Sidan 2 av 3 FörstaFörsta 123 SistaSista
Resultat 11 till 20 av 22

Ämne: Väldigt snedslitna däck!

  1. #11
    Medlem swischmcs avatar
    Reg.datum
    okt 2008
    Ort
    infödd 08, dvs förortsbo :)
    Inlägg
    74
    Citat Ursprungligen postat av Jåke Visa inlägg
    Det är ju garanterat ett sätt att få felaktigt slitage. Vänd på siffrorna så går nog hojen bättre också.

    Skickat från min Nexus 7 via Tapatalk 2
    Sorry Jåke, jag skrev fel. 2,7 fram och 3,0 bak. Jag har ändrat i förra inlägget.

  2. #12
    Medlem swischmcs avatar
    Reg.datum
    okt 2008
    Ort
    infödd 08, dvs förortsbo :)
    Inlägg
    74
    Citat Ursprungligen postat av Jåke Visa inlägg
    För sent.
    Vad är för sent?

  3. #13
    Jåke
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av swischmc Visa inlägg
    Vad är för sent?
    Mitt inlägg. Och jag kan inte radera via Tapatalk på plattan...

    Skickat från min Nexus 7 via Tapatalk 2

  4. #14
    Medlem Mats Liifvs avatar
    Reg.datum
    sep 2008
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    4 557
    Citat Ursprungligen postat av Cubalibre Visa inlägg
    Varför öka du trycket i framdäcket om det var bakdäcket som var slut? eller skrev du bara fel? och hjälpte det?
    Höjde trycket i framdäcket, det som slets snett. Med nytt däck och högre tryck blev det inte slitet på samma sätt. Det nya bakdäcket hade jag samma tryck på som innan. Dessvärre höll det bara ungefär hälften så länge som mina bakdäck brukar hålla. Inget jag köper igen.
    ~ Mats

    Min blogg

  5. #15

  6. #16
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Tror att jag svarade dig i annat forum, men jag tar det här också.

    Däckets omkrets är större på mitten än på sidorna och om kanten ligger mot asfalten kommer den att hasa med och slitas onormalt fort. För lågt tryck är mitt tips för då får man en bredare anliggning. När du kör rakt fram ska spåret vara kanske 5 - 7 cm brett. Jag har svårt att på bilden bedöma bredden på slitaget men tycker mig ana att det ligger långt åt sidan. Då kan det nästan bara bero på att du kör med för lågt tryck. (Finns alternativ: Att du står på högerpinnen hela tiden, gasar utav bara fan i alla vänstersvängar och andra otroliga anledningar...)

    Mitt förslag: Höj trycket ganska ordentligt(Rekommenderat + 0,5) och se vad som händer. För säkerhets skull om du har en egen mätare - kolla den för dom kan visa felvärden.
    Ove

  7. #17
    Medlem swischmcs avatar
    Reg.datum
    okt 2008
    Ort
    infödd 08, dvs förortsbo :)
    Inlägg
    74
    Tack alla för hjälpen. Jag ska prova att höja trycket och se om det hjälper. Kan inte riktigt se att det är det som är felet, eftersom däcket bara är slitet på en sida, men det är värt att prova. +0,5 låter dock mycket, är det verkligen att rekommendera?

    Ankan1: mycket bra sida, även om språket var kinesiska? Eller nått... Det jag förstod tar jag med mig.

    Jag hoppas dock på Saarelas förslag, att Honda cbf 1000 helt enkelt inte trivs på Michelin.

  8. #18
    Jåke
    Gäst
    Finns ett maxvärde angivet av tillverkaren. Höj trycket om du vill, men kör inte med högre tryck än det, då kan du få andra problem.

    Skickat från min Nexus 7 via Tapatalk 2

  9. #19
    Ankan1
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av swischmc Visa inlägg
    Tack alla för hjälpen. Jag ska prova att höja trycket och se om det hjälper. Kan inte riktigt se att det är det som är felet, eftersom däcket bara är slitet på en sida, men det är värt att prova. +0,5 låter dock mycket, är det verkligen att rekommendera?

    Ankan1: mycket bra sida, även om språket var kinesiska? Eller nått... Det jag förstod tar jag med mig.

    Jag hoppas dock på Saarelas förslag, att Honda cbf 1000 helt enkelt inte trivs på Michelin.
    Engelska, även om några har problem att läsa detta ibland trots att det är så utbrett.På nätet är man väl ganska körd om man inte kan hantera engelska språket beroende på vart man vänder sig.

    Men som sagt, de tog ju bland annat upp att en bidragande orsak till detta mer udda däckslitage var många gånger körstilen.
    Senast redigerat av Ankan1 den 2013-06-02 klockan 19:20.

  10. #20
    Medlem jrutgerss avatar
    Reg.datum
    sep 2012
    Ort
    West Coast
    Inlägg
    1 379
    Gäller det bara fram eller bara bak eller både och? Och sliter det på samma sida fram och bak isf?

Liknande ämnen

  1. Just nu blev jag väldigt sugen på:
    Av jrutgers i forum Off topic
    Svar: 23
    Senaste inlägg: 2016-05-05, 00:48
  2. Svar: 74
    Senaste inlägg: 2013-05-01, 13:57
  3. Väldigt slö hoj och kallt avgasrör, gsx750f
    Av livewire i forum Mekhörnan
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2012-07-07, 10:49
  4. Nya däck
    Av cribbe i forum Street
    Svar: 88
    Senaste inlägg: 2012-01-10, 10:50
  5. Däck?
    Av Mange i forum Mekhörnan
    Svar: 21
    Senaste inlägg: 2010-08-11, 22:06

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •