Sidan 2 av 3 FörstaFörsta 123 SistaSista
Resultat 11 till 20 av 30

Ämne: Touringtripp

  1. #11
    Medlem engström67s avatar
    Reg.datum
    jan 2010
    Ort
    borlänge
    Inlägg
    3 062
    Citat Ursprungligen postat av Fores Visa inlägg
    låter underbart!
    Är du nöjd med Tigern? Måste leta upp någonstans jag kan provköra en...
    Otroligt nöjd

  2. #12
    Medlem Mats Liifvs avatar
    Reg.datum
    sep 2008
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    4 557
    Har en hel del åkande framför oss denna sommar. På söndag bär det i väg till Rügen, vidare till Berlin och Prag med två dar i varje stad. Därifrån åker vi till Fusch, vid foten av Grossglockner. Stannar en vecka innan vi via Stelviopasset tar oss till Bolzano och Autozug upp till Hamburg. Hemma några dar innan vi åker till Köpenhamn för en helg.

    I september bär det via Autozug ner till Narbonne för vidare transport till Barcelona. Här blir det ett par nätter innan vi tar färjan till Mallorca. Där stannar vi en vecka innan vi vänder hemåt. Moseldalen kommer vara ett inslag på hemvägen. Annars tar vi hemresan lite som den kommer och stannar där vi känner för det.
    ~ Mats

    Min blogg

  3. #13
    Medlem
    Reg.datum
    jan 2011
    Ort
    Skåne
    Inlägg
    403
    Det var väldans vilka turer ni tar,bor ni på hojen,eller ? Man blir impad av era långturer,ni utnyttjar ju verkligen era hojar och låter dom inte stå och samla damm(Som jag gör).
    Har inte riktigt gnistan att köra,men vill heller inte sälja av för då kommer man att sakna den som fan.Det är bara att vänta så blir det väl kul att köra igen.
    Senast redigerat av Bighoj den 2013-05-28 klockan 18:27.

  4. #14
    Medlem Cubalibres avatar
    Reg.datum
    feb 2011
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    356
    Ja det är verkligen helt otroligt vilka resor. Själv tar man ett halvvarv runt Gbg på 30-40 minuter som mest. Som längst har jag varit 6 mil utanför Göteborg tror jag....Borås, där jag köpte hojen och vinterförvarade den. Det är en lång resa för mig...

  5. #15
    Medlem engström67s avatar
    Reg.datum
    jan 2010
    Ort
    borlänge
    Inlägg
    3 062
    Citat Ursprungligen postat av Cubalibre Visa inlägg
    Ja det är verkligen helt otroligt vilka resor. Själv tar man ett halvvarv runt Gbg på 30-40 minuter som mest. Som längst har jag varit 6 mil utanför Göteborg tror jag....Borås, där jag köpte hojen och vinterförvarade den. Det är en lång resa för mig...
    Jag förstår fortfarande inte varför du köpte en ny hoj.Hur tänkte du då??

  6. #16
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2012
    Ort
    Karlskoga
    Inlägg
    140
    Fan vad sugen man blir att åka när man läser om era turer

    Jag har inga problem med att hitta ställen att åka till, har bara inte råd att åka långt och ofta

    I lördags blev det dock en tur på ca 35 mil, vilket är ovanligt långt... för min del

  7. #17
    Ankan1
    Gäst
    Som Skåning blir man lätt hemmablind när man tycker att andra mer avlägsna delar av landet naturligtvis verkar mer lockande.Men tack ändå ...

    http://www.youtube.com/watch?v=2tNxcyaTjjc

  8. #18
    Mc-Bosse
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av Ankan1 Visa inlägg
    Som Skåning blir man lätt hemmablind när man tycker att andra mer avlägsna delar av landet naturligtvis verkar mer lockande.Men tack ändå ...

    http://www.youtube.com/watch?v=2tNxcyaTjjc
    Cool video du spelat in och speciellt för mig som bor inte långt från väg 23. Två km in in till höger nedför Orupsbacken. Viss charm med stora vägar och rakt fram också! Jo den vägen har jag jobbpendlat i många år.

  9. #19
    Medlem
    Reg.datum
    jan 2011
    Ort
    Skåne
    Inlägg
    403
    Citat Ursprungligen postat av simonwellander Visa inlägg
    Fan vad sugen man blir att åka när man läser om era turer

    Jag har inga problem med att hitta ställen att åka till, har bara inte råd att åka långt och ofta

    I lördags blev det dock en tur på ca 35 mil, vilket är ovanligt långt... för min del
    Jo ,det är kasst när plånboken får bestämma alltför mycket,men det är det nog för dom flesta tror jag.35 mil sådär utan vidare är väl ok tycker jag.Det är betydligt mer mil än vad jag själv avverkat hittills.Är uppe i ca 15 mil sammanlagt.
    Har ju varit i Tjeckien och Österrike 2 år i rad med hojen,men det innebär också att man får spara som fan resten av året,men det är det värt.Hoppas du får möjlighet att göra någon resa neråt europa för det blir verkligen ett minne för hela livet.Öland är också ett bra restips som gynnar plånboken tycker jag,speciellt om man föredrar tält.

  10. #20
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2012
    Ort
    Karlskoga
    Inlägg
    140
    Citat Ursprungligen postat av Bighoj Visa inlägg
    Hoppas du får möjlighet att göra någon resa neråt europa för det blir verkligen ett minne för hela livet.Öland är också ett bra restips som gynnar plånboken tycker jag,speciellt om man föredrar tält.
    Det är en av de få saker som jag verkligen vill göra någon gång i livet Tack för tipset om Öland!

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •