Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12
Resultat 11 till 13 av 13

Ämne: Se upp för tjuvar på Blocket

  1. #11
    Citat Ursprungligen postat av Månne Visa inlägg
    Jag har lärt mig att ALDRIG skriva ut mitt telefonnummer, tar allt via mail och lägger aldrig ut bilder med referens till mitt registreringsnummer på nätet.

    Dessutom möter jag alltid upp köparen i gatan utan att referera till min adress eller var hojen står, en gång talade jag om för två personer att hojen blivit såld eftersom de verkade väldigt suspekta, de kunde inte visa upp vare sig körkort eller kontanter och verkade allmänt oseriösa så i mina ögon lyste det hit & run lång väg.

    Hade du lagt 200.000:- i kontanter på garagegolvet?

    Larmat garage är det enda som gäller samt GPS larm på hojen.
    Har aldrig sålt någon hoj privat men skulle jag göra det skulle jag göra detsamma som du gör.

    Kompisen som har gjort det tar det ett steg längre. När den potentiella köparen vill provköra så åker han med. Han får först konstiga blickar men när han förklarar sig har alltid köparen förstått.

  2. #12
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    Citat Ursprungligen postat av Gaijin Visa inlägg
    Har aldrig sålt någon hoj privat men skulle jag göra det skulle jag göra detsamma som du gör.

    Kompisen som har gjort det tar det ett steg längre. När den potentiella köparen vill provköra så åker han med. Han får först konstiga blickar men när han förklarar sig har alltid köparen förstått.
    Finns mång sätt att luras. En man kom i taxi och tittade på hojen och sa att det va nog Ok till taxin. Skulle bara prova hojen runt kvarteret, men kom aldrig tillbaka eftersom en kompis hade väntat längre bort med en skåpbil.

    Alltså måste man kräva kk. bara detta inte är förfalskat. Passa upp för utländska kk.
    Behåll gärna kk medans spekulanten provkör.
    Kan vara svårt då man tycker att spekulanten är verkligt seriös. Det är just luredrejarens förnämsta vapen att få säljaren att fatta förtroende för honom.

  3. #13
    Citat Ursprungligen postat av Olle Å Visa inlägg
    Behåll gärna kk medans spekulanten provkör.
    Den dagen jag säljer privat kommer jag kräva att jag ska hålla i pengarna, kontanter och ingen potentiellt förfalskad post- eller bankväxel, innan man får provköra. Kanske lite väl drastiskt kan tyckas men jag är inte beredd att bli bestulen.

Liknande ämnen

  1. Brittiska polisen lurar MC-tjuvar
    Av pewa i forum Nyhetsarkiv
    Svar: 22
    Senaste inlägg: 2012-10-12, 17:43
  2. Gillar inte tjuvar
    Av Notorious Frepps i forum Off topic
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2012-03-27, 20:52
  3. Superenduro på blocket..
    Av Molgan i forum Offroad
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2008-11-12, 13:55
  4. Fräcka mc-tjuvar
    Av Fredd i forum Övrigt hojsnack
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2008-09-07, 17:18
  5. Polisen lämnade tjuvar kvar hos offret
    Av Nina i forum Off topic
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2007-10-27, 21:45

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •