Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 10 av 14

Ämne: Tappa bort hojen :D

  1. #1
    Medlem Mymlans avatar
    Reg.datum
    okt 2012
    Ort
    Bor i södra Finland i en liten stad som heter Karis
    Inlägg
    431

    Tappa bort hojen :D

    Tjenare allihop! Har börjat fundera lite smått om man faktiskt kan bli dement redan som 20åring eller om det som hände idag bara beror på tankspriddhet kombinerat med lite solsting. Det här utspelade sig idag:
    Jag som är vrålhungrig slänger mig av hojen och rusar in i affären. När jag kommer ut märker jag till min fasa att hojen inte är där jag tycker att den borde vara. Blir smått panikslagen och yrar omkring en god stund.
    - Var f*n är den nånstans? Vad i..... den ska va där! NÅN MÅSTE HA TATT DEN! Yrar jag, när en gubbe stannar och tittar på mig
    - Vad är det som ska vara där? Är det en motorcykel? Frågar han och kollar på hjälmen jag har i handen.
    - Jaa! Nån har tatt den! Svarar jag.
    - Är det den där röda där borta? Säger han då med ett flin.
    Jag flyttar blicken åt det håll han pekar.
    - JaaaAA. Ehhh... jo, de e de! Säger jag när jag får syn på hojen som står exakt som jag lämnade den.

  2. #2
    Medlem Gurrags avatar
    Reg.datum
    maj 2009
    Ort
    Örebro
    Inlägg
    736
    ^^
    Bättre att tabba sig lite än att tappa bort hojen

  3. #3
    Medlem Jourtjänsts avatar
    Reg.datum
    jun 2012
    Ort
    Helsingborg
    Inlägg
    542

  4. #4
    Medlem rolfmms avatar
    Reg.datum
    okt 2012
    Ort
    Dalsland
    Inlägg
    304
    Alzheimers Light......
    Jag gikk en gång in i fel bil - bilen jag gikk in i var inte engång lik på min bil.....
    * Min tidvis dåliga svenska beror på att jag egentligen är norsk.....

  5. #5
    Medlem Jourtjänsts avatar
    Reg.datum
    jun 2012
    Ort
    Helsingborg
    Inlägg
    542
    Jag satte mig i bilen en gång, och jag var inte mer än 45, och kunde inte komma ihåg hur jag skulle göra för att starta den! Jag lovar, det var riktigt kusligt och inte ett dugg kul! Jag tror inte att det var Alzheimers light ens, ingen i min släkt har haft Alzheimer och jag var trots allt för ung. Och det hade inte hänt innan och har inte hänt på de senaste 10 åren heller.

    Jag tror att det var en stressreaktion, helt enkelt. Men en sak är klar - det var kusligt som attan!

  6. #6
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    Kan vara kul efteråt. Hände mig när jag var i 30-årsåldern. Hade varit och handlat i ett varuhus i Rotebro. Gick ut för att åka hem. Hittade inte min VW som jag visste jag parkerat nära entrén. Irrade runt lite grann och gav upp och gick mot affären för att låna telefon för polisanmälan och att försöka ordna hemtransport. Stack handen i fickan för att kolla att nycklarna var kvar. Fiskade upp en liten knippa där det fanns en bricka med en dekal där det står FORD på. Tablå!!!!!!!! hade glömt att jag körde min arbetsgivares bil eftersom jag köpte grejer åt honom.
    Så du kan vara lugn Mymlan, det är nog många som gör sina små missar.

  7. #7
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Citat Ursprungligen postat av Olle Å Visa inlägg
    Så du kan vara lugn Mymlan, det är nog många som gör sina små missar.
    Har nog hänt de flesta att man råkat tappa bort fordonet. Själv har jag tappat bort bilen i Göteborg vid några gånger och där kan man få leta länge.
    Ove

  8. #8
    Medlem Peos avatar
    Reg.datum
    aug 2010
    Ort
    Märsta
    Inlägg
    79
    En bekant körde en gång en skidresa till Österrike.
    När han släppt av passagerarna åker han och hittar en plats att parkera bussen på.
    För säkerhets skull skriver han upp vad gatan heter för att hitta den igen.
    Morgonen efter är det dags att köra upp gänget till backen så han hoppar in i en taxi och slänger fram lappen "Einbahnstraße".
    Föraren tittar lite konstigt på honom.... Einbahnstraße= enkelriktad gata.....
    Det tog en stund att hitta bussen

  9. #9
    Medlem erikns avatar
    Reg.datum
    maj 2013
    Ort
    Tumba
    Inlägg
    816
    Jag letade ihjäl mig efter bilen på Arlanda. Det var stressigt som sjutton, hade försovit mig innan så det blev snabbparkering i parkeringsgaraget. När jag kom hem igen så gick jag plan upp och plan ner för att leta. I alla fall, det tog nog närmare en timme innan jag kom på att jag kanske skulle kolla det andra parkeringsgaraget också, och där var den.
    /Erik

  10. #10
    Bloggare Ninas avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    6 430
    Citat Ursprungligen postat av rolfmm Visa inlägg
    Alzheimers Light......
    Jag gikk en gång in i fel bil - bilen jag gikk in i var inte engång lik på min bil.....
    Och jag satte mig i en likadan bil och undrade varför den inte ville starta, det gick inte att vrida runt nyckeln i tändningslåset. Märkligt, det funkade att låsa upp dörren men inte att starta! Ja det var förstås grannens bil jag låst upp och försökt köra till jobbet med. Vi hade likadana bilar av samma färg och årsmodell.

    Boendes i USA tappade jag bort hela bilen. Sprang bara in precis som Mymlan in i butiken 5 min och när jag kommer ut är bilen puts väck. Va f…? Vem vill sno DEN?? stod jag där förvånat och tog ett par varv runt parkeringen i fall jag hade parkerat den nån annanstans.

    Det kusliga är att jag såg en exakt likadan bil på parkeringen 2 gånger! Som också hade samma färger och till råga på allt ett lustigt sammanträffande: en sambo/make väntades i den.

    Jag var 23 år och 3:e gången jag var fram till bilen där jag faktiskt tog en titt på han som satt och väntade kände jag igen karln… Det var alltså min egen bil jag kikat på två gånger innan utan att känna igen den. Så åldern spelar ingen roll, minnet kan spela en spratt i unga år också.

Liknande ämnen

  1. Flyger bort och tar mc hem
    Av Nina i forum Nina & motorcyklarna
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2018-08-24, 11:11
  2. Ta bort insekter
    Av pewa i forum Övrigt hojsnack
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2008-09-02, 15:50
  3. Har inte glömt bort..........
    Av Gibson i forum Återfallsknutten - Arkiv
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2007-12-16, 18:04
  4. Ta bort bucklor..
    Av pewa i forum Off topic
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2007-06-20, 12:44
  5. Glömt bort.
    Av Gibson i forum Återfallsknutten - Arkiv
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2007-06-17, 12:25

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •