Sidan 1 av 5 123 ... SistaSista
Resultat 1 till 10 av 41

Ämne: En fråga om öppningsbara hjälmar.

  1. #1
    Mc-Bosse
    Gäst

    En fråga om öppningsbara hjälmar.

    Hej!

    Jag har min gamla icke öppningsbara integralhjälm som sitter perfekt och ligger ann mot hakan. Jag har även två öppningsbara integralhjälmar som inte tillhör de dyra som jag köpt över nätet. Vad som gör att jag inte använder dem är att det är så mycket utrymme från hakan och framåt. Det drar liksom in vilket det inte gör med den gamla icke öppningsbara.

    Är det så att det är ett stort utrymme från hakan och framåt på alla öppningsbara hjälmar? Jag kan åka till en mc-butik och testa men ett svar här skulle vara uppskattat.

  2. #2
    Medlem Månnes avatar
    Reg.datum
    mar 2013
    Ort
    Ängelholm
    Inlägg
    232
    Tidigare hade jag en Nolan N103 men bytte nu till en Caberg Duke och det anmärkningsvärda med Cabergen är att den är mycket närmre hakan och jag upplever inget drag vid hakan på den men på Nolan gjorde jag.
    Alla har vi ju olika huvudformer men som du själv sa så gör du nog bäst i att testa själv?
    Never ever look back you're not going in that direction!

  3. #3
    Medlem TheCrows avatar
    Reg.datum
    mar 2013
    Ort
    Uppland
    Inlägg
    720
    Jag har också en Caberg Duke, och om jag skjuter fram hakan så kan jag toucha hjälmen. Så det är nog olika på olika hjälmar. Upplever inte heller nått drag för övrigt, hjälmen brusar lite men jag vet inte om det är vare sig mer eller mindre än andra hjälmar.

    På långturer skulle man nog vilja ha proppar med musik i eller nått.

    /Freddo

  4. #4
    Mc-Bosse
    Gäst
    Jag får nog göra det vid tillfälle för hjälmen jag använder är fyra år gammal och börjar bli rätt snuskig på insidan. Går inte inredningen att ta ut heller så...

  5. #5
    Ankan1
    Gäst
    Använde tidigare Biltemas öppningbara hjälm som både satt åt och var tyst.Nackdelen var väl att den är lite tung.Och ja, den är godkänd för trafik med bra resultat för de som nu inbillat sig annat.

  6. #6
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Citat Ursprungligen postat av Ankan1 Visa inlägg
    Använde tidigare Biltemas öppningbara hjälm som både satt åt och var tyst.Nackdelen var väl att den är lite tung.Och ja, den är godkänd för trafik med bra resultat för de som nu inbillat sig annat.
    Samma hjälm här och det är den bästa jag har provat på MIN skalle. Eftersom den passar bra så är den också ganska tyst. Tung? Kanske men jag upplever inte det i fart för den verkar glida lätt genom luften och är mindre känslig för turbulens än andra hjälmar jag provat.

    Citat Ursprungligen postat av Mc-Bosse Visa inlägg
    Hej!
    Är det så att det är ett stort utrymme från hakan och framåt på alla öppningsbara hjälmar? Jag kan åka till en mc-butik och testa men ett svar här skulle vara uppskattat.
    Mja, det finns ju en fungerande lösning - längre och fluffigare skägg kan göra underverk. Seriöst förslag alltså!
    Ove

  7. #7
    Mc-Bosse
    Gäst

    Sv: En fråga om öppningsbara hjälmar.

    Citat Ursprungligen postat av Ove Visa inlägg
    Mja, det finns ju en fungerande lösning - längre och fluffigare skägg kan göra underverk. Seriöst förslag alltså!
    Jag vet! Men jag vill inte ha skägg så jag blir kallad mulla Hellström... :-)

  8. #8
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Citat Ursprungligen postat av Mc-Bosse Visa inlägg
    Jag vet! Men jag vill inte ha skägg så jag blir kallad mulla Hellström... :-)
    Senast redigerat av Ove den 2013-06-11 klockan 19:43.

  9. #9
    Medlem Jourtjänsts avatar
    Reg.datum
    jun 2012
    Ort
    Helsingborg
    Inlägg
    542
    Citat Ursprungligen postat av Ove Visa inlägg
    Samma hjälm här och det är den bästa jag har provat på MIN skalle. Eftersom den passar bra så är den också ganska tyst. Tung? Kanske men jag upplever inte det i fart för den verkar glida lätt genom luften och är mindre känslig för turbulens än andra hjälmar jag provat.



    Mja, det finns ju en fungerande lösning - längre och fluffigare skägg kan göra underverk. Seriöst förslag alltså!
    Lite för lång skäggstubb är inte bra dock, sticks så förbaskat

  10. #10
    Medlem
    Reg.datum
    mar 2013
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    154
    Jag har köpt en Shoei Neotec och den är riktig bra. Fin passform, tyst med inbyggd solvisir. Visst var den lite dyr men jag är rädd om skallen !

Liknande ämnen

  1. Hjälmar
    Av Hondamannen i forum Övrigt hojsnack
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2014-01-16, 10:27
  2. Hjälmar
    Av honda500 i forum Utrustning & Tillbehör
    Svar: 44
    Senaste inlägg: 2012-05-05, 08:36
  3. Hjälmar
    Av Gurrag i forum Övrigt hojsnack
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2009-08-07, 20:19
  4. Coooola hjälmar!!
    Av Nina i forum Nina & Motorcyklarna - Arkiv
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2009-07-28, 11:00
  5. Ang hjälmar
    Av Nina i forum Nina & Motorcyklarna - Arkiv
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2009-05-01, 20:43

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •