Sidan 3 av 4 FörstaFörsta 1234 SistaSista
Resultat 21 till 30 av 37

Ämne: Köpa ny mc

  1. #21
    Medlem Texass avatar
    Reg.datum
    nov 2008
    Ort
    Jämtland/Östersund
    Inlägg
    19
    Hej

    Dragstar 1100 är en stabil och lättkörd glidare som kan KÖRAS på ganska bra tycker jag har inga problem att hänga på både allroundhojar och annat när det blir krokigt ( men det hänger inte alltid på hojen när det svänger)


    Har kört dragstar 1100 sedan 2005 och är fortfarande nöjd.



    Med vänlig hälsning//Texas

  2. #22
    Medlem Prides avatar
    Reg.datum
    maj 2013
    Ort
    Beautytown
    Inlägg
    10
    Tack för alla inlägg o kommentarer!! Vad har ni för åsikter om fotpinnar vs plattor?
    Är det nåt som har stor betydelse?

    Ska sälja kawasakin och sen börjar letandet efter MIN mc. Fortsätt komma med åsikter o tips
    Är bra för mig att lära mig lite

  3. #23
    Medlem TheCrows avatar
    Reg.datum
    mar 2013
    Ort
    Uppland
    Inlägg
    720
    Enda åsikten jag har är att plattor känns gubbigt och eftersom jag har 40-årskris så ville jag ha pinnar pinnar känns dessutom mer mc och inte så mycket scooter.

    Idel rationella åsikter som ni hör . Så värst stor praktiskt skillnad är det nog inte i normalfallet.

    /Freddo

  4. #24
    Medlem Foosis avatar
    Reg.datum
    aug 2012
    Ort
    skogen
    Inlägg
    479
    högst personligt det där... har kört med plattor på en av mina glidare och tröttnade fort och ville ha framflyttat också. finns bara ett sätt att ta reda på sittposition och det är att provsitta och helst provköra....
    sedan går det bygga om allt såklart... flytta fram eller bak... byta styre.. vinkla om...sadel... höja sänka....ja du vet nog allt det där... men då tickar riksdalerna iväg snabbt... och tyvärr inget man kan räkna med få igen när säljer... utan det gör du för dig själv att trivas på hojen.
    för min del vad gäller glidare så sitter jag riktigt riktigt bra på min Wildstar, men den är inte mycket org kvar på å andra sidan ) se bild
    sporthojen Aprilia SL1000 är inget man funderar på vad gäller körställning.... utan de ba spänna sixpakken och gasa...... )

  5. #25
    Medlem Prides avatar
    Reg.datum
    maj 2013
    Ort
    Beautytown
    Inlägg
    10
    Jaha åker o hämtar min dragstar imorgon. Först testade jag en 00 med 3300 mil framflyttade fotpinnar, maffigt styre,grymt ljud, snygga blinkers och speglar. Jag blev kär men... köpte en 06 med 500 mil. Den var inte alls lika läcker o maffig att köra. Allt original. Målet är nu fixa fixa. Är säker på att när jag fått min egna touch på den så blir jag nöjd. Är det nån som gillar att skruva så hör av er

  6. #26
    Medlem Månnes avatar
    Reg.datum
    mar 2013
    Ort
    Ängelholm
    Inlägg
    232
    Samtidigt bör du ställa dig frågan om du är beredd att lägga den tid på puts som en kromsläde innebär eller vill du helst köra och åka bekvämt?
    En kromsläde förfaller ganska snabbt om man skippar putsen!
    Alternativen annars är Suzuki Intruder 1400, Yamaha dragstar, Kawasaki Vulcan.
    Större hojar över 1000 cc är bekvämast, kanske en milätare som Honda Varadero, Suzuki SV1000, Yamaha FJ 12-1300 osv?
    Never ever look back you're not going in that direction!

  7. #27
    Hondamannen
    Gäst
    Gratulerar till nyförvärvet!

    Du får gärna skriva några rader om vad du tycker om din dragstar 1100 classic.
    Personligen tycker jag att en glidare skall ha fotplattor annars är det ingen riktig glidare men det är som sagt min åsikt.

    Ser framemot att läsa vd du tycker om draggan då jag har planer på att köpa en dragstar.

    //Hondamannen

    Citat Ursprungligen postat av Pride Visa inlägg
    Jaha åker o hämtar min dragstar imorgon. Först testade jag en 00 med 3300 mil framflyttade fotpinnar, maffigt styre,grymt ljud, snygga blinkers och speglar. Jag blev kär men... köpte en 06 med 500 mil. Den var inte alls lika läcker o maffig att köra. Allt original. Målet är nu fixa fixa. Är säker på att när jag fått min egna touch på den så blir jag nöjd. Är det nån som gillar att skruva så hör av er

  8. #28
    Citat Ursprungligen postat av Månne Visa inlägg
    Samtidigt bör du ställa dig frågan om du är beredd att lägga den tid på puts som en kromsläde innebär eller vill du helst köra och åka bekvämt?
    En kromsläde förfaller ganska snabbt om man skippar putsen!
    Alternativen annars är Suzuki Intruder 1400, Yamaha dragstar, Kawasaki Vulcan.
    Större hojar över 1000 cc är bekvämast, kanske en milätare som Honda Varadero, Suzuki SV1000, Yamaha FJ 12-1300 osv?
    "Hen" har gjort sitt val låt saken bero och lyckönska i stället.
    Grattis till nya hojen, lägg upp en bild.
    Senast redigerat av Jan-Olov den 2013-06-02 klockan 15:34.
    Jan-Olov

  9. #29
    Medlem Månnes avatar
    Reg.datum
    mar 2013
    Ort
    Ängelholm
    Inlägg
    232
    Jag läste bara första sidan när jag svarade och missade på något vis att det var två sidor till. Tagga ner.
    Never ever look back you're not going in that direction!

  10. #30
    Medlem Prides avatar
    Reg.datum
    maj 2013
    Ort
    Beautytown
    Inlägg
    10
    Han är faktiskt en hon.
    Har hunnit köra ca 15 mil bara. Hittills är jag väldigt nöjd.
    skulle nog vilja ändra lite på den men det får komma senare.
    Lägger ut en bild senare. Skriver mer sen.

    Tack för gratulationerna!!

Liknande ämnen

  1. Köpa custom
    Av kenboh i forum Custom
    Svar: 18
    Senaste inlägg: 2013-05-26, 09:53
  2. Att köpa hoj...
    Av Nina i forum Nina & motorcyklarna
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2012-08-29, 19:27
  3. Vad ska jag köpa för allroundhoj+
    Av Myre Där Uppe i forum Offroad
    Svar: 23
    Senaste inlägg: 2010-10-01, 19:53
  4. Ska köpa min första hoj...
    Av stakamt i forum Övrigt hojsnack
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2010-06-24, 19:48
  5. Köpa HD i USA
    Av Ändy i forum Custom
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2008-09-12, 21:03

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •