Sidan 2 av 3 FörstaFörsta 123 SistaSista
Resultat 11 till 20 av 25

Ämne: Custom och sittställning

  1. #11
    Medlem klauss avatar
    Reg.datum
    feb 2009
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    863
    Citat Ursprungligen postat av Jourtjänst Visa inlägg
    Ni som kör customhojar, har ni en sådan sittställning så att ni kan köra riktigt långa turer?

    Jag har kört 100 mil på min costomhoj nu och har inga problem med svanskotan längre, vilket jag hade de två första dagarna. Men jag märker att jag blir mer trött och öm i ryggmusklerna än jag blev på min BMW.
    jag har kört två långturer på 225mil på ca 30 timmar och i augusti ska jag ta nästa ironbutt, 200mil på 24 timmar, har inga som helst problem med sittställning eller att få ont i kroppen. Vet inte om detta är svar på din fråga men jag kan köra långt i alla fall

  2. #12
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    Citat Ursprungligen postat av klaus Visa inlägg
    jag har kört två långturer på 225mil på ca 30 timmar och i augusti ska jag ta nästa ironbutt, 200mil på 24 timmar, har inga som helst problem med sittställning eller att få ont i kroppen. Vet inte om detta är svar på din fråga men jag kan köra långt i alla fall
    Tror nog att det har en mycket stor betydelse om hojens comfort passar föraren perfekt, vilket din hoj verkar göra.
    Kanske många försöker att ha en sittstil som då inte passar varken föraren eller hur hojen är utformad med tanke på styrhöjd, sadelhöjd, fotpinnar osv.

  3. #13
    Medlem TheCrows avatar
    Reg.datum
    mar 2013
    Ort
    Uppland
    Inlägg
    720
    Som newbie så brukar våra turer när vi övningskör bli typ 15 mil, eller typ 2-4 timmar om räknar tid. Visst blir jag lite trött i ryggen och får träsmak men det är mest ovanan tänker jag. Jag sitter både krokigare längre tid på cykeln utan problem så jag tror inte det har så mycket med hur motorcykeln eventuellt påverkar sittställningen. Det är mest macgyver-klubbens lobbingförsök för att rättfärdiga sina inköp, ungefär som SUV-ägare med andra ord.

    /Freddo

  4. #14
    Medlem Foosis avatar
    Reg.datum
    aug 2012
    Ort
    skogen
    Inlägg
    479
    det tar ju ett tag att sitta in en ny hoj alltså ... oavsätt hur skön den verkar vara vid provsittning.
    kör in den med lagom tålamod.. stanna för kaffe... ofta....och tjata etc... det är fö det som är kul med ny hoj

    jag tycker det djäkligt skönt ställa mig upp ibland... på sporthojen normalt........på passagerarpinnarna när åker glidaren.. sträcker lite på ryggen... gör lite kuta rygg.. svanka... när sträckåker... oavsätt hoj.
    säger som en del innan... det hänger mycket på hur man väljer sitta. Och nu pratar jag om en normal hoj, inte någon hönspinne med apstyre eller liknande


    akt garage:
    Buell X1 Lightning



    tidigare hojar:

    Kawasaki ZZR 1200
    Yamaha XV1600 Wildstar
    BMW R1150RT
    Aprilia SL1000 Falco
    Intruder 1400 *2
    Kawasaki VN900 Classic
    Honda CB600 Hornet
    Suzuki 380

    SMC medlem
    SCRC Medlem


  5. #15
    Medlem Jourtjänsts avatar
    Reg.datum
    jun 2012
    Ort
    Helsingborg
    Inlägg
    542
    Citat Ursprungligen postat av Foosi Visa inlägg
    Och nu pratar jag om en normal hoj, inte någon hönspinne med apstyre eller liknande
    Vad är en hönspinne?

  6. #16
    Medlem swedans avatar
    Reg.datum
    feb 2009
    Ort
    Roslagen
    Inlägg
    385
    Citat Ursprungligen postat av Jourtjänst Visa inlägg
    Vad är en hönspinne?
    Måste ju vara en sån här:

    Hellre omkörd och bortkommen än omkommen och bortkörd

  7. #17
    Medlem Jourtjänsts avatar
    Reg.datum
    jun 2012
    Ort
    Helsingborg
    Inlägg
    542
    Citat Ursprungligen postat av swedan Visa inlägg
    Måste ju vara en sån här:


  8. #18
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    det är nog chickenrace på gäng
    med hönspinne menas ju det raka styret som en del custom har och då förarna ägnar sig åt räkstilen.
    Senast redigerat av Olle Å den 2013-06-11 klockan 20:23.

  9. #19
    Medlem Jourtjänsts avatar
    Reg.datum
    jun 2012
    Ort
    Helsingborg
    Inlägg
    542
    Denna bilden ovan är dock väldigt illustrativ för en hönspinne, så det kan nog gälla för denna hoj oxå

  10. #20
    Medlem Lillens avatar
    Reg.datum
    mar 2011
    Ort
    Bergshamra (Norrtälje) Men även i Haninge.
    Inlägg
    41
    Jag är inte så lång (1.68) så tillbakaflyttning av styre har varit ett måste på dom lite större glidarna jag haft. Sen har jag även en Airhawk-dyna, som jag använder vid turer över 5 mil.
    Sen föredrar jag fotpinnar istället för plattor, så man kan sträcka ut benen. Ja man kan sätta pinnar på motorbågen, men dit når inte mina ben

    ha det
    Lillen

Liknande ämnen

  1. Köp av Custom
    Av MrAlex i forum Custom
    Svar: 23
    Senaste inlägg: 2015-04-17, 09:23
  2. Råd beg custom hoj
    Av lassebe i forum Custom
    Svar: 21
    Senaste inlägg: 2014-04-18, 09:23
  3. Svar: 4
    Senaste inlägg: 2012-10-02, 16:31
  4. Touring vs Custom 0-1
    Av Jonas i forum Övrigt hojsnack
    Svar: 52
    Senaste inlägg: 2010-07-22, 12:04
  5. Custom packväska
    Av kriegserklärung i forum Custom
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2008-04-09, 19:15

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •