Sidan 2 av 3 FörstaFörsta 123 SistaSista
Resultat 11 till 20 av 29

Ämne: Får ont av ryggskydd

  1. #11
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2012
    Ort
    Karlskoga
    Inlägg
    140
    Citat Ursprungligen postat av Allaandranamnvarupptagna Visa inlägg
    Jag var på Classons mc i bromölla för någon vecka sedan och testade ett av deras ryggskydd, kommer inte på vad den hette men, materialet var väldigt likt sådan här Tempur material man brukar ha i kuddar och madrasser, jag kände inte ens att jag hade skyddet på mig och de formades perfekt efter ens ryggtavla!

    Ett hett tipps för dig ?
    Låter riktigt intressant! Hmm. Får kanske leta efter något liknande

    Citat Ursprungligen postat av Olle Å Visa inlägg
    Kan ge dig ett tips på ett skydd du inte märker, som jag själv använder. Det är en Airbag-väst med insydda fickor som blåses upp av en kolsyrepatron och skyddar överkroppen, svanken och fixerar nacken om man exvis trillar av hojen. Råkade köra på en bil som tvärstannade förra hösten och for i backen. Kände absolut ingenting av markkontakten för västen blåstes upp.
    Har själv ett Biltemaskydd jag använt ganska mycket, men aldrig haft problem även efter heldagskörning.
    Har faktiskt sett såna! Har dock inte hittat de någonstans att köpa här i Sverige Var köpte du din?

    Citat Ursprungligen postat av Bighoj Visa inlägg
    Har själv exakt samma ryggskydd och har heller ej haft några problem.Då vi provade ut skydden på Biltema så letade vi upp en stol och provsatt med ryggskydden på.Har en tendens att sjunka ihop när jag kör och har även lite problem efter en operation av magmunnen vilket gör att jag måste ha njurbältet ganska hårt fastspänt för att behålla en bra körställning vid längre körningar.Har som sagt inga som helst besvär av ryggskyddet.
    En korkad fråga,men har du tagit bort skyddet som finns i mc-jackan,om du nu har något sådant ?
    Jo, det verkar som de flesta inte har några problem med Biltema-skyddet. Så något måste jag ju göra fel..

    Har en jacka liknande denna: http://www.handelsboden.com/indian-s...671-c-102.aspx Exakt den modellen jag har finns inte kvar i deras lager, men visst har den en ficka för ryggskydd (men inget som följde med).

  2. #12
    Medlem Jonas76s avatar
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Haninge
    Inlägg
    249
    Detta kör jag med och det är grymt skönt och formar sig lite efter ryggen.
    http://www.mc-boden.se/sortiment/sky...skydd?vmcchk=1
    KTM 950SM

  3. #13
    Medlem
    Reg.datum
    jan 2011
    Ort
    Skåne
    Inlägg
    403
    Citat Ursprungligen postat av simonwellander Visa inlägg
    Låter riktigt intressant! Hmm. Får kanske leta efter något liknande



    Har faktiskt sett såna! Har dock inte hittat de någonstans att köpa här i Sverige Var köpte du din?



    Jo, det verkar som de flesta inte har några problem med Biltema-skyddet. Så något måste jag ju göra fel..

    Har en jacka liknande denna: http://www.handelsboden.com/indian-s...671-c-102.aspx Exakt den modellen jag har finns inte kvar i deras lager, men visst har den en ficka för ryggskydd (men inget som följde med).
    Vet inte direkt om du gör något fel.Vi är ju olika så det som funkar för en del funkar inte för andra,men man vill ju så klart veta var problemet ligger för att undvika det i framtiden.

  4. #14
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2012
    Ort
    Karlskoga
    Inlägg
    140
    Citat Ursprungligen postat av Jonas76 Visa inlägg
    Detta kör jag med och det är grymt skönt och formar sig lite efter ryggen.
    http://www.mc-boden.se/sortiment/sky...skydd?vmcchk=1
    Tack. Ser ut att ha "spännet" längre ner än biltemas :O Vilket jag tror är bra!

    Citat Ursprungligen postat av Bighoj Visa inlägg
    Vet inte direkt om du gör något fel.Vi är ju olika så det som funkar för en del funkar inte för andra,men man vill ju så klart veta var problemet ligger för att undvika det i framtiden.
    Jo så är det ju. Men en sak jag märkt är att mina mc-byxor ofta "håller uppe" ryggskyddet för högt. Med det menar jag att mc-byxorna sitter ganska högt upp på mig när jag sitter på hojen, och byxorna liksom "skjuter upp" spännet i fram till ryggskyddet nästan över revbenen. Jag tror detta kan vara en del av problemet Själva midjebältet sitter typ precis under revbenen när jag sitter i den position som jag brukar. Hur sitter det på dig?

  5. #15
    Jag använder ett Halvarsson skydd storlek L, det är så långt att jag har det innanför byxorna och det varken klämmer eller gör ont. Nackdelen är att det blir ganska varmt.
    Jan-Olov

  6. #16
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    Citat Ursprungligen postat av simonwellander Visa inlägg
    Tack. Ser ut att ha "spännet" längre ner än biltemas :O Vilket jag tror är bra!



    Jo så är det ju. Men en sak jag märkt är att mina mc-byxor ofta "håller uppe" ryggskyddet för högt. Med det menar jag att mc-byxorna sitter ganska högt upp på mig när jag sitter på hojen, och byxorna liksom "skjuter upp" spännet i fram till ryggskyddet nästan över revbenen. Jag tror detta kan vara en del av problemet Själva midjebältet sitter typ precis under revbenen när jag sitter i den position som jag brukar. Hur sitter det på dig?
    Dom här lösa ryggskydden tycker jag verkar bäst om man har ett goretex ställ och har skyddet utanpå byxorna. har provat med skinnställ, men det funkar inte bra. Har man det utanpå byxorna så kommer bältet i bra position. Drar man åt bältet hårt, blir man ju inte hungrig på hela dan.
    Senast redigerat av Olle Å den 2013-06-10 klockan 08:35.

  7. #17
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2012
    Ort
    Karlskoga
    Inlägg
    140
    Citat Ursprungligen postat av Jan-Olov Visa inlägg
    Jag använder ett Halvarsson skydd storlek L, det är så långt att jag har det innanför byxorna och det varken klämmer eller gör ont. Nackdelen är att det blir ganska varmt.
    Tack för informationen! Jag har alltid kört med mitt utanför byxorna, kan vara värt att prova en gång med ryggskyddet innanför byxorna som du säger, och se hur det känns .

    Citat Ursprungligen postat av Olle Å Visa inlägg
    Dom här lösa ryggskydden tycker jag verkar bäst om man har ett goretex ställ och har skyddet utanpå byxorna. har provat med skinnställ, men det funkar inte bra. Har man det utanpå byxorna så kommer bältet i bra position. Drar man åt bältet hårt, blir man ju inte hungrig på hela dan.
    Kör med skyddet utanför, men bältet åker upp i alla för mig

  8. #18
    Medlem pentti01s avatar
    Reg.datum
    jun 2011
    Ort
    Storvik
    Inlägg
    1 232
    Citat Ursprungligen postat av Olle Å Visa inlägg
    Dom här lösa ryggskydden tycker jag verkar bäst om man har ett goretex ställ och har skyddet utanpå byxorna. har provat med skinnställ, men det funkar inte bra. Har man det utanpå byxorna så kommer bältet i bra position. Drar man åt bältet hårt, blir man ju inte hungrig på hela dan.
    ,,kanske jag borde prova, som är lite "matglad" ?

  9. #19
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2012
    Ort
    Karlskoga
    Inlägg
    140
    Citat Ursprungligen postat av pentti01 Visa inlägg


    ,,kanske jag borde prova, som är lite "matglad" ?
    Hahaha

  10. #20
    Jåke
    Gäst
    Ryggskyddet utanför byxorna?

    Skickat från min LT25i via Tapatalk 2

Liknande ämnen

  1. Ryggskydd
    Av jrutgers i forum Utrustning & Tillbehör
    Svar: 47
    Senaste inlägg: 2014-07-15, 07:41
  2. Ryggskydd
    Av honda500 i forum Utrustning & Tillbehör
    Svar: 21
    Senaste inlägg: 2012-02-12, 14:57
  3. Ryggskydd
    Av cribbe i forum Utrustning & Tillbehör
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2011-09-18, 19:10
  4. Ryggskydd
    Av Nina i forum Övrigt hojsnack
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2009-07-28, 16:30
  5. Ryggskydd
    Av pewa i forum Övrigt hojsnack
    Svar: 19
    Senaste inlägg: 2008-08-21, 14:32

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •