Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12
Resultat 11 till 15 av 15

Ämne: Ny MC, strulande motor

  1. #11
    Medlem macs avatar
    Reg.datum
    jun 2011
    Ort
    Lund
    Inlägg
    7
    Tack för alla för input och råd, har fått mig att tänka lite klarare och även stärkt mitt val. @Twenty2, bra tips om KO, inte tänkt på det. @Olle Å, jag klandrar inte åf för att den är defekt, inte ens Triumph klandrar jag. Söndagsexemplar slipper igenom ständigt och jämt. Jag har inte ens kommit till den fasen där ev tvist skulle uppstå. Detta var mer om att ev ta den vägen om ev mekanik möjligen kan ha påverkats.

    Saken grundar sig på att under mars fram till nu genomgått försäljningsfas, leveransfas och nu problemfas. Den röda tråden är massa bokade telefonmöten som ignorerats, massa löften som ständigt brutits. Försäljaren i detta fall är väldigt trevlig när du väl pratar med honom.

    Problemen har varit: ”jag ringer dig på onsdag med priserna så slutför vi affären”. Sen har jag fått ringa upp på torsdag och undra varför han inte ringt. ”Ah jag har inte fått fram uppgifterna än, jag ska fixa dem och jag ringer dig imorgon”. Upprepa detta 4-5 gånger och lägg till en lördag som jag satt och väntade hemma i 4 h för att i lugn och ro kunna gå igenom affären, och då har jag fått ringa upp varenda gång och fråga. Då börjar man fundera på vad man gett sig in i.

    Sen leveransfas, MC hemma men strul med papper och skylt. ”Kan jag hämta på lördag, eller möjligen på tisdag för då kan jag ta ut en semester”. ”Jag ringer dig på fredag så kan vi se om det går på lördag, annars är tisdag garanterad, inga problem”. Ingen som ringer på fredag, jag försöker ringa men bara telefonsvarare utan möjlighet att tala in. Samma sak på lördag. Mail om att jag kör på tisdag då jag måste varsko om semester åtminstone en dag innan.

    Tisdag kl 10, mail. Ring mig innan du kör, inte fått skylt än. Hm kanske är jag på väg redan, varför ska jag ringa innan jag kör, borde det inte vara i stil med: kör inte, jag har inte fått någon skylt, ring mig. Sista var bara min tramsighet över formulering. Lägg till några leveransdagar där jag inte blir kontaktad som lovat utan får hela tiden själv jaga.

    Jag är uppriktigt fascinerad över varför man bara slänger ut sig om att ringa upp en viss dag för att sedan lugnt ignorera det som det är väl inget. Jag lever nog i en annan värld och har svårt att ta mig till det. Så enkelt idag att slänga iväg en rad via sms/mail/etc, ”fått förhinder, kan inte ringa dig idag”. Viss besvikelse, ja men inget mot besvikelsen när man blir ignorerad/slösar tid på att vänta på någon som inte ringer.

    Nu var det inte meningen att detta skulle bli långrandigt, jag har bara mig själv att skylla. Många har rått mig att hoppa av hela affären i olika skeden, den första redan efter en vecka. Det hela har tagit luften ur en och när man äntligen kände att man var i mål så uppstår detta. Det jag ser framför mig är veckor/månader där jag upprepade gånger ringer, väntar på att bli uppringd. T o m jag själv är trött på mig, tycker jag börjar bli en väldigt jobbig kund som vill veta hur det går/vad som händer.

    Jag väntar fortfarande på verkstadskillen som skulle ringa mig i fredags, och min kompis försäljaren som lovade ringa mig igår.

    Det känns som det kan bli en väldigt lång och jobbig kamp vilken väg jag än väljer.

    Än en gång tack för all input. Glad Midsommar på er, hoppas ni får många sköna stunder på era hojar.



    /mac

  2. #12
    Ankan1
    Gäst
    Så med andra ord så har du fått betala för en rent ny mc som du nu inte kan köra med pga att denna mc är behäftad med diverse fel som i sin tur gör den okörbar och de inblandade personerna i denna affär gör sig mer eller mindre osynliga just nu.

    Helt underbart sett ur en mer svart synvinkel.Vad som är än värre är att du verkar ha accepterat den obefintliga hjälpen du borde ha som kund till en ny mc via denna handlare.Om jag så skulle tältat med en skylt utanför denna affärs entree där de fått ringa polis för att få bort mig så hade det varit värt det hela.

    Varför ger de dig inte en hoj att köra på under tiden t ex.Eller du finner dig verkligen i att betala för något som du aldrig fick.Och en bra sommar till dig med samt en förhoppning om att du skriver vem som sålt denna hoj till dig.

  3. #13
    Medlem Jourtjänsts avatar
    Reg.datum
    jun 2012
    Ort
    Helsingborg
    Inlägg
    542
    Citat Ursprungligen postat av Ankan1 Visa inlägg
    Och en bra sommar till dig med samt en förhoppning om att du skriver vem som sålt denna hoj till dig.
    Allt låter rent ut sagt för jävligt och jag tycker nog mig ana en del ansvar hos åf här trots allt, åtminstone hur de skött processen från sin sida. Det finns en gyllene regel tycker jag, och jag tycker också att den är lag i ett fall som detta - Kunden har rätt! Och skulle det nu vara så att kunden inte alltid kan ha rätt när det gäller alla klagomål så har han eller hon åtminstone rätt till en vettig process där folk gör vad de har lovat.

    Så jag är lika intresserad som Ankan att få veta vem som sålt denna hoj. De har säkert också en verkstad som det kan vara värt att undvika!

  4. #14
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    Citat Ursprungligen postat av Jourtjänst Visa inlägg
    Allt låter rent ut sagt för jävligt och jag tycker nog mig ana en del ansvar hos åf här trots allt, åtminstone hur de skött processen från sin sida. Det finns en gyllene regel tycker jag, och jag tycker också att den är lag i ett fall som detta - Kunden har rätt! Och skulle det nu vara så att kunden inte alltid kan ha rätt när det gäller alla klagomål så har han eller hon åtminstone rätt till en vettig process där folk gör vad de har lovat.

    Så jag är lika intresserad som Ankan att få veta vem som sålt denna hoj. De har säkert också en verkstad som det kan vara värt att undvika!
    Visst har väl ÅF ett ansvar för sin sålda produkt, men problemet är ju att ÅF brukar ta alldeles för lång tid på sig för att påpeka detta för leverantören-tillverkaren. Ibland kan det ju ta nästan hela mc-säsongen innan ett fel hittas. Tänk bara på vilken jäkla tid det kan ta för att få hem en reservdel.
    Kan inte deras verkstad fixa felet omgående, så kräv en annan hoj eller att affären går tillbaka.

  5. #15
    Medlem Mavve65s avatar
    Reg.datum
    aug 2010
    Ort
    Täby
    Inlägg
    301
    Skriv gärna firmans namn, det kanske sätter fart på dem!

Liknande ämnen

  1. vad är det för motor och hoj??
    Av rojneboj i forum Övrigt hojsnack
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2015-01-27, 17:54
  2. ombyggnad av motor
    Av emil i forum Mekhörnan
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2014-05-20, 15:05
  3. Gammal motor
    Av mazdabt50 i forum Mekhörnan
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2013-06-25, 01:47
  4. Inkörning av ny motor
    Av Cubalibre i forum Mekhörnan
    Svar: 14
    Senaste inlägg: 2011-03-29, 05:40
  5. Bensin i Motor
    Av Easy Rider i forum Mekhörnan
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2011-01-12, 14:01

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •