Sidan 2 av 3 FörstaFörsta 123 SistaSista
Resultat 11 till 20 av 24

Ämne: MC-KLÄDER.

  1. #11
    Jåke
    Gäst

    SV: MC-KLÄDER.

    Citat Ursprungligen postat av Fredd
    Boots? Racingskor? Gympadojor?
    Mc-stövlar som ger nåt slags skydd! Kör inte i racingstövlar, men åtminstone ett par som jag vet har nån slags förstärkt sula och förstärkningar i fotleden som skydd mot böjningar åt fel håll.

    Visst händer det att jag kör nån kortare sväng i gympadojjorna eller värre, men aldrig att jag skulle köra utanför stan i pjuck utan skydd. Händer det nåt är fotleden skrot direkt i t ex ett par vanliga boots.

    Finns schyssta stövlar som inte ser ut som sci-fi men som faktiskt ändå är både hyggligt vattentäta och skyddr mer än ett lager pressat skinn

  2. #12
    Jåke
    Gäst

    SV: MC-KLÄDER.

    Citat Ursprungligen postat av Gibson
    det lutar åt en snygg skinnjacka, frugan behöver både byxor och jacka. Vi får se vad det blir, det finns så jäkla mycket att välja på
    Det finns ställ som kombinerar och som faktiskt är riktigt snygga (tycker jag). Fördelen är att de inte ser ut som Disco-Kent och är "vattentäta" samtidigt som de sitter så pass bra att de håller skydden på plats. Vilket de flesta rena tygställ INTE gör eftersom man köper en "bekväm" storlek = för stort.

    Å de flesta "snygga skinnjackor" saknar nästan helt skydd värt namnet, tyvärr. Trots att det är 2007...

    Kolla RevIt eller 4Biker.

  3. #13
    Bloggare Ninas avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    6 430

    SV: MC-KLÄDER.

    Jag köpte Halvarssons skinnjacka (BC Finesse) och byxa (BC Chief), är totalt jättenöjd med dom. Sitter som gjutna för min kropp.

    F-n vad snygg du är Jåke, ser precis ut som Bruce Willis!

  4. #14
    Jåke
    Gäst

    SV: MC-KLÄDER.

    Citat Ursprungligen postat av Katarina

    F-n vad snygg du är Jåke, ser precis ut som Bruce Willis!
    Samma glada min, samma coola brillor och samma hårmängd. Vi är lika som bär... :

  5. #15

    SV: MC-KLÄDER.

    Fick mig ett nytt separat ryggskyd från Halvarsson förra veckan. Har tidigare kört med det inbyggda i gore-tex-jackan men som det skrevs tidigare så känns det inte som att det sitter på plats. Nya skyddet är av ryggsäksmodell och sitter där det ska sitta, alltid!

    Annars tycker jag resten av skydden på gore-tex-stället sitter ganska bra, knä, axlar, armbågar osv.
    Hojen.nu - För oss som gillar motorcyklar!

  6. #16
    Medlem turbos avatar
    Reg.datum
    mar 2007
    Ort
    södern
    Inlägg
    773

    SV: MC-KLÄDER.

    körde mest i crossliknande kläder när jag åkte motard, skydd för armbar, bröst, rygg och sen en tröja över. crosstövlar och hjälm såklart.

    kollade på ett par mc-jeans, ser ut som jeans men är mc-brallor, smart koncept! skulle inte köpa det själv men för alla som villa köra i jeans men ha lite mer skydd

  7. #17
    Bloggare Ninas avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    6 430

    SV: MC-KLÄDER.

    Jag kikade på de där jeansen (Halvarssons) men skulle inte själv köpa dom. Man vill gärna ha så gott skydd som möjligt och så länge som möjligt om man nu skulle hasa på asfalten, det blir ju trots allt ganska varmt av friktionen. Svärfar for av och drog knät i asfalten, han hade skinnbrallor, har ändå ett tjusigt brett brännmärke i dag.

  8. #18

    SV: MC-KLÄDER.

    Instämmer, så fåfäng är jag inte att jag absolut måste köra i jeans
    Gillar mitt gorex-tex-ställ!
    Hojen.nu - För oss som gillar motorcyklar!

  9. #19
    Bloggare Ninas avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    6 430

    SV: MC-KLÄDER.

    Citat Ursprungligen postat av Gibson
    Vi måste skaffa nya mc-kläder både frugan och jag, dom vi har är ju gamla som gatan, tidigt 80tal, jag har nya skinnbyxor men behöver en ny jacka och stövlar men vet inte riktigt vad jag ska ha för jacka, det lutar åt en snygg skinnjacka, frugan behöver både byxor och jacka. Vi får se vad det blir, det finns så jäkla mycket att välja på
    Blev det några nya kläder? Är lite nyfiken hur det utvecklades vidare.

  10. #20
    Moderator Gibsons avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Ort
    Tyllinge (Västervik)
    Inlägg
    3 424

    SV: MC-KLÄDER.

    Citat Ursprungligen postat av Katarina
    Citat Ursprungligen postat av Gibson
    Vi måste skaffa nya mc-kläder både frugan och jag, dom vi har är ju gamla som gatan, tidigt 80tal, jag har nya skinnbyxor men behöver en ny jacka och stövlar men vet inte riktigt vad jag ska ha för jacka, det lutar åt en snygg skinnjacka, frugan behöver både byxor och jacka. Vi får se vad det blir, det finns så jäkla mycket att välja på
    Blev det några nya kläder? Är lite nyfiken hur det utvecklades vidare.
    Nej det har inte blivit några nya kläder än så läng, vi får se om det blir i år eller inte. Måste ju få igång min bil och vet inte vad det kommer att kosta ännu.
    Min hojblogg
    Min vardagsblogg
    Det krävs talang för att spela hård rock och blues medan det räcker med en taskig barndom för att spela hiphop.

Liknande ämnen

  1. Tvätta mc kläder
    Av hokhok99 i forum Utrustning & Tillbehör
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2014-10-23, 12:08
  2. Svala mc kläder
    Av armoton i forum Utrustning & Tillbehör
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2014-06-13, 01:08
  3. Vanucci-kläder
    Av Hornet i forum Utrustning & Tillbehör
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2013-03-29, 17:51
  4. MC-kläder för barn.
    Av Zeeuus i forum Utrustning & Tillbehör
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2012-07-19, 17:38

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •