Sidan 1 av 3 123 SistaSista
Resultat 1 till 10 av 28

Ämne: Uppkörning på Gillinge avklarad och godkänd!:)

  1. #1

    Uppkörning på Gillinge avklarad och godkänd!:)

    Hej!

    Har varit inne på detta forum utan att ha skapat ett konto, och läst och letat tips för uppkörning och har nu äntligen haft min egen uppkörning på Gillinge vilken blev Godkänd!
    Jag vill tacka alla som skrivit på denna sida och är det ngn som vill ha hjälp eller fråga om hur uppkörningen gick till så tveka inte att höra av er!
    Känslan att ta av sig övningskörningsvästen och åka själv är magisk!

  2. #2
    Medlem Guzzi-Leifs avatar
    Reg.datum
    jun 2007
    Ort
    Värmland
    Inlägg
    1 217
    Grattis som tusan!

  3. #3
    Medlem epa23s avatar
    Reg.datum
    feb 2012
    Ort
    Göteborg (V. Frölunda)
    Inlägg
    58
    Grattis!!
    Jo, det är j-vligt skönt när man är klar..

  4. #4

  5. #5
    Medlem Twenty2s avatar
    Reg.datum
    maj 2011
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    414
    Gratulerar !
    Kör försiktigt

  6. #6
    Medlem Gurrags avatar
    Reg.datum
    maj 2009
    Ort
    Örebro
    Inlägg
    736
    Grattis

  7. #7
    Medlem nauskas avatar
    Reg.datum
    maj 2012
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    72
    Härligt, grattis! Jag är själv på gång att ta mitt körkort, fast jag har iofs precis börjat. Ser fram emot den dagen!

  8. #8
    Medlem
    Reg.datum
    nov 2011
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    18
    Hur lång tid tog det för dig att få en uppkörningstid? och var, och vad, fick du köra?

  9. #9
    Tack alla!
    Jag körde upp via Körskola och de har, som jag förstår det, en del tider bokade för sina elever. Jag fick en tid efter bara ngn dag efter deras utbildnigskontroll. Jag körde upp med Jarla Trafikskola och jag är helt galet nöjd! Lärarna är fantastiskt duktiga och även om jag kanske skulle kunnat köra upp tidigare så är jag oerhört glad att jag tog alla lektioner, även de lektioner som de tyckte jag skulle komplettera med efter min utbildnigskontroll. Jag började köra i slutet av mars så det tog 3 månader från start till körkort.
    Det kändes även väldigt bra att komma till uppkörningen med just skolan. Kändes bra när min lärare gick fram och hälsade på förrätaren som han kände.
    På gillinge var det först gårdsmomenten. Jag fick köra krypkörningen med 4 st koner. Sen undanmanöverbanan för att avsluta med 70 samt 90 inbromsning.
    Jag behövde inte göra om ngt moment men såg fler som fick 2,3 försök på alla moment och som ändå klarade lappen, så de känns väldigt schysta!
    Själva trafiken var inga problem. Landsvägskörning, påfart, körning i villaområde, start i backe och sedan vända på landsväg ( vänstersväng).
    Som sagt, förrätaren var helschysst. De bedömer helheten och bryr sig inte om småfel, det gör alla.

  10. #10
    Medlem
    Reg.datum
    jun 2012
    Ort
    I Älvsjö söder om Stockholm
    Inlägg
    4

    Grattis

    Citat Ursprungligen postat av WhiteRider Visa inlägg
    Hej!

    Har varit inne på detta forum utan att ha skapat ett konto, och läst och letat tips för uppkörning och har nu äntligen haft min egen uppkörning på Gillinge vilken blev Godkänd!
    Jag vill tacka alla som skrivit på denna sida och är det ngn som vill ha hjälp eller fråga om hur uppkörningen gick till så tveka inte att höra av er!
    Känslan att ta av sig övningskörningsvästen och åka själv är magisk!
    Jag ska skriva teoriprovet i nästa vecka och mottar gärna tips som kan vara till hjälp inför uppkörningen - vad är viktigast att träna nu sista tiden inför körprovet mm?

Liknande ämnen

  1. Uppkörning på Gillinge
    Av Mastkran i forum MC-kort
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2016-04-04, 16:17
  2. Svar: 16
    Senaste inlägg: 2014-06-26, 20:24
  3. Uppkörning på gillinge snart
    Av livewire i forum MC-kort
    Svar: 16
    Senaste inlägg: 2013-05-30, 19:20
  4. Uppkörning i Nrkp - godkänd :D
    Av StillAlive i forum MC-kort
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2013-05-01, 22:50
  5. Uppkörning Gillinge
    Av Peo i forum Övrigt hojsnack
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2012-09-22, 15:23

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •