Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12
Resultat 11 till 14 av 14

Ämne: CCT

  1. #11
    Hondamannen
    Gäst
    Har varit hos en honda handlare här i Tyskland....Han sa att ljudet som jag hör är orsakad av vibrationer och han trodde inte heller att det kom from kamkedjan eller kamkedjespännaren. Det låter ibland som en kedja som inte är ordentligt spänd eller en metallbit som ligger löst och vibrerar.

    Jag tycker att det kommer från främre delen av motorn medan honda mekanikern tyckte att den kom från bakre delen av motorcykeln.

    Jag lyckades lokalisera ett surrande ljud till lyset men jag har inte hunnit lyssna mer nogrannt.

    Har ni några tips och råd? Jag blir snart vansinning av det där ljudet.

  2. #12
    Medlem Cy2s avatar
    Reg.datum
    sep 2012
    Ort
    Söder
    Inlägg
    351
    Öronproppar

  3. #13
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Citat Ursprungligen postat av Hondamannen Visa inlägg
    Jag lyckades lokalisera ett surrande ljud till lyset men jag har inte hunnit lyssna mer nogrannt.

    Har ni några tips och råd? Jag blir snart vansinning av det där ljudet.
    Titta runt alla kåpor och plåtkanter efter lösa skruvar. Jag har själv lämnat in hoj p.g.a. skramlande kamkedja och skamset fått hämta hojen med en skruv åtdragen i kåpan. Det blev i och för sig billigt....
    Ove

  4. #14
    Hondamannen
    Gäst
    Ove jag tror att ljudet kommer från främre lampa men det är inget som är lös. Det låter som att ljudet kommer inifrån lampan. Ljudet är en kombination av ett surrande ljud samt en lös vibrerande metallbit.

    Mvh

    Hondamannen

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •