Sidan 3 av 8 FörstaFörsta 12345 ... SistaSista
Resultat 21 till 30 av 74

Ämne: Olika hojtyper-smärta

  1. #21
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    Citat Ursprungligen postat av Cubalibre Visa inlägg
    Jag får ont i rygg, ända, höfter, armar, handleder, fötter, ljumskarna och nacke.
    Om du är sanningsenlig och det är så illa, så kommer en undring, Varför i helsike kör du den hojen alls. Du passar verkligen inte på den som den är. Antingen byt hoj eller modifiera den om det går.
    Med alla dina besvär borde du nog prova en Honda Varadero. Styrka och snabbhet så det räcker finns där och en otroligt avslappnad körställning. Eller varför inte en BMW 1200 GS.

  2. #22
    Medlem Cubalibres avatar
    Reg.datum
    feb 2011
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    356
    Citat Ursprungligen postat av Olle Å Visa inlägg
    Om du är sanningsenlig och det är så illa, så kommer en undring, Varför i helsike kör du den hojen alls. Du passar verkligen inte på den som den är. Antingen byt hoj eller modifiera den om det går.
    Med alla dina besvär borde du nog prova en Honda Varadero. Styrka och snabbhet så det räcker finns där och en otroligt avslappnad körställning. Eller varför inte en BMW 1200 GS.
    Ja tyvärr är det sant. Spelar nog ingen roll vad jag kör så sett. Har haft problem med min rygg hela livet, och höfterna är det fel på sen några år tillbaka, och ändan går inte göra mycket åt.

    Jag skulle inte kunna tänka mig att äga någon annan hoj.....eller jo, det skulle vara en Kawa 750 isf, alla andra hojar är så fula, förutom sporthojar då.....men det är alldeles för dyrt och farligt för min smak.

    Jag har ju ute annons på hojen, men ingen som har hört av sig.....mer än någon som prutade 20.000:- via mail :-/

    Hämtade hem hojen för 4 månader sedan. Har sen dess betalat 7-8000:- i försäkring och kört 5 mil med den vid ett tillfälle. Katastrof!

  3. #23
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    Citat Ursprungligen postat av Cubalibre Visa inlägg
    Ja tyvärr är det sant. Spelar nog ingen roll vad jag kör så sett. Har haft problem med min rygg hela livet, och höfterna är det fel på sen några år tillbaka, och ändan går inte göra mycket åt.

    Jag skulle inte kunna tänka mig att äga någon annan hoj.....eller jo, det skulle vara en Kawa 750 isf, alla andra hojar är så fula, förutom sporthojar då.....men det är alldeles för dyrt och farligt för min smak.

    Jag har ju ute annons på hojen, men ingen som har hört av sig.....mer än någon som prutade 20.000:- via mail :-/

    Hämtade hem hojen för 4 månader sedan. Har sen dess betalat 7-8000:- i försäkring och kört 5 mil med den vid ett tillfälle. Katastrof!
    Nu är du i samma läge som många andra. Den och den hojen är ful!!!!! Tycker alla andra det????
    Varför finns det då så många exemplar av fula hojar??? Fulhet sitter nog bara i betraktarens ögon.
    Tänk praktiskt i stället. Vill du verkligen köra HOJ, SÅ FÖRSÖK ATT ANPASSA EN HOJ EFTER DINA FÖRUTSÄTTNINGAR, och strunta i vad ev. andra tycker. Strunta i att försöka imponera med en värstinghoj bara.

  4. #24
    Medlem Cubalibres avatar
    Reg.datum
    feb 2011
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    356
    Citat Ursprungligen postat av Olle Å Visa inlägg
    Nu är du i samma läge som många andra. Den och den hojen är ful!!!!! Tycker alla andra det????
    Varför finns det då så många exemplar av fula hojar??? Fulhet sitter nog bara i betraktarens ögon.
    Tänk praktiskt i stället. Vill du verkligen köra HOJ, SÅ FÖRSÖK ATT ANPASSA EN HOJ EFTER DINA FÖRUTSÄTTNINGAR, och strunta i vad ev. andra tycker. Strunta i att försöka imponera med en värstinghoj bara.
    Spelar väl ingen roll vad andra tycker! JAG vill ha en hoj som jag tycker är snygg. På samma sätt som jag vill ha en bil som är snygg, eller en TV,mobil, kläder, kaffebryggare....ja precis allt. Varför i allsin dar skulle jag vilja köpa något som jag tycker är fult? :-/

  5. #25
    I mitt tycke tycker så jag att customhojarna är snyggast men när inte kroppen är med så får man köpa det som funkar så det är till att prova tills man hittar något som fungerar. Min Varadero provade jag ut och den har jag anpassat, den är sänkt 4 cm styret är höjt och tillbakaflyttat så nu är jag nöjd, den är inte särskilt snygg men vad tusan gör det för det är funktionen som räknas, är det bara utseendet man är ut efter så köp en bild och rama in.
    Jan-Olov

  6. #26
    Citat Ursprungligen postat av Cubalibre Visa inlägg
    Spelar väl ingen roll vad andra tycker! JAG vill ha en hoj som jag tycker är snygg. På samma sätt som jag vill ha en bil som är snygg, eller en TV,mobil, kläder, kaffebryggare....ja precis allt. Varför i allsin dar skulle jag vilja köpa något som jag tycker är fult? :-/
    Fult eller inte, du köper väll inte ett par skor som bara är snygga utan framför allt är goa på fötterna. Samma med hoj det är känslan och upplevelsen man är ute efter.
    Jan-Olov

  7. #27
    Ankan1
    Gäst
    Vassego Cubalibre i din värld av problem ... och trevlig midsommar.

    http://www.youtube.com/watch?v=WlBiLNN1NhQ

  8. #28
    Mc-Bosse
    Gäst

    Sv: Olika hojtyper-smärta

    Citat Ursprungligen postat av Cubalibre Visa inlägg

    Jag har ju ute annons på hojen, men ingen som har hört av sig.....mer än någon som prutade 20.000:- via mail :-/
    20 000 kr i förlust med de pengarna du begär för hojen kan det kanske vara värt? Den orsakar ju dig mest besvär och bryderier.

    Sent from my Samsung Galaxy Note.

  9. #29
    Medlem
    Reg.datum
    jan 2011
    Ort
    Skåne
    Inlägg
    403
    Nu tycker nog många att jag är ute och reser,men hur i all världen kan man köpa en hoj enbart för utseendet när kroppen får lida så in i h...? Gör man så är det i mina ögon inte hojåkandet man tycker är skoj och längtar efter utan det är att impa på andra.Om jag tycker att en mc är ful men jag fungerar bra på den,ja,då väljer jag den hojen eftersom jag inte vill vara utan hojåkande.Hellre en "ful" hoj jag klarar att köra än en "snygg"hoj som jag enbart får ont av.

  10. #30
    Citat Ursprungligen postat av Cubalibre Visa inlägg
    Ja tyvärr är det sant. Spelar nog ingen roll vad jag kör så sett. Har haft problem med min rygg hela livet, och höfterna är det fel på sen några år tillbaka, och ändan går inte göra mycket åt.

    Jag skulle inte kunna tänka mig att äga någon annan hoj.....eller jo, det skulle vara en Kawa 750 isf, alla andra hojar är så fula, förutom sporthojar då.....men det är alldeles för dyrt och farligt för min smak.

    Jag har ju ute annons på hojen, men ingen som har hört av sig.....mer än någon som prutade 20.000:- via mail :-/

    Hämtade hem hojen för 4 månader sedan. Har sen dess betalat 7-8000:- i försäkring och kört 5 mil med den vid ett tillfälle. Katastrof!
    På vilket sätt är en sporthoj farligare än en glidare eller tourer? Det är väl ändå föraren som bestämmer hastigheten och smäller det ja då spelar det ju ingen roll om det är en Fireblade eller en Fat Boy under förutsättning att omständigheterna i övrigt ät desamma.

Liknande ämnen

  1. Olika mc förare.
    Av Ankan1 i forum Övrigt hojsnack
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2013-11-25, 09:57
  2. Olika åkstilar
    Av Olle Å i forum Övrigt hojsnack
    Svar: 17
    Senaste inlägg: 2010-10-11, 22:29
  3. Olika?
    Av räven i forum Off topic
    Svar: 38
    Senaste inlägg: 2010-02-21, 20:40
  4. Olika mc-typer
    Av Nina i forum Nina & Motorcyklarna - Arkiv
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2009-02-22, 15:05
  5. Smarta väskhållare
    Av Mats Liifv i forum Mekhörnan
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2009-01-25, 17:02

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •