Sidan 3 av 4 FörstaFörsta 1234 SistaSista
Resultat 21 till 30 av 33

Ämne: Vägrar starta, surr/vib

  1. #21
    Medlem
    Reg.datum
    jun 2013
    Ort
    Huvudstaden
    Inlägg
    19
    Citat Ursprungligen postat av akems Visa inlägg
    Det är wiren till choken
    Jag är en riktig amatör. Jag kan ingenting om motorer. Vad gör choken förutom att strypa någonting?

  2. #22
    Medlem
    Reg.datum
    jun 2013
    Ort
    Huvudstaden
    Inlägg
    19
    Vred även om från res till on utan några som helst framsteg... Kan det vara tändstift, startmotor eller generator?

  3. #23
    Medlem akemss avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    skåne
    Inlägg
    371
    Eftersom en försökte starta när den fick startgas så bör felet va i bensintillförslen,kolla om förgasaren får bensin ta loss bensinslangen vid förgasaren ,slå till tändningen och kolla om det pumpar fram någon bensin.Choken gör så att motorn får lite mer bensin vid kallstart.

  4. #24
    Medlem
    Reg.datum
    jun 2013
    Ort
    Huvudstaden
    Inlägg
    19
    Citat Ursprungligen postat av akems Visa inlägg
    Eftersom en försökte starta när den fick startgas så bör felet va i bensintillförslen,kolla om förgasaren får bensin ta loss bensinslangen vid förgasaren ,slå till tändningen och kolla om det pumpar fram någon bensin.Choken gör så att motorn får lite mer bensin vid kallstart.
    Detta låter svårt, är detta något som vem som helst kan göra?

  5. #25
    Medlem akemss avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    skåne
    Inlägg
    371
    Är ju inte raketforskning precis,se om du hittar bensinpumpen och följ den upp till förgasaren finns det någonstans på den slangen så du kan dela så gör det och slå till tändningen så ser du om bensinen pumpar,tror det har sagts tidigare kolla dödareknappen på styret så det inte är den och givetvis säkringarna också.

  6. #26
    Medlem
    Reg.datum
    jun 2013
    Ort
    Huvudstaden
    Inlägg
    19
    Citat Ursprungligen postat av akems Visa inlägg
    Är ju inte raketforskning precis,se om du hittar bensinpumpen och följ den upp till förgasaren finns det någonstans på den slangen så du kan dela så gör det och slå till tändningen så ser du om bensinen pumpar,tror det har sagts tidigare kolla dödareknappen på styret så det inte är den och givetvis säkringarna också.
    Kan väl passa på att säga att när jag stoppat i nycklarna och vridit om och slår på den där röda dödarknappen så hör jag en ett ljud. Det låter som att något bubblar till i 1½ sekund.

    Passa på byta ut säkringar för säkerhets skull?

    Vad är det för något jag ska kolla ang. dödarknappen?

  7. #27
    Medlem akemss avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    skåne
    Inlägg
    371
    Tror det står on-off eller något annan märkering på dödareknappen kolla så det är läge on eller något som visar att det är till.Det du hör är nog bensinpumpen skulle jag tro.Är där någon markering med pri på bensinkranen så sätt den där.

  8. #28
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    Vete tusan om det inte är lättare för dig att skaffa en riktig verkstadshandbok och följa de steg som beskriver felsökningen. Läs noga vad som står där. Gör du det, så kommer den garanterat att starta. Problemet på nätet så här, är ju att du inte kan beskriva det egentliga felet utan det blir ju en rad gissningar. "Startar inte" kan nog ge upphov till 100 olika gissningar.

  9. #29
    Medlem
    Reg.datum
    jun 2013
    Ort
    Huvudstaden
    Inlägg
    19
    Imorgon åker den in! Verkstad på G!

  10. #30
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    Citat Ursprungligen postat av Cond4 Visa inlägg
    Imorgon åker den in! Verkstad på G!
    Hör av dig och meddela vad det var för fel. Vi vill gärna få mer erfarenheter och kan kanske hjälpa andra.

Liknande ämnen

  1. problem med att starta hojen.
    Av MEHall i forum Övrigt hojsnack
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2014-09-12, 15:22
  2. Starta en hojj som stått 5 år.
    Av Holtz i forum Mekhörnan
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2013-08-24, 18:17
  3. Hojjen vägrar starta
    Av Kita i forum Mekhörnan
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2011-07-18, 20:13
  4. Tvungen att starta den i morse
    Av Nina i forum Nina & Motorcyklarna - Arkiv
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2008-01-19, 09:31
  5. MC-förare vägrar tävla på Sturup
    Av pewa i forum Nyhetsarkiv
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-04-25, 13:24

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •