Sidan 1 av 8 123 ... SistaSista
Resultat 1 till 10 av 74

Ämne: Olika hojtyper-smärta

  1. #1
    Hondamannen
    Gäst

    Olika hojtyper-smärta

    Hej på er!

    Jag får ont i knäna, underlåten och skinkorna när jag långt med min cbf 500 som är en landsvägshoj, ni står långt custom och offroad, vart får ni ont?

    Mvh

    Hondamannen

  2. #2
    Medlem Månnes avatar
    Reg.datum
    mar 2013
    Ort
    Ängelholm
    Inlägg
    232
    Öronsnibbens bakpå hälsporrens undersida...
    Never ever look back you're not going in that direction!

  3. #3
    Medlem Twenty2s avatar
    Reg.datum
    maj 2011
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    414
    Får inte direkt ont alls faktiskt.
    Visst man kan vara lite stel i kroppen efter en långkörning men det tror jag att jag skulle bli oavsett hoj.

  4. #4
    Medlem rolfmms avatar
    Reg.datum
    okt 2012
    Ort
    Dalsland
    Inlägg
    304
    Eventyrhoj har nog bäst körställning
    * Min tidvis dåliga svenska beror på att jag egentligen är norsk.....

  5. #5
    Mc-Bosse
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av Hondamannen Visa inlägg
    Hej på er!

    Jag får ont i knäna, underlåten och skinkorna när jag långt med min cbf 500 som är en landsvägshoj, ni står långt custom och offroad, vart får ni ont?

    Mvh

    Hondamannen
    Det kan vara att du ska köra mer så kroppen vänjer sig. Jag fick när jag började köra min hoj (Kawasaki LTD -81) ont i låren, händerna domnade (speciellt höger hand) och höfterna låste sig på ett egendomligt sätt så jag ibland fick gå av hojen för att det skulle släppa. Kroppen visste väl inte vad hojåkning var för något då jag började med detta först vid 45 års ålder. Men nu 4 år senare har jag inga större problem förutom lite träsmak i baken efter en längre körning.

  6. #6
    Hondamannen
    Gäst
    Skriv gärna vad ni kör för typ av hoj.
    I mitt fall beror det på att cykeln har för aggressiv benställning för mig iaf.

  7. #7
    Medlem Jourtjänsts avatar
    Reg.datum
    jun 2012
    Ort
    Helsingborg
    Inlägg
    542

    Olika hojtyper-smärta

    Jag hade ont i knän på min BMW f800st pga lite jobbig benvinkel. När jag bytte till custom hade jag ont i ryggkotan de första dagarna och hade ont redan efter 5-6 mil. Men det försvann. Jag var lite trött i ryggen sedan men har nu hittat rätt sittställning och kör nu 20 mil utan att känna något.

    På söndag åker jag till Sthlm och då får jag mitt första test på långtur, blir ca 60 mil rakt av. Med tanke på hur OK det har känts sedan jag kom undrfund om hur jag ska sitta så tror jag att det kommer att funka fint.

  8. #8
    Jåke
    Gäst
    Långt å långt...

    Kör jag LÄNGE med mina mått mätt, får jag träsmak i baken och låsning i höger knä. Det senare förmodligen för att det är opererat två ggr och inte klarar flera timmar i samma position utan att stelna till.

    I början på säsongen lite träningsvärk i nacken, men det är övergående. Efter en hel dag på bana har jag träningsvärk i översida låren oftast, men det är nog mest för att jag inte rör mig alls resten av året.

    Vet inte om det är speciellt hjälpsamt svar, men det är iaf svar på frågorna. Hojen jag kör är väl närmast en streetfighter. Sporthoj fast med vanligt styre och väldigt lite kåpor... Jag skulle dock kalla det bushoj, och jag misstänker att körställningen är lite lik din CBF, fast argare.
    Senast redigerat av Jåke den 2013-06-20 klockan 23:22.

  9. #9
    Ankan1
    Gäst
    När jag kör för långa sträckor så får jag mest ont i plånboken vid macken även om hojen går så snålt den kan.
    Är det fler än jag som drabbas av detta ... !?.

  10. #10
    Hondamannen
    Gäst
    Skulle vilja höra lite mer åsikter från customfolket.

Liknande ämnen

  1. Olika mc förare.
    Av Ankan1 i forum Övrigt hojsnack
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2013-11-25, 09:57
  2. Olika åkstilar
    Av Olle Å i forum Övrigt hojsnack
    Svar: 17
    Senaste inlägg: 2010-10-11, 22:29
  3. Olika?
    Av räven i forum Off topic
    Svar: 38
    Senaste inlägg: 2010-02-21, 20:40
  4. Olika mc-typer
    Av Nina i forum Nina & Motorcyklarna - Arkiv
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2009-02-22, 15:05
  5. Smarta väskhållare
    Av Mats Liifv i forum Mekhörnan
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2009-01-25, 17:02

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •