Sidan 3 av 3 FörstaFörsta 123
Resultat 21 till 29 av 29

Ämne: Får ont av ryggskydd

  1. #21
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2012
    Ort
    Karlskoga
    Inlägg
    140
    Citat Ursprungligen postat av Jåke Visa inlägg
    Ryggskyddet utanför byxorna?

    Skickat från min LT25i via Tapatalk 2
    Blev lie konstigt där men ja, den sista biten längst ner på ryggskyddet går några få cm utanför byxorna haha..

    Har provat lite olika "inställningar" nu och nu känns det helt klart bättre. Har dock inte blivit någon längre sträcka än. Jag vill tacka för alla tips jag fått i tråden! En mc-airbag verkar helt klart intressant men antar att de kostar en del och är svåra att få tag på :/

  2. #22
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    [QUOTE=simonwellander;79056]Blev lie konstigt där men ja, den sista biten längst ner på ryggskyddet går några få cm utanför byxorna haha..

    Har provat lite olika "inställningar" nu och nu känns det helt klart bättre. Har dock inte blivit någon längre sträcka än. Jag vill tacka för alla tips jag fått i tråden! En mc-airbag verkar helt klart intressant men antar att de kostar en del och är svåra att få tag på :/[/QUOT

    Kostar väl ca 2000:- Inte svåra att få tag på. Kolla på www.tryggsaker.se så kan du nog klicka dig fram.

  3. #23
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2012
    Ort
    Karlskoga
    Inlägg
    140
    Citat Ursprungligen postat av Olle Å Visa inlägg
    Kostar väl ca 2000:- Inte svåra att få tag på. Kolla på www.tryggsaker.se så kan du nog klicka dig fram.
    Hittar inte :S (Jag kan vara lite dum i skallen också)

    En sökning på "airbag" gav inte mycket mer än denna: http://www.tryggsaker.se/point-two-airbagvast-barn-2 som verkar vara avsedd för ridsporter Men min plånbok säger emot. Jag jag får lägga hela idén med airbag på hyllan

    Jag tog en liten sväng förut på 8 mil och kände inte så mycket av ryggskyddet faktiskt. Lite, men bara lite, inte så att det blev störande. Jag tror helt enkelt att jag hade ryggskyddet för högt upp, och för spänt, förut.

  4. #24
    Citat Ursprungligen postat av Jonas76 Visa inlägg
    Detta kör jag med och det är grymt skönt och formar sig lite efter ryggen.
    http://www.mc-boden.se/sortiment/sky...skydd?vmcchk=1
    Det var detta skyddet jag testade! Rekomenderas!
    Det blir inte roligare än vad du gör det till

  5. #25
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2012
    Ort
    Karlskoga
    Inlägg
    140
    Citat Ursprungligen postat av Allaandranamnvarupptagna Visa inlägg
    Det var detta skyddet jag testade! Rekomenderas!
    Rimligt pris också! Får se hur det blir, men tack för alla tips!

  6. #26
    Medlem pentti01s avatar
    Reg.datum
    jun 2011
    Ort
    Storvik
    Inlägg
    1 232
    Jag är också på väg att köpa mitt första ryggskydd någonsin,, ( ja; jag skäms,, ,)
    Tänkte först vara snål o köpa Biltemas men efter att läst inläggen här, blir det Halvarssons. Butiken där jag ska handla ny hjälm, jacka , handskar och ryggskydd ,säljer just Halvarssons. Litar på att dom kan hitta rätt storlek till mig.

  7. #27
    Jåke
    Gäst

    Sv: Får ont av ryggskydd

    Har kört med Halvarsson Track i flera år. En stor fördel är att det formar sig efter kroppen.

    Skickat från min LT25i med Tapatalk 4 Beta

  8. #28
    Bloggare Ninas avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    6 430

    Halvarsson Buckler

    Jag använder Halvarsson Buckler, sitter toppen på mig. Formar sig efter brukarens ryggtavla så efter några gångers användande sitter det så bra att man inte ens märker av den. Justerbar i midjan (man kan flytta bältet lite uppåt eller neråt som man behagar), axelremmarna är justerbara. Man kan även ta av tyget och tvätta det vilket jag tyckte var fiffigt när jag letade efter ryggskydd. Inte det billigaste men jag är helnöjd.

    Jag har även en Lindstrand skyddsjacka, används under tröjor varma sommardagar när en mc-jacka är för varm. Sitter också som gjutet på mig, känner inte av att den sitter på kroppen. Den har skydd för axlar, armbågar, bröstkorg och rygg.

    Be butiken om hjälp att prova ut en bra storlek. Det du ska tänka på är att ryggskyddet får inte sitta så pass att det petar i nacken. Då är den för stor.
    Bifogade bilder Bifogade bilder
    Senast redigerat av Nina den 2013-06-27 klockan 08:23.

  9. #29
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2012
    Ort
    Karlskoga
    Inlägg
    140
    Citat Ursprungligen postat av pentti01 Visa inlägg
    Jag är också på väg att köpa mitt första ryggskydd någonsin,, ( ja; jag skäms,, ,)
    Tänkte först vara snål o köpa Biltemas men efter att läst inläggen här, blir det Halvarssons. Butiken där jag ska handla ny hjälm, jacka , handskar och ryggskydd ,säljer just Halvarssons. Litar på att dom kan hitta rätt storlek till mig.
    De flesta verkar inte ha några problem med komforten på sina biltema-ryggskydd. (Bara jag haha) Men nu känns det helt klart bättre, var bara tvungen att experimentera lite med "inställningarna" för att hitta det läge som passade bäst för mig.

    Citat Ursprungligen postat av Jåke Visa inlägg
    Har kört med Halvarsson Track i flera år. En stor fördel är att det formar sig efter kroppen.
    Kan tänka mig att det gör en hel del!

    Citat Ursprungligen postat av Nina Visa inlägg
    Jag använder Halvarsson Buckler, sitter toppen på mig. Formar sig efter brukarens ryggtavla så efter några gångers användande sitter det så bra att man inte ens märker av den.
    Låter som ett vettigt ryggskydd Ser bekvämt ut till och med.

    Citat Ursprungligen postat av Nina Visa inlägg
    Be butiken om hjälp att prova ut en bra storlek. Det du ska tänka på är att ryggskyddet får inte sitta så pass att det petar i nacken. Då är den för stor.
    Då tror jag att jag har rätt storlek i alla fall. Har storlek M och är ungefär 176 cm lång.

Liknande ämnen

  1. Ryggskydd
    Av jrutgers i forum Utrustning & Tillbehör
    Svar: 47
    Senaste inlägg: 2014-07-15, 07:41
  2. Ryggskydd
    Av honda500 i forum Utrustning & Tillbehör
    Svar: 21
    Senaste inlägg: 2012-02-12, 14:57
  3. Ryggskydd
    Av cribbe i forum Utrustning & Tillbehör
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2011-09-18, 19:10
  4. Ryggskydd
    Av Nina i forum Övrigt hojsnack
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2009-07-28, 16:30
  5. Ryggskydd
    Av pewa i forum Övrigt hojsnack
    Svar: 19
    Senaste inlägg: 2008-08-21, 14:32

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •