Sidan 1 av 3 123 SistaSista
Resultat 1 till 10 av 21

Ämne: Vänern runt

  1. #1
    Medlem Susies avatar
    Reg.datum
    jul 2012
    Ort
    Roslagen
    Inlägg
    218

    Vänern runt

    Jaha så var det äntligen dags för första lite större turen i år (inte för att jag direkt gjort några större/längre turer sen jag började förra året)

    Från början var vi cirka 10 pers men det har svällt till 40 man och då menar jag verkligen man. Är den enda kvinnan i sällskapet som kör (var är alla brudar?)

    Nu på torsdag efm börjar jag och mitt lilla entourage ;- på 3 pers med att ta oss till Söderköping över Bråviken för övernattning på en hästgård, Thorstorp Gård. Därefter uppsamling i Linköping, vidare Finspång, Askersund, Lidköping för övernattning i Läckö Strand.
    Dag två: Vänersborg, Mellerud, Färgelanda, Hedekas,Töftedal, Ed, Gustavsfors och slutligen övernattning där vid Alcatraz camping.
    Dag tre: bestämms på plats.

    Ska bli hur kul som helst och intressant och se om det verkligen är my cup of tea att köra i så stort sällskap är faktiskt lite lite tveksam.Tror jag lirar bäst i mindre sällskap. När vi körde till Norrtälje Custom Bike härom helgen utökades vårt lilla sällskap från 4 till 18 pers och jo då riktigt skoj var det. Är en viss känsla att se och vara med i den slingrande ormen av hojar som böljar fram, men det var ju en väldigt kort tur.

    Liten fråga kan inte hitta Fjällbrudens väg som en del av er pratar så varmt om här, kikar på kartan runt Mellerud- Ed är det där någonstans?

  2. #2
    steffe
    Gäst
    Ooooo
    Senast redigerat av steffe den 2013-11-24 klockan 11:17.

  3. #3
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Varning på plats! Vägen Askersund till Undenäs har fått ny beläggning, sån där där dom sprutar ut klister och sen grus ovanpå. Risk för att det finns en massa sprättgrus och strängar.

    Jag gjorde en beskrivning i en annan tråd som kanske kan vara användbar till en del av er tur ska se om jag hittar var...

    Jo tråden heter "Tips Värmland /Dalsland" och det var Lottaje som frågade. Den kan användas, men baklänges.

    Brudfjällsvägen går från Håverud till Tissleskog och är inte speciellt lång bit - men go.
    Senast redigerat av Ove den 2013-06-12 klockan 11:43.
    Ove

  4. #4
    Medlem Susies avatar
    Reg.datum
    jul 2012
    Ort
    Roslagen
    Inlägg
    218
    Citat Ursprungligen postat av steffe Visa inlägg
    Läckö Strand , det är ett kanon ställe vid kanten av Vänern där man ser Kinnekulle på andra sidan.

    Det är ett kanon hoj ställe där många åker till o fikar, det är en liten camping med stugor o så.

    Fjällbrudens väg är man svänger av väg 45 o nånstans vid Tisselskogs kyrka ska denna väg vara.

    Strax norr om mellerud som du skriver oxå.

    Steffe
    Tack ska du ha, ja det ser super ut vid Läckö!

  5. #5
    Medlem Susies avatar
    Reg.datum
    jul 2012
    Ort
    Roslagen
    Inlägg
    218
    Citat Ursprungligen postat av Ove Visa inlägg
    Varning på plats! Vägen Askersund till Undenäs har fått ny beläggning, sån där där dom sprutar ut klister och sen grus ovanpå. Risk för att det finns en massa sprättgrus och strängar.

    Jag gjorde en beskrivning i en annan tråd som kanske kan vara användbar till en del av er tur ska se om jag hittar var...

    Jo tråden heter "Tips Värmland /Dalsland" och det var Lottaje som frågade. Den kan användas, men baklänges.

    Brudfjällsvägen går från Håverud till Tissleskog och är inte speciellt lång bit - men go.
    Ja jag såg det, har lagt in den i min minnesbank;- Okej tack Ove för varningen där, ska vidarebefodra den genast!

  6. #6
    Medlem rävens avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Linneryd
    Inlägg
    3 259
    Citat Ursprungligen postat av Ove Visa inlägg
    Varning på plats! Vägen Askersund till Undenäs har fått ny beläggning, sån där där dom sprutar ut klister och sen grus ovanpå. Risk för att det finns en massa sprättgrus och strängar.

    Jag gjorde en beskrivning i en annan tråd som kanske kan vara användbar till en del av er tur ska se om jag hittar var...

    Jo tråden heter "Tips Värmland /Dalsland" och det var Lottaje som frågade. Den kan användas, men baklänges.

    Brudfjällsvägen går från Håverud till Tissleskog och är inte speciellt lång bit - men go.
    OBS, lösgruset ska vara bort sopat efter 48 tim. Ring vägverket, dom är medvetna om detta.
    Obs, vägförvaltninga i Skulltorp har bara telefonsvarare.
    Jan

  7. #7
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Citat Ursprungligen postat av räven Visa inlägg
    OBS, lösgruset ska vara bort sopat efter 48 tim. Ring vägverket, dom är medvetna om detta.
    Obs, vägförvaltninga i Skulltorp har bara telefonsvarare.
    Här uppe förstår du finns det tydligen ingen sopvals och skyltar är det riktigt dåligt om. Stora arbeten skyltas men sopning är nog inte vanligt. Snabelbilen sprätter omkring varhelst det passar och skyltar,,,nänä.
    Ove

  8. #8
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Citat Ursprungligen postat av Susie Visa inlägg
    Okej tack Ove för varningen där, ska vidarebefodra den genast!
    Kanske är klart nu, har inte varit där på en vecka, men i vilket fall så finns det sprättande stenar kvar. Alternativ väg kan vara att man kör ner mot Karlsborg. Drygt en mil ner på 49;an börjar en bit med mitträck. Den biten är så tråkig så jag tar ut mot Vättern mot Olshammar och kör på kalasväg förbi istället för att sitta och gäspa en bit. OBS att man svänger in till höger på en kort slinga för att korsa över till vänster. Strax före Karlsborg kor man ner mot Undenäs.
    Karlsborg kan mycket väl vara värt ett besök.

    Nyfiket undrat - När skulle ni vara på Läckö?
    Ove

  9. #9
    Medlem Susies avatar
    Reg.datum
    jul 2012
    Ort
    Roslagen
    Inlägg
    218

    Sv: Vänern runt

    Citat Ursprungligen postat av Ove Visa inlägg
    Här uppe förstår du finns det tydligen ingen sopvals och skyltar är det riktigt dåligt om. Stora arbeten skyltas men sopning är nog inte vanligt. Snabelbilen sprätter omkring varhelst det passar och skyltar,,,nänä.
    Haha det låter ju precis som här nere.Senast igår när vi var ute en sväng så låg det så fint på vägen och ingen skylt.

  10. #10
    Medlem Susies avatar
    Reg.datum
    jul 2012
    Ort
    Roslagen
    Inlägg
    218

    Sv: Vänern runt

    Vår körledare eller vad det nu kallas verkar ha koll på läget då han tydligen har en kontakt i krokarna.Vidarebefodrade din varning. Ska ta med dina tips och se om jag får en syl i vädret, man vet ju hur det kan bli ibland med karlar.. värre än när vi sätter igång Jo vi ska vara på Läckö på fredag, (runt 13.00 i Askersund.) Så vi kanske syns då?
    Senast redigerat av Susie den 2013-06-12 klockan 22:27.

Liknande ämnen

  1. Lullat runt i dag
    Av Nina i forum Nina & Motorcyklarna - Arkiv
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2011-05-22, 07:23
  2. Hjälmaren runt
    Av leffa i forum Träffar & Körningar
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2010-09-09, 09:34
  3. Mälaren Runt 21/8
    Av harpoonman i forum Träffar & Körningar
    Svar: 23
    Senaste inlägg: 2010-08-19, 22:48
  4. Runt hus
    Av Nina i forum Nina & Motorcyklarna - Arkiv
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2008-10-15, 08:55
  5. Sommen runt.
    Av Gibson i forum Återfallsknutten - Arkiv
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2007-07-16, 20:50

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •