Sidan 2 av 4 FörstaFörsta 1234 SistaSista
Resultat 11 till 20 av 37

Ämne: Köpa ny mc

  1. #11
    Köp en Dragstar 1100, År2000 fans det en röd modell som i mitt tycke var snyggast. Du har möjlighet att ändra, det finns mycket tillbehör både nytt och begagnat.
    http://www.blocket.se/stockholm/YAMA....htm?ca=21&w=3
    Ty denna.
    Jan-Olov

  2. #12
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Citat Ursprungligen postat av Pride Visa inlägg
    Jåke mina kriterier är många: men har ingen erfarenhet. Men om du är säker att ingen av dom passar så vilken tror du skulle passa. Förstår att jag framstår som en oerfaren naiv person som kanske har fel i vad som är viktigt . Jag är oerfaren och frågar just därför här och kanske blir då lite mer kunnig tänkte jag.
    Det är helt rätt att göra just vad du gör - ställ frågor. Det finns massor att hämta på forum. Oerfarenhet är ett övergående problem är väl också en del av livet som gör det mera spännande.

    Just på dina frågor har jag inga svar för glidarna är inte min grej men många andra kan den biten.
    Ove

  3. #13
    Medlem
    Reg.datum
    okt 2012
    Ort
    Emmaboda
    Inlägg
    17
    Citat Ursprungligen postat av Olle Å Visa inlägg
    Det första du skall tänka på när det gäller glidare är att de inte är till för att KÖRAS. De är till för att se bra ut och kanske i viss mån att imponera med. De är till för att ÅKAS på eftersom de har dålig fjädring och väghållning.
    Jag fattar inte varför flera inte köper typ allroundhojar. Men de är på gång. Har talat med några handlare och de säger så. Med en sån hoj kör man var man vill utan att vara begränsad av vad hojen klarar. ( nu får jag nog på skallen igen) Du efterlyser en åsikt och här är min.
    Ett argument jag inte alls förstår, en glidare är ju som o köra fotölj på två hjul. tänk dock på om du är lång eller kort, en förliten hoj när du är lång ger ryggont efter ganska få mil..
    Har starka tankar på att gå från min Virago till en Dragstar eftersom modellen är lite större

  4. #14
    Jåke
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av Ove Visa inlägg
    Det är helt rätt att göra just vad du gör - ställ frågor. Det finns massor att hämta på forum. Oerfarenhet är ett övergående problem är väl också en del av livet som gör det mera spännande.
    Precis, ställa frågor och framför allt skaffa lite information genom att klämma och provsitta, leta info på nätet och kanske rent av provköra. Även om man fastnat stenhårt för en glidare, stånka eller sporthoj skadar det inte att vidga vyernas och lyssna in på andra varianter för att skaffa sig lite referens. Innan man köper den som är snyggast!

    Att byta upp sig, är inget obligatoriskt som man "måste" göra. Då hamnar man i en fälla igen, bättre bara tänka att man ska byta till nåt annat som kanske verkar mer intressant när eller om man får råd.

    Jag är sån att jag köper hoj med hjärtat. Däremot är jag väldigt noga med att läsa på om det som fångat mig innan jag verkligen tar steget, jag vet oftast vad det är jag köper även om det inte var ett förnuftigt beslut från början.

    Fem öres värt...

  5. #15
    Hondamannen
    Gäst
    En dragstar 1100 classic är en bra glidare att börja med. Varken för stor eller liten. Ända svaghet som jag känner till är startmotorn. Kolla upp det noga för att det är en dyr historia. Det är går att köra långt med alla typer av fordon. De finns de som resor med skotrar, mopeder 125or med mera. I glidarsammanhang skulle jag inte rekommendera ngt mindre än 1100 om man har ekonomi för det.

  6. #16
    Medlem TheCrows avatar
    Reg.datum
    mar 2013
    Ort
    Uppland
    Inlägg
    720
    Dom nyare Suzuki-glidarna påstås ha rätt bra väghållning för klassen. Största anledningen att gå upp lite storlek är att tycks vara ovanligt med dubbla bromsskivot fram på de mindre. Min har i praktiken låsningsfria på torr asfalt. :0)

    Nu vet jag inte vad bra väghållning räknas som men min går iaf fortare än vad jag vågar köra i kurvorna.

    /Freddo

  7. #17
    Jåke
    Gäst
    Att köpa MC är enkelt. Den bästa motorcykeln är den man har! Oavsett vad det är...

    Skickat från min Nexus 7 via Tapatalk 2

  8. #18
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    Citat Ursprungligen postat av TheCrow Visa inlägg
    Dom nyare Suzuki-glidarna påstås ha rätt bra väghållning för klassen. Största anledningen att gå upp lite storlek är att tycks vara ovanligt med dubbla bromsskivot fram på de mindre. Min har i praktiken låsningsfria på torr asfalt. :0)

    Nu vet jag inte vad bra väghållning räknas som men min går iaf fortare än vad jag vågar köra i kurvorna.

    /Freddo
    Troligen har hojen bättre väghållning än dig
    För att avhjälpa ditt kanske låga självförtroende och verkligen upptäcka under ordnade former, så försök med en Knixkurs som SMC anordnar.

  9. #19
    Medlem TheCrows avatar
    Reg.datum
    mar 2013
    Ort
    Uppland
    Inlägg
    720
    Jo jag ska göra det tids nog. Jag har för övrigt inte så dåligt självförtroende, i sammanhanget kallar jag det för självbevarelsedrift

    Uppvuxen inom motorsport så har jag en rätt osund inställning till verksamheter med hjälm på Så mitt köp av glidare är helt enkelt en väldigt självmedveten säkerhetsbaserad kalkyl baserat på detta.

    Sen hur fordonet kan ha bättre väghållning än jag förstår jag inte. Den är ju som den är och det är upp till mig att hålla mig inom dess begränsningar.

    /Freddo

  10. #20
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    Citat Ursprungligen postat av TheCrow Visa inlägg
    Jo jag ska göra det tids nog. Jag har för övrigt inte så dåligt självförtroende, i sammanhanget kallar jag det för självbevarelsedrift

    Uppvuxen inom motorsport så har jag en rätt osund inställning till verksamheter med hjälm på Så mitt köp av glidare är helt enkelt en väldigt självmedveten säkerhetsbaserad kalkyl baserat på detta.

    Sen hur fordonet kan ha bättre väghållning än jag förstår jag inte. Den är ju som den är och det är upp till mig att hålla mig inom dess begränsningar.

    /Freddo
    Skulle nog ha uttryckt mig lite klarare. Jag menar att de flesta hojar har en väghållning som förarna inte har lärt sig att utnyttja. Alltför många är rädda för att exvis lägga ner hojen i en skarp kurva.
    För att klara detta behövs mycket träning.
    Såg på en Knixkurs en dam i 60-årsåldern blåsa ifrån stöddiga män på andra sorts glidare. Hon körde en Honda GW.

Liknande ämnen

  1. Köpa custom
    Av kenboh i forum Custom
    Svar: 18
    Senaste inlägg: 2013-05-26, 09:53
  2. Att köpa hoj...
    Av Nina i forum Nina & motorcyklarna
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2012-08-29, 19:27
  3. Vad ska jag köpa för allroundhoj+
    Av Myre Där Uppe i forum Offroad
    Svar: 23
    Senaste inlägg: 2010-10-01, 19:53
  4. Ska köpa min första hoj...
    Av stakamt i forum Övrigt hojsnack
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2010-06-24, 19:48
  5. Köpa HD i USA
    Av Ändy i forum Custom
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2008-09-12, 21:03

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •