Sidan 3 av 3 FörstaFörsta 123
Resultat 21 till 22 av 22

Ämne: Dör vid gaspådrag, Yamaha 650 Dragstar

  1. #21
    Medlem
    Reg.datum
    maj 2013
    Ort
    Saltsjö-Boo
    Inlägg
    10
    Citat Ursprungligen postat av V Saarela Visa inlägg
    Man brukar börja med bensintillsatser och funkar inte det så tar man isär knasarna o rengör. Så, nu blir det lite bakvänt....?

    Ibland måste man kanske ta isär förgasaren ordentligt. In i munstyckena är det ju svårt att se in i(små hål) Nuförtiden rengör man ju med ultraljudstvätt, men det funkar också med old shcool, dvs rengöra med ett material som är mjukare än munstyckena. Hjälper dock inte att peta försiktigt.

    Rengjorde häromdan på en Kawa med 1600 mil. Då tog jag inte isär förgasaren i molekyler eftersom den bluddrade bara vid lite gaspådrag mellan 1000-2000 varv, vilket tydde på lågfarstmunstyckena(rengjorde givetvis alla munstycken samt justerade in rätt varvantal på luft-/bränsle munstyckena.)

    Nu är det CBR600:ans tur.
    För en ordentlig rengöring så måste du ta isär ordentligt, rengöra och kontrollera alla funktioner....framför allt, använda tex koppartråden ordentligt.







    Funderar också på din tubenfilm. Hur är det med luftfiltret? Har du haft på luftfiltret efteråt vid provstart.(Har ett minne av jag för länge sedan hade en hoj som inte gick utan luftfilter) Hur går den om du sprutar in startgas direkt in i förgasaren?
    Jag tror själv att det är så här det slutar. Jag råkar även ha en ultraljudstvätt, har inte alla det!? Ultraljudstvätten använder jag för andra ändamål och använder då såpa och vatten. Vad använder de i verkstäderna, vad ska jag hälla i ultraljudstvätten för förgasarrengöring? K-sprit borde fungera, kanske en mix med STP, bensin kan få en häftig och oönskad effekt i garaget. Jag provade med luftfilter först, bytte luftfilter och ingen förändring.

  2. #22
    Medlem
    Reg.datum
    maj 2013
    Ort
    Karlskoga
    Inlägg
    309
    Citat Ursprungligen postat av Micke-b Visa inlägg
    Någon som kan hjälpa till med nästa steg. Hoj Yamaha XVS650 Dragtsar -01. Efter vintern så dör hojen vid gaspådrag. Tänkte att en förgasarrengöring och byte av packningar borde göra susen. Har bytt oringar vid insug, testat med startgas runt förgasarna för att utesluta tjyvluft. Gjort ren tank, soppakran, bytt bränslefilter och luftfilter. Inga tecken på avlagringar i förgasarna. Men fortfarande samma problem. Membranen har jag inte haft av men de ser åtminstone ut att jobba som de ska. Flottören rör sig som den ska, nålen ser ny ut liksom sätet. Vafan!!!
    Ha ljudet på så hör du vad som sker.

    http://www.youtube.com/watch?v=4RiM5Ysq5BU
    Du verkar ha gjort det mesta.
    Sett att det finns en säkring som skall gå till värmning av förgasarna, om det inte fungerar kan felet vara där.
    Bränslepumpen är ett annat alternativ.
    Lite tvåtaktsolja i bränslet kan vara ett sätt att kolla om något kärvar, även om det kanske inte är någon bra permanent lösning, se till att använda tvåtaktsolja för luftkylda motorer, den för vattenkylda kan koksa.

Liknande ämnen

  1. Yamaha Virago 750 dör vid gaspådrag
    Av VrålÅke i forum Mekhörnan
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2018-09-10, 09:57
  2. Yamaha XVS 650 Dragstar
    Av larz i forum Min hoj
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2016-08-24, 20:25
  3. Yamaha XV750 -81 (oljelampa lyser vid gaspådrag)
    Av Henric_D i forum Mekhörnan
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2011-06-05, 12:14
  4. Yamaha 750xv - bluddrar vid gaspådrag
    Av Ronny i forum Mekhörnan
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2011-05-23, 23:17
  5. yamaha xvs 650 dör vid gaspådrag
    Av KSP i forum Mekhörnan
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2011-04-11, 08:11

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •