Resultat 1 till 9 av 9

Ämne: Tips var man kan sätta gaffelväskan....

  1. #1

    Tips var man kan sätta gaffelväskan....

    Ack ja...
    Var på biltema och köpte en gaffelväska, till min yamaha dragstar classic 1100....
    problemet är att den inte kan sitta under framlyktan.
    den får plats, jovisst. men om jag bromsar det minsta lilla så trycks den ihop mellan skärmen och ljuset,inte bra, har även tagit bort sadeln bak och satt solorack istället,
    testade att ta bort vindrutan och sätta den uppe på styret, men då sitter kopplings och broms vajrarna i vägen,
    tacksam för tips...

  2. #2
    Medlem Jourtjänsts avatar
    Reg.datum
    jun 2012
    Ort
    Helsingborg
    Inlägg
    542
    Citat Ursprungligen postat av 50+spättan Visa inlägg
    Ack ja...
    Var på biltema och köpte en gaffelväska, till min yamaha dragstar classic 1100....
    problemet är att den inte kan sitta under framlyktan.
    den får plats, jovisst. men om jag bromsar det minsta lilla så trycks den ihop mellan skärmen och ljuset,inte bra, har även tagit bort sadeln bak och satt solorack istället,
    testade att ta bort vindrutan och sätta den uppe på styret, men då sitter kopplings och broms vajrarna i vägen,
    tacksam för tips...
    Jag kommer också att vara nyfiken på svaren på detta inlägg...

  3. #3
    Medlem Foosis avatar
    Reg.datum
    aug 2012
    Ort
    skogen
    Inlägg
    479
    Citat Ursprungligen postat av 50+spättan Visa inlägg
    Ack ja...
    Var på biltema och köpte en gaffelväska, till min yamaha dragstar classic 1100....
    problemet är att den inte kan sitta under framlyktan.
    den får plats, jovisst. men om jag bromsar det minsta lilla så trycks den ihop mellan skärmen och ljuset,inte bra, har även tagit bort sadeln bak och satt solorack istället,
    testade att ta bort vindrutan och sätta den uppe på styret, men då sitter kopplings och broms vajrarna i vägen,
    tacksam för tips...

    OK, här kommer ett par idéer. baksida på sissyn ! fram på ramen längre ner typ under kylaren .. ej säker var den sitter på Dragstar !

  4. #4
    Medlem
    Reg.datum
    jul 2011
    Ort
    Malmö, Skåne
    Inlägg
    406
    Sätt en lång rem på den och ha den som axelväska? Bind fast den på underarmen med två remmar?

    Nä, men seriöst. Foosi's förslag låter vettigt. Antingen över eller under kylaren. Man borde ju kunna remma fast den i ramen där...
    Senast redigerat av Reject den 2013-06-08 klockan 18:08.

  5. #5
    Medlem Foosis avatar
    Reg.datum
    aug 2012
    Ort
    skogen
    Inlägg
    479
    Citat Ursprungligen postat av Reject Visa inlägg
    Sätt en lång rem på den och ha den som axelväska? Bind fast den på underarmen med två remmar?

    Nä, men seriöst. Foosi's förslag låter vettigt. Antingen över eller under kylaren. Man borde ju kunna remma fast den i rammen där...
    jo, man kan ju hänga runt halsen också.... om den är riktigt snygg

  6. #6
    Fäst den bakom sadeln, det bör funka bara att den inte sliter på lacken. Kolla, kan vara värt ett försök.
    Jan-Olov

  7. #7
    Medlem Jourtjänsts avatar
    Reg.datum
    jun 2012
    Ort
    Helsingborg
    Inlägg
    542

    Tips var man kan sätta gaffelväskan....

    Citat Ursprungligen postat av Foosi Visa inlägg
    OK, här kommer ett par idéer. baksida på sissyn ! fram på ramen längre ner typ under kylaren .. ej säker var den sitter på Dragstar !
    Det finns ingen kylare på Dragstar - vi är lyckligt befriade från denna. Jag vet inte om det fanns på särskilt många hojar då motorn utvecklades en gång i tiden - 1981. Så detta är gamla, enkla hederliga grejer.

  8. #8
    Medlem Foosis avatar
    Reg.datum
    aug 2012
    Ort
    skogen
    Inlägg
    479
    Citat Ursprungligen postat av Jourtjänst Visa inlägg
    Det finns ingen kylare på Dragstar - vi är lyckligt befriade från denna. Jag vet inte om det fanns på särskilt många hojar då motorn utvecklades en gång i tiden - 1981. Så detta är gamla, enkla hederliga grejer.
    ok, luftkyld som wildstar alltså

  9. #9

    Bra tips

    Ha ha... binda den på armen, att jag inte tänkte på det...gillar folk med humor,
    sissyn är bortplockad, har bara ett solorack, det går förvisso att ha den bakom sadeln,
    men sadeln är ny ( Danny Gray ) inte så bred som originalet, så det ser lite konstigt ut,
    har sett att vissa sätter den på baksidan av vindrutan, men den är också bortplockad,
    ska kolla mer på ramen, om där är plats, väskan är perfekt, får plats med punkterings sprayen +
    låset och ett litet regn/solskydd,

Liknande ämnen

  1. Tips på hoj
    Av 2wheel i forum Custom
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2020-02-08, 20:53
  2. Mat tips ?
    Av pentti01 i forum Övrigt hojsnack
    Svar: 21
    Senaste inlägg: 2015-06-05, 23:01
  3. Dagens PC Tips.
    Av Ankan1 i forum Off topic
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2014-04-06, 09:10
  4. Var sätta day running lights
    Av fistkiller i forum Custom
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2014-03-28, 11:55

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •