Sidan 4 av 5 FörstaFörsta ... 2345 SistaSista
Resultat 31 till 40 av 42

Ämne: Synka förgasare

  1. #31
    Medlem erikns avatar
    Reg.datum
    maj 2013
    Ort
    Tumba
    Inlägg
    816
    Kom på ett alternativ, ett rör 5 mm och sedan gänga upp det med en gängkloppa. Gäller bara att hitta röret att köpa.
    /Erik

  2. #32
    Medlem jrutgerss avatar
    Reg.datum
    sep 2012
    Ort
    West Coast
    Inlägg
    1 379

    Synka förgasare

    Citat Ursprungligen postat av erikn Visa inlägg
    Kom på ett alternativ, ett rör 5 mm och sedan gänga upp det med en gängkloppa. Gäller bara att hitta röret att köpa.
    Haha! Har du gått å grunnat på det här?
    Ja, det är nig en bättre lösning, men det gäller ju isf att hitta röret någonstans.
    Men jag skall kolla på den lokala svetsfirman om inte dom har.
    Nackdelen där är ju att det är svårt att kontrollera öppningen. Jag har sett på tex carb. Synchronizer att stosarna som ingår i det paketet är riktigt små, för att fungera som begränsning antar jag, men det går ju att begränsa suget på ditt sätt eller med ett skruvstäd förstås.

    Idén/ lösningen Tål helt klart att förädlas

  3. #33
    Medlem erikns avatar
    Reg.datum
    maj 2013
    Ort
    Tumba
    Inlägg
    816
    Haha! Har du gått å grunnat på det här?
    Japp

    Har nog en konstig form av ADHD, stilla fysiskt kan jag vara, men tankarna far runt som skållade illrar. Har typ 118 grejor på gång, men när jag funderar på vilken jag ska sätta igång med så hamnar jag framför tvn i stället.

    Vad gäller klämma så var jag in till ett antal zoo-affärer för att köpa den här, men ingen hade. Ville inte beställa, så därför blev det workmaten.



    http://grand-prix.se/8037-trixie-sla...4c267237ca5b78
    /Erik

  4. #34
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2013
    Ort
    Jönköping
    Inlägg
    544
    Applåderar uppfinnandet som pågår här,själv har jag beställt mig en http://www.carbtune.com/ men det är mest för att jag är lat och pryltokig
    -------------------------------------------------------

    "If at first you don't succeed, skydiving is not for you." - Arthur McAuliff

    Facebook ---> https://www.facebook.com/anders.holtbusk

  5. #35
    Medlem
    Reg.datum
    jan 2012
    Ort
    Lådö
    Inlägg
    9
    Citat Ursprungligen postat av erikn Visa inlägg
    Varsågod!

    Var hittade du nipplarna?
    Slangnipplar med M5 gänga finns hos en välsorterad järnhandel, leverantör till industrin eller firmor som jobbar med pneumatik (tryckluft).
    T.ex.
    http://www.etab.nu/

  6. #36
    Medlem jrutgerss avatar
    Reg.datum
    sep 2012
    Ort
    West Coast
    Inlägg
    1 379
    Citat Ursprungligen postat av Håkan Visa inlägg
    Slangnipplar med M5 gänga finns hos en välsorterad järnhandel, leverantör till industrin eller firmor som jobbar med pneumatik (tryckluft).
    T.ex.
    http://www.etab.nu/

    Bra tips! Men köpa känns lite overkill, när man kan göra själv..

  7. #37
    Medlem erikns avatar
    Reg.datum
    maj 2013
    Ort
    Tumba
    Inlägg
    816
    När jag ändå hade av tanken för att byta kopplingsvajer så tog jag en bild med två av de fyra nipplarna synliga. Den ena har hatten (som två till har), den andra har slangen som går till den vakumstyrda bensinkranen.

    /Erik

  8. #38
    Medlem jrutgerss avatar
    Reg.datum
    sep 2012
    Ort
    West Coast
    Inlägg
    1 379
    Erik, nu är jag klar med yamahan.. Riktigt rolig maskin måste jag säga..piggare och framför allt mer lätthanterlig än Hondan. Tänkte jag skulle synka innan jag besiktigar, men jag har ju också YICS och undrar om man kanske kan tillverka verktyget som behövs? Eller så gör jag som dig och testar utan..kan ju inte bli sämre iaf?
    Den e lite tjurig när den e kall, och jag har varit tvungen att ge den eter för att starta, men kanske kan lite förgasarrengöring alla STP och synkning av förgasare samt nya stift göra susen.


    Sent from my iPad using Tapatalk

  9. #39
    Medlem erikns avatar
    Reg.datum
    maj 2013
    Ort
    Tumba
    Inlägg
    816
    Efter att jag monterade handtagsvärmen så kan jag inte skjuta choken fullt längre. Så min är tjurig kall också, men då pratar vi nollgradigt. Men jag har kommit på att jag tar chokereglaget så långt jag kan, sedan hjälper jag till lite på förgasaren så den kommer ett par mm till. Då har jag inga problem att starta.
    /Erik

  10. #40
    Medlem jrutgerss avatar
    Reg.datum
    sep 2012
    Ort
    West Coast
    Inlägg
    1 379
    Jag kan choka fullt men grinig som tusan. Trots att jag gjort rent gasarna. Tror stiften e trötta. Hur mycket kör du PRI läget?

Liknande ämnen

  1. Förgasare
    Av Evert i forum Touring
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2020-09-27, 21:08
  2. Synka förgasare
    Av Slopy i forum Mekhörnan
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2020-06-21, 19:16
  3. synka throttlana på en insprutare
    Av Hondamannen i forum Mekhörnan
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2013-12-28, 00:11
  4. Förgasare
    Av Hondamannen i forum Mekhörnan
    Svar: 15
    Senaste inlägg: 2013-10-24, 11:56
  5. Synka förgasare
    Av jrutgers i forum Mekhörnan
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2013-09-05, 03:03

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •