Sidan 5 av 8 FörstaFörsta ... 34567 ... SistaSista
Resultat 41 till 50 av 74

Ämne: Olika hojtyper-smärta

  1. #41
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Citat Ursprungligen postat av Cubalibre Visa inlägg
    Hmmm, jag har ute den för 95.000 och gav 135.000:- för den för ett år sedan. Du menar att jag skulle vara nöjd att få 75.000:- för den? 60.000:- i förlust! Nej tack!
    KAN låta mycket. Men om man gör en kalkyl på den smärta och lidande den orsakar + alla merkostnader och bekymmer som varit och som kommer efter hand och ställer det i relation till den glädje du haft av hojen - vad kan det vara värt att slippa? Kanske 60.000 i själva verket är billigt?
    Ove

  2. #42
    Citat Ursprungligen postat av Cubalibre Visa inlägg
    Undra varför det kostar 40.000:- att försäkra en sporthoj, och endast ett par tusen att försäkra en custom.

    Och jag skiter fortfarande i vad andra tycker. Det enda som är viktigt är vad jag tycker. Och för mig är det en självklarhet att att jag köper något som jag tycker är snyggt. Och det finns garanterat massor som tycker att min hoj är ful.
    Min kostar inte några 40 papp, den kostar 3100 SEK hel/hel.

  3. #43
    Medlem Cubalibres avatar
    Reg.datum
    feb 2011
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    356
    Citat Ursprungligen postat av Ove Visa inlägg
    KAN låta mycket. Men om man gör en kalkyl på den smärta och lidande den orsakar + alla merkostnader och bekymmer som varit och som kommer efter hand och ställer det i relation till den glädje du haft av hojen - vad kan det vara värt att slippa? Kanske 60.000 i själva verket är billigt?
    Då hade jag sålt den till Mc-Firman här i stan som erbjuder 83.000:- för den.

    Citat Ursprungligen postat av Diversion Visa inlägg
    Min kostar inte några 40 papp, den kostar 3100 SEK hel/hel.
    Det måste vara en 20år gammal hoj du har. Och du bor förmodligen inte i någon storstad. Själv betalar jag strax över 12000:- för en touring, hade jag haft en ren sporthoj hade det blivit över 30.000:-, och hade jag vart under 30år så hade det blivit minst 40000:-

    Poängen är dock att det är högre försäkringspremie på sporthojar,för det är där dom flesta olyckorna inträffar, och till viss del ökad stöldrisk.

  4. #44
    Citat Ursprungligen postat av Cubalibre Visa inlägg
    Då hade jag sålt den till Mc-Firman här i stan som erbjuder 83.000:- för den.



    Det måste vara en 20år gammal hoj du har. Och du bor förmodligen inte i någon storstad. Själv betalar jag strax över 12000:- för en touring, hade jag haft en ren sporthoj hade det blivit över 30.000:-, och hade jag vart under 30år så hade det blivit minst 40000:-

    Poängen är dock att det är högre försäkringspremie på sporthojar,för det är där dom flesta olyckorna inträffar, och till viss del ökad stöldrisk.
    Det är en 01 så man kan visst köra supersport utan att ruinera sig om man inte absolut måste ha en ny hoj.

  5. #45
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    Tycker det verkar som om det har börjat värka i plånboken nu i stället för kroppen. Som jag påpekat kan det vara mycket viktigt att ha rätt körställning. Körde i kraftigt regn idag och satt då mera framåtböjd än vad jag annars gör. Fick då känning av ryggen.

  6. #46
    Ankan1
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av Diversion Visa inlägg
    Det är en 01 så man kan visst köra supersport utan att ruinera sig om man inte absolut måste ha en ny hoj.
    Samma här.En Honda Super Blackbird i nyskick med 165 hästar och en toppfart på runt 300 km/h för ca 3500:- om året i en storstad.

  7. #47
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    [QUOTE=Cubalibre;79801]Då hade jag sålt den till Mc-Firman här i stan som erbjuder 83.000:- för den.

    Innebär minus 54.000 :- för att bli av med en pryl som inte varit till glädje utan bara genererat kostnader, bekymmer, smärta och lidande. Jag har ju följt med i vad du har skrivit här i forumet och utifrån det ser jag det som en riktigt bra affär.
    Ove

  8. #48
    Hondamannen
    Gäst
    Det här inlägget skulle ha handla om mig och inte cublire :-)

  9. #49
    Medlem Cubalibres avatar
    Reg.datum
    feb 2011
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    356
    Ja nu är det riktigt synd om Hondamannen, så nu får vi sluta.

  10. #50
    Ankan1
    Gäst
    Och var har du ont Hondamannen.

Liknande ämnen

  1. Olika mc förare.
    Av Ankan1 i forum Övrigt hojsnack
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2013-11-25, 09:57
  2. Olika åkstilar
    Av Olle Å i forum Övrigt hojsnack
    Svar: 17
    Senaste inlägg: 2010-10-11, 22:29
  3. Olika?
    Av räven i forum Off topic
    Svar: 38
    Senaste inlägg: 2010-02-21, 20:40
  4. Olika mc-typer
    Av Nina i forum Nina & Motorcyklarna - Arkiv
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2009-02-22, 15:05
  5. Smarta väskhållare
    Av Mats Liifv i forum Mekhörnan
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2009-01-25, 17:02

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •