Citat Ursprungligen postat av Mc-Bosse Visa inlägg
Vid riktigt aktiv körning ska det väl ändå vara? Det flesta av oss skrapar inte fotpinnar eller pressar i kurvor i vått väglag. Nog kan även jag pressa i torrt väglag utan släpp, jo det kan jag och gör jag. Bromssträckan är kort den också tycker jag.

Snorhala är ett för starkt utryck. Det är hårdare ja men kalla dem inte snorhala och att de skulle vara livsfarliga i regn för de är de inte.

Sent from my Samsung Galaxy Note.
Nä snorhala var väl kanske att ta i lite.Men skillnaden är enorm om man jämför med andra fabrikat.Åker själv aldrig med fotpinnar i backen eller knän men kör aktivt,altså rätt fort ibland och mycket.Som tex farsan han åkte till spanien tur och retur med sin Africa med nya anakee 2 ,840mil totalt och det syns ej på däcken.Jag gör slut på samma däck på denna sträcka.Kom hem från en vecka i Europa igår kväll,körde Hamburg- Borlänge 118 mil i ett svep och då är det höga hastigheter och mycket regn på Autobahn.Även Helsingborg-Jönköping 130+ fast mer eller mindre lika ända hem och då går det hårt.Nu körde jag med nya Anakee 3 och 400mil vart det och faktum är att det knappt syns på dom och kändes väldigt trygga även på betongväg i 140 och ösregn.Dömmer ej ut Avon,känner många som är jättenöjda med dom,men kan vara lite hala i regn.Jag vill ha dom som HÖR till dom bästa vid regn.