Visa resultat för omröstning: Vad äter ni helt när ni ska vara lata och ta snabbmat.

Antal röster
38. Du får inte rösta i den här omröstningen
  • Korv

    2 5,26%
  • Hamburgare

    11 28,95%
  • Pizza

    19 50,00%
  • Kebab

    6 15,79%
Sidan 4 av 5 FörstaFörsta ... 2345 SistaSista
Resultat 31 till 40 av 43

Ämne: SNABBMAT

  1. #31
    Medlem rävens avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Linneryd
    Inlägg
    3 259

    Thumbs up

    Miljön betyder mycket för matupplevelsen. Stannat med hojen i en glänta ner mot sjön, avnjuta äggmacka å kaffe
    Jan

  2. #32
    Medlem AT-gubbens avatar
    Reg.datum
    mar 2009
    Ort
    Vallentuna norr Stockholm
    Inlägg
    174
    Inget av valen är något som jag anser vara snabbmat, möjligtvis skitmat Som många redan skrivit så är det snabbt gjort att snickra hemma med enkla råvaror. Ska väl i sanningens namn erkänna att i nödens stund kan jag slinka in och trycka i mig skitmat, men bara om riktigt nöd uppstår, men säg inte det till någon.

  3. #33
    Medlem rävens avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Linneryd
    Inlägg
    3 259

    Talking

    Citat Ursprungligen postat av AT-gubben Visa inlägg
    Inget av valen är något som jag anser vara snabbmat, möjligtvis skitmat Som många redan skrivit så är det snabbt gjort att snickra hemma med enkla råvaror. Ska väl i sanningens namn erkänna att i nödens stund kan jag slinka in och trycka i mig skitmat, men bara om riktigt nöd uppstår, men säg inte det till någon.
    Man bör skilja på snabbmat å nödmat
    Jan

  4. #34
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Citat Ursprungligen postat av AT-gubben Visa inlägg
    Inget av valen är något som jag anser vara snabbmat, möjligtvis skitmat Som många redan skrivit så är det snabbt gjort att snickra hemma med enkla råvaror. Ska väl i sanningens namn erkänna att i nödens stund kan jag slinka in och trycka i mig skitmat, men bara om riktigt nöd uppstår, men säg inte det till någon.
    Hur många minuter är max för att det ska kallas snabbmat? En fransk omelett går jättefort och i eller till den kan man ha vad som finns till hands, t.ex skinka och ost i och grönt till.
    Från att spisen är varm kanske 3 minuter tills den finns på tallriken. Tycker jag är ok för det är nästan lika fort som att öppna en burk.
    Ove

  5. #35
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    Enkel snabbmat gjorde jag i går kväll. Skivade kycklingfilé tunt, en halv påse Wokgrösaker, lite olja i en stekpanna. Rörde om lite då och då medans nybakr bröd skars upp och dukningen.
    Som frågan var, hur lång tid får snabbmat ta?

  6. #36
    Medlem engström67s avatar
    Reg.datum
    jan 2010
    Ort
    borlänge
    Inlägg
    3 062
    Jag tror det spårat ur litesnabbmat menas nog burgerking eller donken,max osv.och det är ju inte så onyttigt igentligen om man skippa stripsen och någon onyttig dipp,gott med morötter med.Och dricker mineralvatten istället för någon sliskig läsk

  7. #37
    Medlem
    Reg.datum
    mar 2012
    Ort
    Limhamn
    Inlägg
    101
    Citat Ursprungligen postat av engström67 Visa inlägg
    Jag tror det spårat ur litesnabbmat menas nog burgerking eller donken,max osv.och det är ju inte så onyttigt igentligen om man skippa stripsen och någon onyttig dipp,gott med morötter med.Och dricker mineralvatten istället för någon sliskig läsk

    Det DÄR är bara en dålig ursäkt. Men visst kan det vara gott att klämma en burgare eller en vanligt självdöd varmkårv nångång.

  8. #38
    Medlem engström67s avatar
    Reg.datum
    jan 2010
    Ort
    borlänge
    Inlägg
    3 062
    Citat Ursprungligen postat av Pfaff Visa inlägg
    Det DÄR är bara en dålig ursäkt. Men visst kan det vara gott att klämma en burgare eller en vanligt självdöd varmkårv nångång.
    ok

  9. #39
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    Visst kan man även hitta en god pizza om man har tur. Kan faktiskt gå ganska fort att få det serverad.
    Gillar egentligen inte hamburgare och liknande. Men en gång vi var i Norge och hade kört ganska långt på en massa krokvägar i fjällen och kom till en liten kiosk som sålde egenhändigt tillverkade hamburgare med egenodlade grönsaker. Hungern är ju den bästa kryddasn sägs det, men den var i särklass den godaste jag någonsin ätit.
    Jag vill nog annars kalla vanlig Sibyllakorv och hamburgare för nödmat.

  10. #40
    Medlem kitsapgrls avatar
    Reg.datum
    jun 2011
    Ort
    Bodde nära Tokholm på en ö en gång.
    Inlägg
    91
    De två ställen som har de bästa snabbmats hamburgarna här:Jack in The box och Wendys.

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •