Sidan 3 av 3 FörstaFörsta 123
Resultat 21 till 25 av 25

Ämne: Nere idag...

  1. #21
    Medlem Mavve65s avatar
    Reg.datum
    aug 2010
    Ort
    Täby
    Inlägg
    301
    Hej!
    Ser att du kör en äldre Mc. Kan vara så att koppling och reglage är trögare, mer svårbemästrade än en nyare mc. Jag tog 5 lektioner som återfallare efter att ha hållit upp i en herrans massa år
    .Övningskörde just på en äldre Suzuki 750 och kopplingen var trög, om man jämför med min honda. Balansen på nyare mc är väl också bättre. Kanske ska du satsa på en en mindre mc 5-600 kubik med låg tygdpunkt och inte så många Hk, typ Kawasaki ER6 med ABS?

    PS. Efter 5 körlektioner (varav 2 dubbelektioner) frågade jag körläraren om jag skulle klara en uppkörning. Ja, han fick sig ett gott skratt och sa vänligt men bestämt "aldrig!. Men inte lät jag mig nedslås av detta, fast det känns skönt att jag redan har kortet. Så sedan köpte jag min mc och sedan blev det nöta, nöta, nöta och sakta men säkert blir det bättre och bättre.

    Sen är det väl så att en inlärningskurva aldrig är linjär, utan mer som en trappa. Man kan känna att man står still i utvecklingen länge och helt plötsligt funkar något man tränat på....

  2. #22
    Medlem
    Reg.datum
    jul 2011
    Ort
    Malmö, Skåne
    Inlägg
    406
    Citat Ursprungligen postat av Mavve65 Visa inlägg
    PS. Efter 5 körlektioner (varav 2 dubbelektioner) frågade jag körläraren om jag skulle klara en uppkörning. Ja, han fick sig ett gott skratt och sa vänligt men bestämt "aldrig!.
    Här får man ha en bra blandning och självkännedeom och cynism. Känner man att man kör hyfsat bra och har en bra chans att klara uppkörningen finns det ingen anledning till att vänta på ett godkännande från en körlärare. Man får tänka på att det är affärer det rör sig om. Ju mer pengar de kan ta ut från dina fickor, desto bättre för deras del.

    När jag frågade min första körlärare om uppkörning, hånlog han lite och sa att jag behövde "minst 10-15 lektioner till". Jag bytte då körskola, tog 5 lektioner och körde sedan upp och klarade det på första försöket.

  3. #23
    Medlem jrutgerss avatar
    Reg.datum
    sep 2012
    Ort
    West Coast
    Inlägg
    1 379
    Som privatist tog jag en trippellektion på körskola i GBG, för att få en status på mina
    Moment, och körskoleläraren föreslog uppkörning, utan att rekommendera fler lektioner så det finns dom som inte bara ser egen business !
    Å andra sidan, så kanske det är av betydelse att jag är typ 15-20 år äldre än körskoleläraren!?

  4. #24
    Ankan1
    Gäst
    Trådskaparen har ju inte svarat sedan början på Juni så hon gav väl upp antar jag.

  5. #25
    Medlem jrutgerss avatar
    Reg.datum
    sep 2012
    Ort
    West Coast
    Inlägg
    1 379
    förhoppningsvis ute å övar!! :-D

Liknande ämnen

  1. Startsidan nere
    Av pewa i forum Om hojen.nu
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2019-10-17, 07:42
  2. Re: Idag..
    Av Jan-Olov i forum Övrigt hojsnack
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2018-10-18, 08:14
  3. Nere?
    Av iptrix i forum Om hojen.nu
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2012-07-08, 16:04
  4. Ny för idag !
    Av Jossan i forum Ny på forumet
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2008-09-30, 08:35
  5. Bra för idag.
    Av Gibson i forum Återfallsknutten - Arkiv
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2008-06-11, 00:11

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •