Sidan 4 av 8 FörstaFörsta ... 23456 ... SistaSista
Resultat 31 till 40 av 74

Ämne: Olika hojtyper-smärta

  1. #31
    Mc-Bosse
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av Diversion Visa inlägg
    På vilket sätt är en sporthoj farligare än en glidare eller tourer? Det är väl ändå föraren som bestämmer hastigheten och smäller det ja då spelar det ju ingen roll om det är en Fireblade eller en Fat Boy under förutsättning att omständigheterna i övrigt ät desamma.
    Nu är det ju en stor sannolikhet för att omständigheterna inte är desamma för du kör gärna fortare med en sporthoj och med ökad fart ökar riskerna. Hela grejen med en sporthoj är ju att den är gjord för att kunna köras extra fort. Kraften finns i överflöd och nog används den emellanåt. Till sporthojarens fördel är ju då ordentliga mc-kläder från topp till tå som väl oftare sitter på dem än på fatboyåkaren...

  2. #32
    Medlem Cubalibres avatar
    Reg.datum
    feb 2011
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    356
    Citat Ursprungligen postat av Mc-Bosse Visa inlägg
    20 000 kr i förlust med de pengarna du begär för hojen kan det kanske vara värt? Den orsakar ju dig mest besvär och bryderier.

    Sent from my Samsung Galaxy Note.
    Hmmm, jag har ute den för 95.000 och gav 135.000:- för den för ett år sedan. Du menar att jag skulle vara nöjd att få 75.000:- för den? 60.000:- i förlust! Nej tack!

  3. #33
    Medlem Cubalibres avatar
    Reg.datum
    feb 2011
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    356
    Citat Ursprungligen postat av Diversion Visa inlägg
    På vilket sätt är en sporthoj farligare än en glidare eller tourer? Det är väl ändå föraren som bestämmer hastigheten och smäller det ja då spelar det ju ingen roll om det är en Fireblade eller en Fat Boy under förutsättning att omständigheterna i övrigt ät desamma.
    Det är väl ändå högre sannolikhet att man gasar på lite extra med en sporthoj, och ökar då risken till att köra omkull eller krocka med något/någon.

  4. #34
    Medlem RymdBörjes avatar
    Reg.datum
    mar 2013
    Ort
    I byn hemma
    Inlägg
    78

    Re: Olika hojtyper-smärta

    Citat Ursprungligen postat av Cubalibre Visa inlägg
    Det är väl ändå högre sannolikhet att man gasar på lite extra med en sporthoj, och ökar då risken till att köra omkull eller krocka med något/någon.
    De gånger jag råkat illa ut/ställt till det så har det varit låga farter på grusväg eller inom tättbebyggt område...
    Jag åker på nåt som gör dryga 270 eller ngt mer om man är vågad nog...
    Senaste gången gick det i knappa 25 kmh ...när det gick illa.
    Det har knappast med hojen att göra eller?

    Not sent from an IThing?
    Senast redigerat av RymdBörje den 2013-06-21 klockan 22:27.
    Anpassar farten efter omständigheterna.

  5. #35
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    Citat Ursprungligen postat av Jan-Olov Visa inlägg
    I mitt tycke tycker så jag att customhojarna är snyggast men när inte kroppen är med så får man köpa det som funkar så det är till att prova tills man hittar något som fungerar. Min Varadero provade jag ut och den har jag anpassat, den är sänkt 4 cm styret är höjt och tillbakaflyttat så nu är jag nöjd, den är inte särskilt snygg men vad tusan gör det för det är funktionen som räknas, är det bara utseendet man är ut efter så köp en bild och rama in.
    Jag kör på samma linje. jag har en inte så speciellt snygg hoj, men den fyller sin funktion till mina 100% och det är ju det viktigaste. Gillar man verkligen att KÖRA hoj, så bryr man sig inte vad andra tycker. jag kör i allafall inte på andras premisser vad gäller utseendet eller för att vara någon Wannabe
    Den funkar för mig med lite anpassning för att få en bättre sittställning.

  6. #36
    Medlem Cubalibres avatar
    Reg.datum
    feb 2011
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    356
    Undra varför det kostar 40.000:- att försäkra en sporthoj, och endast ett par tusen att försäkra en custom.

    Och jag skiter fortfarande i vad andra tycker. Det enda som är viktigt är vad jag tycker. Och för mig är det en självklarhet att att jag köper något som jag tycker är snyggt. Och det finns garanterat massor som tycker att min hoj är ful.

  7. #37
    Hondamannen
    Gäst
    Tacksam om ni håller till ämnet :-)

  8. #38
    Medlem RymdBörjes avatar
    Reg.datum
    mar 2013
    Ort
    I byn hemma
    Inlägg
    78

    Re: Olika hojtyper-smärta

    Citat Ursprungligen postat av Cubalibre Visa inlägg
    Undra varför det kostar 40.000:- att försäkra en sporthoj, och endast ett par tusen att försäkra en custom.

    Och jag skiter fortfarande i vad andra tycker. Det enda som är viktigt är vad jag tycker. Och för mig är det en självklarhet att att jag köper något som jag tycker är snyggt. Och det finns garanterat massor som tycker att min hoj är ful.
    Något för mycket med "midsommardricka"?

    Not sent from an IThing?
    Anpassar farten efter omständigheterna.

  9. #39
    Bloggare Ninas avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    6 430
    Jag har de hojar jag sitter bra på, möjligen blir ena knät lite stelt på Streeten om jag kör långa sträckor utan pauser.

  10. #40
    Medlem Cubalibres avatar
    Reg.datum
    feb 2011
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    356
    Citat Ursprungligen postat av RymdBörje Visa inlägg
    Något för mycket med "midsommardricka"?

    Not sent from an IThing?
    Jag dricker inte alkohol.

Liknande ämnen

  1. Olika mc förare.
    Av Ankan1 i forum Övrigt hojsnack
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2013-11-25, 09:57
  2. Olika åkstilar
    Av Olle Å i forum Övrigt hojsnack
    Svar: 17
    Senaste inlägg: 2010-10-11, 22:29
  3. Olika?
    Av räven i forum Off topic
    Svar: 38
    Senaste inlägg: 2010-02-21, 20:40
  4. Olika mc-typer
    Av Nina i forum Nina & Motorcyklarna - Arkiv
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2009-02-22, 15:05
  5. Smarta väskhållare
    Av Mats Liifv i forum Mekhörnan
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2009-01-25, 17:02

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •