Sidan 3 av 3 FörstaFörsta 123
Resultat 21 till 25 av 25

Ämne: Custom och sittställning

  1. #21
    Medlem Jourtjänsts avatar
    Reg.datum
    jun 2012
    Ort
    Helsingborg
    Inlägg
    542
    Idag gjorde jag min första långtur med min Dragstar 1100. 75 mil - Helsingborg, Hässleholm, Tingsryd, Emmaboda, Kosta, Orrefors, Älghult, Oskarshamn, Västervik, Söderköping, Norrköping, Nyköping, Trosa, Södertälje och Älvsjö. Jag valde en väg så långt österut som möjligt för att få sol, sol och sol men fick bara regn, regn och regn.

    Jag satt som en prins på den nya hojen - inga smärtor, ömheter eller tröttheter någonstans i kroppen. Till och med träsmaken höll sig borta tills jag var i Södertäljetrakten, så den kändes bara de sista milen. Jag är verkligen förvånad, jag visste inte att en hoj kan vara så bekväm! Jag använde också min Airhawk 2 på denna tur.

    På tisdag eller onsdag bär det hem igen - antingen E4 till Motala, sedan landsväg till Värnamo och motorväg igen. Eller Nynäshamn och Gotland till Oskarshamn och rutten ovan från Oskarshamn till Helsingborg, reverserad med andra ord men med avstickare till Gotland (jag spar ju en massa mil på det). Jag bestämmer vilken jag väljer när jag sitter på hojen för att sticka hemåt (det beror på priserna för Gotlandsfärjan också, jag har inte kollat dem ännu).

  2. #22
    Medlem Zeeuuss avatar
    Reg.datum
    jul 2011
    Ort
    Värmdö
    Inlägg
    136
    Kul, då är du uppe i mina hemtrakter.
    /Zeeuus

  3. #23
    Medlem Foosis avatar
    Reg.datum
    aug 2012
    Ort
    skogen
    Inlägg
    479
    kul för dig. grattis till den nya upptäckten.
    jag misstänker att många som inte tror att höga styren tex går att köra med skulle bli något förvånade.
    fast då menar jag inte denna apa ) hehe


    akt garage:
    Buell X1 Lightning



    tidigare hojar:

    Kawasaki ZZR 1200
    Yamaha XV1600 Wildstar
    BMW R1150RT
    Aprilia SL1000 Falco
    Intruder 1400 *2
    Kawasaki VN900 Classic
    Honda CB600 Hornet
    Suzuki 380

    SMC medlem
    SCRC Medlem


  4. #24
    Medlem
    Reg.datum
    maj 2013
    Ort
    Karlskoga
    Inlägg
    309
    Citat Ursprungligen postat av Jourtjänst Visa inlägg
    Idag gjorde jag min första långtur med min Dragstar 1100. 75 mil - Helsingborg, Hässleholm, Tingsryd, Emmaboda, Kosta, Orrefors, Älghult, Oskarshamn, Västervik, Söderköping, Norrköping, Nyköping, Trosa, Södertälje och Älvsjö. Jag valde en väg så långt österut som möjligt för att få sol, sol och sol men fick bara regn, regn och regn.

    Jag satt som en prins på den nya hojen - inga smärtor, ömheter eller tröttheter någonstans i kroppen. Till och med träsmaken höll sig borta tills jag var i Södertäljetrakten, så den kändes bara de sista milen. Jag är verkligen förvånad, jag visste inte att en hoj kan vara så bekväm! Jag använde också min Airhawk 2 på denna tur.

    På tisdag eller onsdag bär det hem igen - antingen E4 till Motala, sedan landsväg till Värnamo och motorväg igen. Eller Nynäshamn och Gotland till Oskarshamn och rutten ovan från Oskarshamn till Helsingborg, reverserad med andra ord men med avstickare till Gotland (jag spar ju en massa mil på det). Jag bestämmer vilken jag väljer när jag sitter på hojen för att sticka hemåt (det beror på priserna för Gotlandsfärjan också, jag har inte kollat dem ännu).
    Fint att höra.
    Lite intresserad av Airhawk, använder du den mellanstora modellen?
    http://www.handelsboden.com/airhawk-p-1134-c-116.aspx
    Själv har jag känt lite träsmak nu i början men den blir mindre och mindre, har också kompleterat med en geldyna från biltema.
    http://biltema.se/sv/Bil---MC/MC/Per...ortsits-82750/
    Senast redigerat av Per Lindström den 2013-06-24 klockan 10:44.

  5. #25
    Medlem Jourtjänsts avatar
    Reg.datum
    jun 2012
    Ort
    Helsingborg
    Inlägg
    542

    Custom och sittställning

    Citat Ursprungligen postat av Per Lindström Visa inlägg
    Fint att höra.
    Lite intresserad av Airhawk, använder du den mellanstora modellen?
    Jag använder den mellanstora på bilden.

Liknande ämnen

  1. Köp av Custom
    Av MrAlex i forum Custom
    Svar: 23
    Senaste inlägg: 2015-04-17, 09:23
  2. Råd beg custom hoj
    Av lassebe i forum Custom
    Svar: 21
    Senaste inlägg: 2014-04-18, 09:23
  3. Svar: 4
    Senaste inlägg: 2012-10-02, 16:31
  4. Touring vs Custom 0-1
    Av Jonas i forum Övrigt hojsnack
    Svar: 52
    Senaste inlägg: 2010-07-22, 12:04
  5. Custom packväska
    Av kriegserklärung i forum Custom
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2008-04-09, 19:15

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •