Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 10 av 15

Ämne: Hamburg

  1. #1
    Boogieman
    Gäst

    Hamburg

    Nyss hemkommen från en resa till Hamburg där vi besökt goda vänner under helgen. Va ju tvungen att besöka den berömda butiken "LOUIS", men fann till min förskräckelse att den inte tilltalade mig det minsta. Väldigt överreklamerad om ni frågar mig :P

  2. #2
    Medlem Mr.Peters avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Karlshamn
    Inlägg
    378

    SV: Hamburg

    Undrar om du var i rätt butik?Finns åtminstone två som jag vet varav den ena är typ lagerbutik och inte så imponerande.

  3. #3
    Boogieman
    Gäst

    SV: Hamburg

    Till att hålla lagerstatus så va den imponerande. Fick mig även ett gratis glas champagne, de va visst någon festlighet av någe slag. Kanske lagerchefen som fyllde år :-\

  4. #4
    Bloggare Ninas avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    6 430

    SV: Hamburg

    Citat Ursprungligen postat av Boogieman
    Till att hålla lagerstatus så va den imponerande. Fick mig även ett gratis glas champagne, de va visst någon festlighet av någe slag. Kanske lagerchefen som fyllde år :-\
    Eller så skålade de för att en turist klev in genom dörren ”i fel butik”.

  5. #5

    SV: Hamburg

    Vilken butik var du i? Kommer du ihåg adressen? Louis har sju affärer i Hamburg. 8)

  6. #6
    Boogieman
    Gäst

    SV: Hamburg

    Citat Ursprungligen postat av Kalle Kanon
    Vilken butik var du i? Kommer du ihåg adressen? Louis har sju affärer i Hamburg. 8)
    Nja adressen kommer jag desvärre inte ihåg, men butiken fanns bakom ett stort glaskomplex, troligtvis avsett för diverse kontor eller något liknande. Vad som fanns i affären va endast klädesplagg och hjälmar. Hade väntat mig ett större utbud av tillbehör osv. Denna butik va den som va omnämnd i Hamburgs telefonkatalog, men jag ska inte klaga. Jag och lillgrabben fick oss en trevlig promenad i det vackra höstvädret

  7. #7

    SV: Hamburg

    OK, synd att du inte kom till affären på Süderstrasse. Där är en våninig med kläder mm och en våning med tillbehör och utrustning till mc. Jättestort.

    Det finns en annan kedja som också har ett par butiker i Hamburg, Hein-Gericke. De är billigare än Louis på en del grejor. Bl a köpte jag drivpaket, bromsbelägg mm för långt under halva priset i Sverige.
    8)

  8. #8
    Boogieman
    Gäst

    SV: Hamburg

    Citat Ursprungligen postat av Kalle Kanon
    OK, synd att du inte kom till affären på Süderstrasse. Där är en våninig med kläder mm och en våning med tillbehör och utrustning till mc. Jättestort.

    Det finns en annan kedja som också har ett par butiker i Hamburg, Hein-Gericke. De är billigare än Louis på en del grejor. Bl a köpte jag drivpaket, bromsbelägg mm för långt under halva priset i Sverige.
    8)
    Det va ju där jag va :-[ :-[ :-[ Får väl skylla på att gossen va aningen otålig, noterade aldrig någon trappa till en andra våning :-[

  9. #9
    Medlem Mr.Peters avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Karlshamn
    Inlägg
    378

    SV: Hamburg

    Aha de har så många som 7 affärer det visste jag inte?
    Jag var helimponerad iallafall och särskilt på våren när vi var där så var det
    samlingsplats för alla möjliga hojåkare o nationaliteter.
    Undrar om inte de har i princip allt?

  10. #10
    Boogieman
    Gäst

    SV: Hamburg

    Citat Ursprungligen postat av Mr.Peter
    .
    Undrar om inte de har i princip allt?
    Dom hade åtminstone en otydlig anvisning för en andra våning :

Liknande ämnen

  1. Bussresa till Hamburg 16/3
    Av Gert i forum Träffar & Körningar
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2013-02-04, 22:35

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •