Sidan 2 av 3 FörstaFörsta 123 SistaSista
Resultat 11 till 20 av 21

Ämne: Vänern runt

  1. #11
    Medlem pumpe3s avatar
    Reg.datum
    aug 2011
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    142
    Stötte på ganska många vägar med denna lagningstyp över mer eller mindre hela vägbanan i dom där krokarna förra veckan, kör försiktigt och med insidan så är det inga problem om än jävligt trist att inte kunna köra "eget tempo"

  2. #12
    Medlem Susies avatar
    Reg.datum
    jul 2012
    Ort
    Roslagen
    Inlägg
    218
    Tack Pumpe3 för omtanken. Står i startgroparna för att ge oss iväg nu men f_n vad det regnar, ska det bli en sommar till med massa vatten istället för solsken jag blir galen!!!

  3. #13
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Jag tänkte som så: Nar jag ändå är ute och kör så kan jag dra ut till Läckö och säga "Välkomna till mitt sköna Skaraborg" + ta en glass.

    Kom dit och fick besked om att grillat var beställt till 19.00, men glass fanns ingen på stället för tillfället. Skit samma -jag har ju motorcykel - drar till Spiken och fikar. Kommer tillbaka efter 17.00 och inte en hoj synlig men nu finns det glass.

    Kl 17.55 inser jag att nu finns det inte ens tid för ett "Hej!" så jag drar mot Lidköping och vidare hem. I Skararondellen i Lidköping möter jag ett gäng hoj, ca. 35 st. Hoppas att grillvarorna inte hunnit förvandlas till koks innan ni kom fram. Nåja, ni kommer iallafall fram till en fin plats - jag har kollat.

    Trevlig fortsatt resa!
    Ove

  4. #14
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Nå! Berätta hur det var på resan..
    Ove

  5. #15
    Medlem Susies avatar
    Reg.datum
    jul 2012
    Ort
    Roslagen
    Inlägg
    218
    Tror allt det börjar gå troll, nu har vi gått/åkt om varandra vid ett par tillfällen.. Jodå det var nog oss du mötte. Strax innan vi kom fram till Läckö strand sista kurvan innan man svänger av mot Läckö hände det som man inte vill ska hända. En kille körde av och tack o lov så gick det ganska bra.

    Men vilken körning/tur det blev så otroligt roligt, vilka fina,vackra, och kurviga vägar vi körde! Det blev totalt 149 mil på fyra dagar.Läckö Strand var en hit, kan varmt rekommenderas både för komfort,service,och god mat. Vandrarhemmet Alcatraz vid Gustavsfors var riktigt kass gällande service & mat.(Då var det ändå förbokat) Men ligger vackert till och ger ett rufft förväntansfullt intryck som tyvärr inte levde upp till förväntningarna. Men billigt och vet man bara om det så.. ja varför inte.

    Bland det roligaste och snopnaste som inträffade under hela turen var andra dagen då vi delade upp oss i två gäng av olika skäl, för att antingen köra en kortare eller längre tur. Var att vi som tog den längre rutten träffade på ett kvinnligt gäng, 15 st hojåkare från Tyskland vid ett stopp. (i mitt gäng var jag den enda kvinnliga föraren)De stod på ena sidan av korsningen och vi på den andra sidan. Det tog ett tag innan jag såg att det var endast tjejer som körde, inte de andra inte Ja som ni förstår blev det en hel del surrande.Deras färdledare anordnade turer till Sverige för tjejer som inte hade resesällskap att köra tillsammans med eller vågade köra själva på långturer, himla smart koncept tycker jag, ska allt ta och klura på det.

    Det snopnaste var att det som tog den korta rutten körde Brudfjällsvägen!!!!!!!! Hade hört mig för om den kanske var inplanerad och så var inte fallet vid det här tillfället, så gissa om jag blev avundsjuk. Under kvällen hade allt en del av sällskapet något saligt i blicken och talade något osammanhängande och euforiskt om denna väg, så pass att jag kände hur det kittllade till i magen suck..

    Själva körandet då med så pass många hojåkare (32 hojar) undrar du kanske? Jo jag var allt lite nervös innan och gruvade mig en aning hur det skulle gå.Här gällde det att vara 100% fokuserad på körningen,hålla sin position i ledet,ha koll på din andra framförvarande förare som håller samma position som du.. phu ja det sög energi och det gällde verkligen att hålla tungan rätt i mun,men kul var det och undan gick det!!! Återigen vilka vägar, vilka kurvor och sist men inte minst vilket trevligt sällskap och en eminent färdledare.

  6. #16
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Låter verkligen som du haft en go tur! Tråkigt med avkörningen, jag hoppas att killen klarade sig bra och lite synd att du missade Brudfjällsvägen. Men du har ju hoj och kan köra när du vill, nu hittar du till trakterna.

    Varvet runt Vänern blir ca. 43 mil om man kör dom raka vägarna, men blir lätt 60 om man vill ha lite kul och det finns vägstumpar som är "lite extra" på alla sidor av sjön. Sen finns alla sevärdheter som kan besökas så några dagar kan man lätt fördriva genom att bara vara. Säg till om du vill ha guide för ett litet lagom gäng vid tillfälle så ska vi se om det passar. Vi är några gubbar runt sjön som kan våra trakter ganska bra.
    Ove

  7. #17
    Medlem Susies avatar
    Reg.datum
    jul 2012
    Ort
    Roslagen
    Inlägg
    218
    Jodå i sommar blir det Brudfjällsvägen, vi startar vår roadtrip i juli med Dalhalla och Patti Smith. Sen drar vi oss ner dit för ett par dagar i området och då lär det bli minst ett par omgångars körande längs den vägen. Efter det styr vi kosan sakta men säkert ner i landet, vi har bestämt oss för ta det som det kommer och inte planera för mkt. Hänger en del på www.bikersstop.se för tillfället för inspiration, en kanonsite som rekommenderas stark för den som letar uppslag inför sommaren.

    Låter toppen ska ha det i åtanke när tillfälle ges!!

    Ha det gott

  8. #18
    Medlem rävens avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Linneryd
    Inlägg
    3 259

    Thumbs up

    Ge Dalsland den tid landskapet förtjänar. Massor med goa Mcvägar att utforska.
    Jan

  9. #19
    Medlem Jourtjänsts avatar
    Reg.datum
    jun 2012
    Ort
    Helsingborg
    Inlägg
    542

    Vänern runt

    Susie - det låter verkligen som att ni hade en trevlig tur runt Vänern

  10. #20
    Medlem Susies avatar
    Reg.datum
    jul 2012
    Ort
    Roslagen
    Inlägg
    218
    Citat Ursprungligen postat av räven Visa inlägg
    Ge Dalsland den tid landskapet förtjänar. Massor med goa Mcvägar att utforska.
    Absolut,med nöje!

Liknande ämnen

  1. Lullat runt i dag
    Av Nina i forum Nina & Motorcyklarna - Arkiv
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2011-05-22, 07:23
  2. Hjälmaren runt
    Av leffa i forum Träffar & Körningar
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2010-09-09, 09:34
  3. Mälaren Runt 21/8
    Av harpoonman i forum Träffar & Körningar
    Svar: 23
    Senaste inlägg: 2010-08-19, 22:48
  4. Runt hus
    Av Nina i forum Nina & Motorcyklarna - Arkiv
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2008-10-15, 08:55
  5. Sommen runt.
    Av Gibson i forum Återfallsknutten - Arkiv
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2007-07-16, 20:50

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •