och släpper vänsterhanden lägger den i knät och undrar kan du inte bättre.!! vem är idiot nu undrar jag. Man måste visa att man är bättre och inte ställa upp på sådana dumheter,,eller.

  7. #7
    Medlem pentti01s avatar
    Reg.datum
    jun 2011
    Ort
    Storvik
    Inlägg
    1 232
    Citat Ursprungligen postat av magnusda Visa inlägg
    Så sant! Ser mig själv som en rationell person. Ändå reagerar man på det mest irrationella sätt som går. Det jävligaste är att det känns rätt skönt!
    Förstår det; ibland måste man få utlopp för ilskan. Bara det inte blir som det blev i Gävle nyligen,,

  8. #8
    Medlem erikns avatar
    Reg.datum
    maj 2013
    Ort
    Tumba
    Inlägg
    816
    Jag har ju nytt körkort från förra året, och hade bara haft hojen i några dagar när det höll på att smälla ordentligt. Åker i södra länken och det är stillastående mot Gullmarsplan. Jag åker i filen mot Nynäsvägen där det är fritt och går i ca 50-60 km/h, och bara några meter framför mig så väljer en att svänga ut i min fil. Då var det nära att jag fick byta kalsonger kan jag säga. Åkte efter idioten först men besinnade mig sedan efter ett par hundra meter. Hann precis få ner hastigheten så att jag inte brakade in i bilen.
    /Erik

  9. #9
    Medlem jrutgerss avatar
    Reg.datum
    sep 2012
    Ort
    West Coast
    Inlägg
    1 379
    Pojkar! Inte låta känslorna svalla över i trafiken, det kan inte komma något gott av det, snarare bara tvärtom.
    Jag har förvisso också blivit redigt förbannad på idioter, som kanske inte borde få framföra fordon, men nu med all visdom jag fått med åren så inser jag att inte hjälper.
    Att "ge igen" i färd med mc och agera i affekt=ökat risktagande och som att bädda för olycka.

    Ja, för 20 år sedan hade jag tänkt som er också, helvete vilken redig jävel, men visst är det svårt att säga att jag har fel :-)

    Som sagt, jag förstår er, och har gjort likadant själv i trafiken och riskerat både barn och frus hälsa för att "ge igen" i trafiken, men till vilken nytta?!

    Var rädda om er!!

    Janne 44 & kostym, älskar att köra MC ;-D

  10. #10
    Medlem erikns avatar
    Reg.datum
    maj 2013
    Ort
    Tumba
    Inlägg
    816
    Erik, snart 49
    /Erik

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •