Sidan 3 av 3 FörstaFörsta 123
Resultat 21 till 22 av 22

Ämne: Väldigt snedslitna däck!

  1. #21
    Mc-Bosse
    Gäst
    Ett mysterium:

    Det verkar egendomligt att ett sprillans nytt däck skulle slita mer på ena sidan vid normal allsidig körning. Lufttrycket kan ju inte vara orsaken för står hjulet i rätt vinkel så blir det antingen mer slitet i ytterkanterna (lite luft) eller i mitten (för mycket). Mina Avon Venom X inköpta/monterade av en däckfirma för 2 eller 3 år sedan är jämn slitna efter typ 1500 mil både fram och bak. Måste ju vara något med hjulet/hjulen som lutar fel. Eller är däcken felkonstruerade från början. Inte kan man ha en sådan körstil så däcken ser ut som TS visar bilder på? Kan hela ramen på hojen vara sned kanske efter en tidigare kraftig vurpa?

    Hörde att däck som köpes online kan ha exakt samma modellbeteckning som ett likadant köpt hos en däckfirma för betydligt dyrare pengar. Skillnaden är att det dyrare är kvalitet A och är perfekt i alla avseenden medans de billiga kan vara kvalitet B eller C som visserligen inte är trafikfarliga men inte duger att kallas klass A på grund av olika defekter och slumpas bort till de företag som vill köpa dem. Kanske inte relevant i sammanhanget men nämner det ändå.

    Detta med att alla vägar lutar och det skulle påverka slitaget har i varje fall jag aldrig märkt av. Nu gäller det ju bilar för hoj har jag bara haft i 3-4 år.
    Senast redigerat av Mc-Bosse den 2013-06-07 klockan 02:32.

  2. #22
    Medlem rävens avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Linneryd
    Inlägg
    3 259
    När man konfronterar däckskrängare med varför det blir så eller så, får man undvikande svar. Våra vägar är svagt lutande för vatten avrinning, somliga är vänstersvängare osv. Blandningar av hårt å mjukare gummi brukar göra mina däck kantiga. Stommens stabilitet har stor betydelse hur ett däck slits.
    Jan

Liknande ämnen

  1. Just nu blev jag väldigt sugen på:
    Av jrutgers i forum Off topic
    Svar: 23
    Senaste inlägg: 2016-05-05, 00:48
  2. Svar: 74
    Senaste inlägg: 2013-05-01, 13:57
  3. Väldigt slö hoj och kallt avgasrör, gsx750f
    Av livewire i forum Mekhörnan
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2012-07-07, 10:49
  4. Nya däck
    Av cribbe i forum Street
    Svar: 88
    Senaste inlägg: 2012-01-10, 10:50
  5. Däck?
    Av Mange i forum Mekhörnan
    Svar: 21
    Senaste inlägg: 2010-08-11, 22:06

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •