Sidan 1 av 3 123 SistaSista
Resultat 1 till 10 av 25

Ämne: Ny här

  1. #1
    Medlem Knarrs avatar
    Reg.datum
    jun 2013
    Ort
    Södermanland
    Inlägg
    230

    Ny här

    Hej alla, new kid on the block här. Körde knarr på 80-talet o är nu tillbaka i sadeln igen.
    Har "bara" en 250, hoppas jag inte blir alltför mobbad... Lifans Yamaha-klon är rätt schysst ändå, får jag lov att säga. Och med en del justeringar tycker jag att jag lyckats göra den rätt ball. Inget man dundrar fram på motorvägen i 150 med, men väldigt trevlig på krokiga, mindre vägar, smidig o bekväm om man är runt 1o75. Mycket skoj för liten peng vill jag påstå.

    ha de´
    Knarr

  2. #2
    Medlem rakarörs avatar
    Reg.datum
    aug 2011
    Ort
    Umeå
    Inlägg
    137
    Hej och välkommen! Lät precis som att du beskrev min hoj..
    Tycker faktiskt att senare tiders kubikhysteri är rätt fånig, visst gilllar jag kubik & effekt men jag gillar också nätta, smidiga hojar.
    Fjädring är överskattat..

  3. #3
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    Citat Ursprungligen postat av Knarr Visa inlägg
    Hej alla, new kid on the block här. Körde knarr på 80-talet o är nu tillbaka i sadeln igen.
    Har "bara" en 250, hoppas jag inte blir alltför mobbad... Lifans Yamaha-klon är rätt schysst ändå, får jag lov att säga. Och med en del justeringar tycker jag att jag lyckats göra den rätt ball. Inget man dundrar fram på motorvägen i 150 med, men väldigt trevlig på krokiga, mindre vägar, smidig o bekväm om man är runt 1o75. Mycket skoj för liten peng vill jag påstå.

    ha de´
    Knarr
    Välkommen. Du har ju en mycket användbar hoj till skillnad mot många andra. Du kan ju komma dit du vill utan att vara begränsad av vägvalet.
    Körde ju själv småhojar på 50-talet på 250cc men numera 600cc med offroadstuk.

  4. #4
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Välkommen! 250 cc räcker långt. Du har en hoj som kan köras dit du har lust och ju billigare ju bättre för då vågar man ha lite kul utan att riskera ruin och bankrutt.

    Motorväg? Där ska man väl bara köra om man har bil..

    ...............hmmm - om du vill att vi ska mobba dig lite så säg till så får vi väl försöka.
    Ove

  5. #5
    Medlem pentti01s avatar
    Reg.datum
    jun 2011
    Ort
    Storvik
    Inlägg
    1 232
    Hej o välkommen
    Du kommer säkert att trivas på detta forum! Här är det ingen som mobbar någon !
    Kul att höra att du trivs med din hoj och att den passar dina ändamål, så ska det vara.
    Lägg gärna ut lite bilder på den, det uppskattas alltid !!

  6. #6
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2012
    Ort
    Karlskoga
    Inlägg
    140
    Hej och välkommen Här kommer du trivas alldeles utmärkt!

    Men du har dock inte minst kubik här
    Senast redigerat av simonwellander den 2013-06-10 klockan 09:05.

  7. #7
    Medlem Knarrs avatar
    Reg.datum
    jun 2013
    Ort
    Södermanland
    Inlägg
    230
    Tackar för välkomnandet verkar va ett trevligt plejs det här.
    Har inget emot kubik eller hästkrafter o vridmoment, men just nu säger plånboken att min tvåfemti passar mig bäst Kanske blir det nåt större i framtiden, det visar sig. Har alltid trånat efter en Sportster eller en gammal 750 sida. Sneglar ofta på Kawasakis VN 800 oxå, dom är lite överkomligare i pris.
    Ska fixa några bilder på moppen o lägga upp.

  8. #8
    Medlem Jourtjänsts avatar
    Reg.datum
    jun 2012
    Ort
    Helsingborg
    Inlägg
    542
    Välkommen. Här är bara trevligt att vara. Själv gillar jag alla mina kubik och vill inte vara utan dem. Är inte största hojen här på låååånga vägar dock

  9. #9
    Medlem Foosis avatar
    Reg.datum
    aug 2012
    Ort
    skogen
    Inlägg
    479
    välkommen Knarren


    akt garage:
    Buell X1 Lightning



    tidigare hojar:

    Kawasaki ZZR 1200
    Yamaha XV1600 Wildstar
    BMW R1150RT
    Aprilia SL1000 Falco
    Intruder 1400 *2
    Kawasaki VN900 Classic
    Honda CB600 Hornet
    Suzuki 380

    SMC medlem
    SCRC Medlem


  10. #10
    Medlem Knarrs avatar
    Reg.datum
    jun 2013
    Ort
    Södermanland
    Inlägg
    230
    Tack å bock igen!

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •