Sidan 1 av 4 123 ... SistaSista
Resultat 1 till 10 av 31

Ämne: Här snackar vi äventyr

  1. #1
    Medlem Susies avatar
    Reg.datum
    jul 2012
    Ort
    Roslagen
    Inlägg
    218

    Här snackar vi äventyr

    Höj volymen
    Njuuut

    http://youtu.be/85VErvTqgWc

  2. #2
    Medlem jrutgerss avatar
    Reg.datum
    sep 2012
    Ort
    West Coast
    Inlägg
    1 379
    Tyngt

  3. #3
    Medlem swedans avatar
    Reg.datum
    feb 2009
    Ort
    Roslagen
    Inlägg
    385
    Skön film.
    Några av vägarna så lite riskabla ut...
    Hellre omkörd och bortkommen än omkommen och bortkörd

  4. #4
    Medlem LinusEs avatar
    Reg.datum
    okt 2012
    Ort
    Skåne / Harlösa
    Inlägg
    185
    Grymt !
    Linus E
    -------------------
    Besök görna min äventyrssida där jag löpande läger upp
    mina förberedelser, resor stora som små o ideer kring de mesta...
    www.facebook.com/AdventureLinus

  5. #5
    Medlem Cubalibres avatar
    Reg.datum
    feb 2011
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    355
    Förstår bara inte hur man kan ta risken med att köra i t-shirt och tunna tygbyxor :-/

  6. #6
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Citat Ursprungligen postat av Cubalibre Visa inlägg
    Förstår bara inte hur man kan ta risken med att köra i t-shirt och tunna tygbyxor :-/
    Varmt....kanske? Visst är det bra med heltäckande ställ som vi har här men ser man på världen så är vi nog ganska ovanliga. När jag började köra typ -60 var det normala på nedre delen jeans och upptill kanske skinnjacka. Hjälm förekom. Ungefär så ser det väl ut idag på större delen av klotet.
    Ove

  7. #7
    Medlem Cubalibres avatar
    Reg.datum
    feb 2011
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    355
    Citat Ursprungligen postat av Ove Visa inlägg
    Varmt....kanske? Visst är det bra med heltäckande ställ som vi har här men ser man på världen så är vi nog ganska ovanliga. När jag började köra typ -60 var det normala på nedre delen jeans och upptill kanske skinnjacka. Hjälm förekom. Ungefär så ser det väl ut idag på större delen av klotet.
    Och bara för att majoriteten i världen kör oskyddat så betyder det att det är okej?

    Enligt mig så får man vara bra dum i huvudet om man sätter sig på en motorcykel och kör i t-shirt och tunna tygbyxor eller shorts.

  8. #8
    Medlem Susies avatar
    Reg.datum
    jul 2012
    Ort
    Roslagen
    Inlägg
    218

    Sv: Här snackar vi äventyr

    Den här killen är min "idol" just nu, blir så glad när jag tittar på den vilket jag gjort x antal gånger. Long Way Round kan slänga sig i väggen jämförelsevis.Näe kanske lite orättvist men njae den här känns mer som äventyr på riktigt.
    Tycker filmen är så snyggt gjord, filmat med en Gopro kamera (bara vill/måste ha! Nån som har erfarenhet av den här?) Naturligtvis driver han en sajt där han skriver om resan/tourer+ mkt annat ,riktigt läsvärd tycker jag.

  9. #9
    Medlem Cubalibres avatar
    Reg.datum
    feb 2011
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    355
    Citat Ursprungligen postat av Susie Visa inlägg
    Den här killen är min "idol" just nu, blir så glad när jag tittar på den vilket jag gjort x antal gånger. Long Way Round kan slänga sig i väggen jämförelsevis.Näe kanske lite orättvist men njae den här känns mer som äventyr på riktigt.
    Tycker filmen är så snyggt gjord, filmat med en Gopro kamera (bara vill/måste ha! Nån som har erfarenhet av den här?) Naturligtvis driver han en sajt där han skriver om resan/tourer+ mkt annat ,riktigt läsvärd tycker jag.
    Jag har en GoPro som jag testat både på hojen, mig själv och bilen. Blir riktigt bra faktiskt.

    Tror Nina här inne har en också?

  10. #10
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Citat Ursprungligen postat av Cubalibre Visa inlägg
    Och bara för att majoriteten i världen kör oskyddat så betyder det att det är okej?

    Enligt mig så får man vara bra dum i huvudet om man sätter sig på en motorcykel och kör i t-shirt och tunna tygbyxor eller shorts.
    Lätt att döma andra till att vara dumma i huvudet om man lever i den skyddade delen av världen. Här går väl säkerhetstänkandet lätt till överdrift när det gäller en del företéelser men i annat är det helt OK att vara fullständigt livsfarlig, ex.vis i skidbacken.

    Den absoluta majoriteten av MC-isterna kör nog utan något som helst skydd, möjligen en hjälm. Här är det lätt att ta på sig - vi har råd och vi har ett klimat som tillåter kläder utan att man får värmeslag.

    OM jag skulle gjort en likadan resa hade jag gjort som han.
    Ove

Liknande ämnen

  1. Svar: 13
    Senaste inlägg: 2015-11-30, 21:10
  2. Följ Anders äventyr runt jorden
    Av Jochen i forum Touring
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2014-03-20, 16:28
  3. Svar: 31
    Senaste inlägg: 2011-08-02, 14:46
  4. Äventyr till Skottland
    Av tommysollen i forum Träffar & Körningar
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2011-07-29, 22:36
  5. Diverse äventyr inklusive varg!!
    Av Gurrag i forum Offroad
    Svar: 19
    Senaste inlägg: 2011-06-19, 20:40

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •