Sidan 3 av 3 FörstaFörsta 123
Resultat 21 till 30 av 30

Ämne: Touringtripp

  1. #21
    Medlem
    Reg.datum
    jan 2011
    Ort
    Skåne
    Inlägg
    403
    Öland är inte dumt för man kan köra söderut mot fyren Långe Jan och sedan runda udden för att fortsätta norrut igen ända upp till fyren Långe Erik.Högst upp i norr ligger också en skog som kallas Trollskogen och som är väldigt avslappnande att gå en runda i(Finns olika markerade rundor där).
    Går man rundan så träffar man på ett gammalt båtvrak,tremastskonaren Swix som förliste här julafton 1927.
    Senast redigerat av Bighoj den 2013-05-30 klockan 19:53.

  2. #22
    Medlem engström67s avatar
    Reg.datum
    jan 2010
    Ort
    borlänge
    Inlägg
    3 062
    Citat Ursprungligen postat av simonwellander Visa inlägg
    Det är en av de få saker som jag verkligen vill göra någon gång i livet Tack för tipset om Öland!
    Annars kan jag rekomendera NORGE behöver inte vara så dyrt,är man minst 2 så är det billigt med hytter,eller tält och laga eget käk som man köper i sverige och bensinkostnad.Men bor man som många gör på hotell och äter ute då drar det iväg.Jag är då där för att åka hoj och tycker mc åkning och lite primitivt leverne hör till

  3. #23
    Medlem Månnes avatar
    Reg.datum
    mar 2013
    Ort
    Ängelholm
    Inlägg
    232
    Håller med Engström där, Norge har de bästa och garanterat trevligaste vägarna samt det faktum att de även har allemansrätt så man kan bo billigt. Jag föredrar själv tält, stannar när jag känner för det och möter alltid trevliga och tillmötesgående markägare och annat löst folk!
    Ibland blir man t o m inbjuden till huset!
    Never ever look back you're not going in that direction!

  4. #24
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2012
    Ort
    Karlskoga
    Inlägg
    140
    Citat Ursprungligen postat av engström67 Visa inlägg
    Annars kan jag rekomendera NORGE behöver inte vara så dyrt,är man minst 2 så är det billigt med hytter,eller tält och laga eget käk som man köper i sverige och bensinkostnad.
    Citat Ursprungligen postat av Månne Visa inlägg
    Håller med Engström där...
    Tack för tipset om Norge! Har faktiskt funderat på Norge tidigare, verkar väldigt trevligt.

    Hur är bensinpriserna där? Någon som vet?

  5. #25
    Medlem Månnes avatar
    Reg.datum
    mar 2013
    Ort
    Ängelholm
    Inlägg
    232
    Som här.

    ...fast i Norska kronor...
    Never ever look back you're not going in that direction!

  6. #26
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2012
    Ort
    Karlskoga
    Inlägg
    140
    Citat Ursprungligen postat av Månne Visa inlägg
    Som här.

    ...fast i Norska kronor...
    Aha okej, tack för svaret!

  7. #27
    Medlem Jourtjänsts avatar
    Reg.datum
    jun 2012
    Ort
    Helsingborg
    Inlägg
    542
    Citat Ursprungligen postat av Ankan1 Visa inlägg
    Som Skåning blir man lätt hemmablind när man tycker att andra mer avlägsna delar av landet naturligtvis verkar mer lockande.Men tack ändå ...

    http://www.youtube.com/watch?v=2tNxcyaTjjc
    Cool film och riktigt cool musik

    Hur gör du för att filmen inte ska svaja upp och ner. Jag använder en GoPro, och när det kommer gupp så svajar bilden upp och ner vilket jag förstått är normalt. Men på din film syns inget sånt?

  8. #28
    Medlem Jourtjänsts avatar
    Reg.datum
    jun 2012
    Ort
    Helsingborg
    Inlägg
    542
    Citat Ursprungligen postat av engström67 Visa inlägg
    Kom hem idag efter 210 mil på fantastiska vägar i Skåne,Halland,Dalsland och kanonväder.Helt sjukt vad fina hojvägar det finns i södra sverige,måste bara upplevas.
    Har inte riktigt hittat samma milslukarställning på min glidare som jag hade på BMW:n. Gillar att göra långa turer på 30 - 50 mil på en dag och hoppas hitta sätt att få det att funka på Dragstar'n också. Får väl bli fler övernattningar annars bara, så det är iofs ingen big deal (mer än att det ju kostar några spänn att knoppa).

  9. #29
    Medlem ThompaBs avatar
    Reg.datum
    jun 2013
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    143

    Touringtripp

    Stod och inspekterade hojen idag innan jag for iväg och plötsligt dök det upp en yngre herre på customhoj som letade bensinmack då hans mätare visst visade stort E. Efter att ha handgripligen lotsat honom till närmsta mack visade det sig att han plöjt 80 (!) mil idag... Skellefteå - Stockholm.

    Vet inte hur mycket längre han skulle köra idag, men jag hade nog varit rätt öm... Imponerande.

  10. #30
    Medlem Jourtjänsts avatar
    Reg.datum
    jun 2012
    Ort
    Helsingborg
    Inlägg
    542

    Touringtripp

    Citat Ursprungligen postat av ThompaB Visa inlägg
    Stod och inspekterade hojen idag innan jag for iväg och plötsligt dök det upp en yngre herre på customhoj som letade bensinmack då hans mätare visst visade stort E. Efter att ha handgripligen lotsat honom till närmsta mack visade det sig att han plöjt 80 (!) mil idag... Skellefteå - Stockholm.

    Vet inte hur mycket längre han skulle köra idag, men jag hade nog varit rätt öm... Imponerande.
    Jag brukar ta en 60 - 70 mil på en dag på mina Sthlms-resor. Vill gärna att det ska vara en bit kvar när jag kommer fram!

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •