Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12
Resultat 11 till 14 av 14

Ämne: Tappa bort hojen :D

  1. #11
    Mc-Bosse
    Gäst

    Sv: Tappa bort hojen :D

    Jag hittade inte min buss en gång. Var hundra på att jag hade parkerat den på ett ställe. Medans jag var inne i Pressbyrån för att handla kaffe hade en hel hög med andra likadana gula bussar anlänt.

    Smått förvirrad stod jag där och kliade mig i håret. Hittade bussen men på en annan plats. Förra gången jag var där för några timmar sedan hade jag parkerat där var jag trodde jag parkerat denna gången.

    Paniken fanns inte alls för det var inte min buss utan Nobinas. Surt att bli av med en buss för 2 000 000 visserligen. :-)
    Senast redigerat av Mc-Bosse den 2013-06-20 klockan 23:50.

  2. #12
    Ankan1
    Gäst
    Blev av med en stridsvagn i det militära.Stridsvagn 103 även kallad för Stridsvagn S.Backade in den med hjälp av ett fyrfärgs kodschema via en ficklampa för att inte bryta radiotystnad så att en eventuell fiende inte kunde lyssna där detta färgschema talade om för föraren hur han skulle manövrera fordonet med, fram, back, vänster och höger.Gick inget vidare så den sjönk ner i ett tjärr ute i skogen.Allt som stack upp var några radioantenner.Vilket jädra liv det blev sedan på befälen.De drog upp den senare på natten med (Stridsvagnsbärgaren 120, en stridsvagn som bara är gjord för att undsätta havererade fordon på larver).

    Men det var en upplevelse att le åt nu några årtionden senare.LOL.



    Senast redigerat av Ankan1 den 2013-06-20 klockan 23:25. Anledning: Stavningen ...

  3. #13
    Mc-Bosse
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av Ankan1 Visa inlägg

    Ser en S ofta när jag passerar med bussen då en står parkerad permanent i Revinge.

  4. #14
    Ankan1
    Gäst
    Jo vi brukade harva runt i dom ute på bla Revingefältet fram och tillbaka hela dygnet runt.Prima svensk åkerjord som då användes som övningsfält.Nackdelen med dom vagnarna var att man var tvungen att rikta om hela vagnen när målet förflyttade sig när dessa stridsvagnar inte hade något rörligt torn.Fördelen var ju att de var lättare att smyga omkring med när de var ganska låga och inte hade detta torn som stack upp.Idag ersatt av en moderniserad Leopard vagn.

    Numera ska vi ju tydligen inte ha något försvar så jag ser fram emot den dagen när regeringen själv ska försvara oss.Dom har kanske tänkt skriva en post-it lapp till fienden.
    Senast redigerat av Ankan1 den 2013-06-21 klockan 00:08.

Liknande ämnen

  1. Flyger bort och tar mc hem
    Av Nina i forum Nina & motorcyklarna
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2018-08-24, 11:11
  2. Ta bort insekter
    Av pewa i forum Övrigt hojsnack
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2008-09-02, 15:50
  3. Har inte glömt bort..........
    Av Gibson i forum Återfallsknutten - Arkiv
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2007-12-16, 18:04
  4. Ta bort bucklor..
    Av pewa i forum Off topic
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2007-06-20, 12:44
  5. Glömt bort.
    Av Gibson i forum Återfallsknutten - Arkiv
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2007-06-17, 12:25

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •