Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 10 av 14

Ämne: CCT

  1. #1
    Hondamannen
    Gäst

    CCT

    Hej,

    Är det ngn som vet hur ett byte av camchaintensioner (kamkedjespännaren) kan påverka choken?

    Mvh

    Amir

  2. #2
    Medlem engström67s avatar
    Reg.datum
    jan 2010
    Ort
    borlänge
    Inlägg
    3 062
    Citat Ursprungligen postat av Hondamannen Visa inlägg
    Hej,

    Är det ngn som vet hur ett byte av camchaintensioner (kamkedjespännaren) kan påverka choken?

    Mvh

    Amir
    Knappast

  3. #3
    Medlem Zeeuuss avatar
    Reg.datum
    jul 2011
    Ort
    Värmdö
    Inlägg
    136
    Citat Ursprungligen postat av engström67 Visa inlägg
    Knappast
    Knappast påverka den, eller knappast som i ingen aning?

  4. #4
    Jåke
    Gäst
    Den har inget med choken att göra. Varför undrar du?

    Skickat från min LT25i via Tapatalk 2

  5. #5
    Medlem jrutgerss avatar
    Reg.datum
    sep 2012
    Ort
    West Coast
    Inlägg
    1 379
    Jag kan inte tänka mig att den på något sätt påverkar choken!?
    Har du fått ett annat uppförande på motorn (varv - tomgångsovillighet) efter bytet?

  6. #6
    Såhär ser en kamkedjesträckare ut på en Suzuki SV650. På CBF 500 ser den i princip likadan ut.


    Som du ser så är det visuellt en enkel konstruktion med fastsättning med 2 bultar.

    När man sen monterar den så köper man en "nyckel", eller som jag brukar göra, göra en själv.




    Den har alltså inget med choken att göra. Den ska alltså bara trycka på kamkedjan så den är sträckt, inget annat.
    Det enda är väl isåfall att, den brukar/kan ligga trångt och bökigt till ibland och kanske man kommit åt chokevajern så den är på sniskan....inget annat.

    Så......vi väntar med intresse varför du frågar och undrar över detta.....

  7. #7
    Hondamannen
    Gäst
    Vs, så svarade min kompis också som både är mcmekaniker och maskiningenjör. Han sa också att de kanske är så att den som bytte ut Cct åt mig kom åt chokevajern när han bytte ut cct. Jag lämnade in min hoj är i Tyskland för att byta ut olja, oljefilter och cct:n. Efter bytet frikopplar den inte. När man lägger iettan när den är kall så hoppar den framåt. Choken brukade innan bytet gå upp till 2000 varv när man startade motorn och idag går den upp till typ 1500. Vs, choken på cbf 500 sitter den ju direkt på förgasaren. Har den trots det en chokekabel?

    Mvh

    Hondamannen


    Citat Ursprungligen postat av V Saarela Visa inlägg
    Såhär ser en kamkedjesträckare ut på en Suzuki SV650. På CBF 500 ser den i princip likadan ut.


    Som du ser så är det visuellt en enkel konstruktion med fastsättning med 2 bultar.

    När man sen monterar den så köper man en "nyckel", eller som jag brukar göra, göra en själv.




    Den har alltså inget med choken att göra. Den ska alltså bara trycka på kamkedjan så den är sträckt, inget annat.
    Det enda är väl isåfall att, den brukar/kan ligga trångt och bökigt till ibland och kanske man kommit åt chokevajern så den är på sniskan....inget annat.

    Så......vi väntar med intresse varför du frågar och undrar över detta.....

  8. #8
    Hondamannen
    Gäst
    Om min kamkedja inte var sträckt innan bytet borde inte det inte påverka funktionen?


    UOTE=jrutgers;78786]Jag kan inte tänka mig att den på något sätt påverkar choken!?
    Har du fått ett annat uppförande på motorn (varv - tomgångsovillighet) efter bytet?[/QUOTE]

  9. #9
    Jåke
    Gäst
    Raderat.
    Senast redigerat av Jåke den 2013-06-06 klockan 08:41.

  10. #10
    Hondamannen
    Gäst
    Det där förbaskade ljudet finns fortfarande kvar. Företaget som bytte ut det här i Tyskland påstår att ljudet inte kommer från kamkedjespännare medan jag hävdar att det kommer kamkedjespännaren. Kamkedjan slamrar fortfarande med det är inte alltid jag hör det.

    Min hoj har rullat 5500 mil och fullservad av honda i Sverige. Om det inte är CCT, vad fan är det då som orsakar att kamkedjan slamrar?

    Mvh

    Hondamannen

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •